دانستنی ها

درباره این نوشیدنی محبوب چه می دانید؟

آلیس لیختنشتاین، مدیر آزمایشگاه تغذیه قلب و عروق در مرکز تحقیقاتی ژان مایر برای تغذیه انسان می‌گوید: در حالی که هنوز نمی‌توانیم به طور قطع توصیه کنیم که قهوه برای سلامتی شما مفید است، اما اگر برای مدت طولانی از این نوشیدنی استفاده می‌کنید. ایالات متحده. احتمالاً اینطور است، شما نمی توانید خیلی نگران باشید.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج دو مطالعه جدید که نزدیک به 750 هزار نفر را به مدت 16 سال مورد بررسی قرار دادند، احتمال مرگ افرادی که بیشترین قهوه را مصرف کردند، کمتر از افرادی بود که قهوه ننوشیدند یا کمترین قهوه مصرف کردند. قهوه.

این نتایج به این معنی نیست که قهوه به طور مستقیم از مرگ جلوگیری می کند، اما ممکن است برای افرادی که نمی توانند روز را بدون قهوه سپری کنند، آرامش بخش باشد.

مطالعات قبلی در ایالات متحده و ژاپن نیز نشان داده است که مصرف کنندگان قهوه کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند، اما اطلاعات زیادی در مورد وجود چنین پیوندی در اروپا وجود ندارد، جایی که مردم در کشورهای مختلف عادات نوشیدن قهوه متفاوتی دارند. فرق دارد.

بر: یکی نویسندگان این مطالعه که در Annals of Internal Medicine منتشر شده است، داده‌های جمع‌آوری‌شده طی 16 سال از 521330 نفر در 10 کشور اروپایی را تجزیه و تحلیل کردند. در طول این مطالعه تقریباً 41693 نفر جان خود را از دست دادند.

نتایج نشان داد مردانی که بیشتر قهوه مصرف می‌کنند در مقایسه با مردانی که قهوه نمی‌نوشند ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند. علاوه بر این، این خطر در زنانی که بیشترین قهوه مصرف می‌کردند در مقایسه با زنانی که قهوه مصرف نمی‌کردند، هفت درصد کمتر بود.

نیل مورفی، نویسنده اصلی مقاله از سازمان بین‌المللی تحقیقات سرطان در لیون، فرانسه، می‌گوید: «اگرچه عادت‌های نوشیدن قهوه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، کارشناسان رابطه ثابتی را مشاهده کرده‌اند.

آنها دریافتند که قهوه خطر مرگ ناشی از بیماری های گوارشی را در هر دو جنس کاهش می دهد و به کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های گردش خون و عروق مغزی در زنان کمک می کند. با این حال، خطر مرگ ناشی از سرطان تخمدان در زنانی که قهوه بیشتری مصرف می‌کردند، افزایش یافت.

مورفی به رویترز گفت که تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود چه چیزی در قهوه ممکن است این اثرات را ایجاد کند، اما تا زمانی که شواهد بیشتری در دسترس نباشد، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که قهوه برای سلامتی انسان مضر نیست.

در مطالعه دوم، کارشناسان مصرف قهوه را در میان جمعیت‌های دارای تنوع نژادی در ایالات متحده بررسی کردند.

وی وندی استیون از دانشکده پزشکی کک در کالیفرنیا می‌گوید نتایج به‌دست‌آمده در یک جمعیت لزوماً برای سایر جمعیت‌ها صدق نمی‌کند. در این مطالعه، کارشناسان 185885 آمریکایی آفریقایی‌تبار، بومیان هاوایی، آمریکایی‌های ژاپنی، آمریکای لاتین، 45 تا 75 ساله را مورد بررسی قرار دادند. و با تجزیه و تحلیل داده های وایت، 58397 نفر از این گروه در طول این پیگیری 16 ساله جان خود را از دست دادند.

بر اساس نتایج این مطالعه، در مقایسه با افرادی که یک فنجان قهوه در روز می‌نوشیدند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند و افرادی که دو فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشیدند، ۱۸ درصد کمتر در معرض خطر مرگ بودند. مرگ. برای مردن.

ستیوان همچنین خاطرنشان می کند که مطالعه آنها نمی تواند نشان دهد که چه چیزی در پس رابطه بین نوشیدن قهوه و کاهش خطر مرگ وجود دارد.

کافئین در تحقیقات قبلی یکی در میان مولفه های اصلی مطالعه، ارتباط مثبتی بین مصرف و کاهش خطر مرگ مشاهده شد. با این حال، مطالعات نشان می دهد که خطر مرگ به طور مشابه در افرادی که قهوه بدون کافئین مصرف می کنند کاهش می یابد.

لیختنشتاین همچنین می‌گوید که این ممکن است به این دلیل باشد که افرادی که قهوه می‌نوشند کمتر به سراغ نوشیدنی‌های با کالری بالاتر مانند آبمیوه می‌روند. البته این شامل کسانی نمی شود که شکر و خامه زیادی به قهوه خود اضافه می کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا