اخبار روز

درآمد این جامعه از درخت کوشی/چمران و زاکانی میلیاردی است، اما آنها رکوردی را در درآمد قطع درختان به ثبت رساندند.

در شهرداری ششم، قطع درختان 1.134 میلیارد تومان ایجاد کرد که درآمد شهرداری ششم در دو سال فعالیت خود نسبت به عملکرد شهرداری پنجم 95 درصد افزایش داشت.

به گزارش بازتاب آنلاین، از ابتدای تشکیل شورای ششم تا به امروز، بحث باغات تهران همواره مورد توجه مستاجران این دوره چهار ساله بهشت ​​و منتقدان آن بوده است، بحثی که دشوارتر از آن بوده است. برای چمران و اعضای شورای زاکانی و معاونانش.

در این میان چمران به جای پاسخگویی و مسئولیت، دست خود را با طرح مسائل پیرامونی و بیان جملاتی از این قبیل نشان داد: «من اندازه نگرفتم که بدانم 300 هکتار است یا 400 هکتار. کسانی که منطقه را تعیین کردند، حتماً با آمار موساد هدایت شده اند.» منتقدان آنقدرها هم پر نیستند!

سقوط 3000 متری از دست رفته چه شد؟

بهروز شیخ رودی; یک کارشناس امور مالی و اقتصاد شهری به بازتاب آنلاین با اشاره به سود مالی شهرداری از قطع درختان و تخریب باغات شهر تهران گفت: برخی در اظهارات خود سهم تامین مالی باغات را در تامین مالی شهری ناچیز می دانستند. این افراد استدلال خود را مبتنی بر توهمات توطئه می کنند که رئیس شورای شهر را مجبور می کند بگوید منتقدان رهبری او در شورای شهر آمار را از فلان گرفته اند!

ساخت و ساز در باغ های تهران دو جریان مالی اصلی دارد: یک جریان مالی قانونی که در چارچوب قانون اتفاق می افتد و برای شهرداری درآمدهای مختلفی از جمله عوارض قطع درختان، عوارض پروانه، عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییر کاربری و … هزینه های توسعه بیش از حد و غیره … و همچنین مالک یا مشتری از تغییر کاربری، بارگیری با ظرفیت بالا و حداکثر تراکم سود می برد. البته جهت‌گیری مدیریت شهری بسیار مهم است و حتی بر جریان مالی پنهانی که قطع درختان، ارتکاب تخلف در ساخت‌وساز و غیره را تسهیل می‌کند، تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: در واقع باید گفت که اگر آقای چمران به باغ های تهران به عنوان یک سرمایه و میراث طبیعی و بین نسلی اهمیت می دهد، نباید منتقدان را متهم به اخذ آمار باغ های تخریب شده از موساد کند، بلکه باید از آنها سوال می کرد. مقامات امنیتی باید با این مشکل برخورد کنند. پرونده مفقودی باغ سه هزار متری که یکی از اعضای شورا در برنامه زنده تلویزیونی به آن اشاره کرد، باید بررسی شود تا مشخص شود که چگونه پرونده باغی در شورای ریاست چمران گم شده است!»

معاون محاسبات و نظارت بر عملکرد شورای پنجم در خصوص درآمدهای شهرداری از قطع درختان افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در گزارش های تفریغ بودجه شهرداری تهران از سال 1386 تا شهریور 1402، تعداد یک هزار و 871 میلیارد تومان جمع آوری شده است. تومان درآمدی که بر اساس اصلاحیه مصوب شورای پنجم باید صرف تملک باغات و ایجاد پارک با اولویت در مناطق فاقد پارک شود. روند کسب درآمد شهرداری از عوارض قطع درختان بالا و پایین بوده و شاهد بوده ایم که درآمد ۷ میلیارد و ۷۸ میلیون تومانی شهرداری از قطع درختان تهران در سال ۱۳۸۶ در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲۳۱۴ به میلیاردها رسیده است. تومان. رشدی متاثر از افزایش قیمت منطقه ای املاک به عنوان یکی از مولفه های موثر در تعیین جریمه و بر این اساس با تمایل مالکان به قطع درختان و تصرف باغات در حال ساخت نیز افزایش یافته است.

ثبت درآمد حاصل از قطع درختان

این کارشناس بودجه و دارایی شهرستان به بازتاب آنلاین با اشاره به عملکرد دولت شهرستان در دوره ششم در زمینه اخذ عوارض قطع درختان گفت: در سال های 1400 تا پایان. شهریور 1402 یعنی دوره ششم مدیریت شهری. شاهد بودیم که 1.134 میلیارد تومان از قطع درختان درآمد حاصل شد. درآمد ثبت شده دوره ششم مدیریت شهری در دو سال فعالیت خود 95 درصد نسبت به عملکرد دوره پنجم مدیریت شهری رشد داشته است، این رشد در حالی صورت گرفت که شورای ششم افزایش جرایم را افزایش داد. قطع درختان نسبت به دوره پنجم و در نهایت با سیاست شورا مبلغ ریالی جریمه ها 20 درصد افزایش یافت اما عملکرد ریالی زاکانی و مدیرانش در حوزه درآمدی درآمدهای قطع درختان حدود 95 افزایش یافته است. درصد در دو سال نسبت به چهار سال دوره پنجم.

شیخ رودی در ادامه به ارقام درآمد قطع درختان شهرداری دوره ششم اشاره کرد و افزود: خوب است شهرداری دوره ششم قبل از اینکه ژست حمایت را بپذیرد پاسخگوی مردم تهران باشد باغ های تهران چگونه بود. ششمین مبلغ 1.134 میلیارد تومانی از قطع درختان در دو سال مدیریت شهرداری در این مقطع زمانی؟

نتیجه سیاست گذاری دو ساله چمران در شورای شهرداری و مدیریت ارشد زاکانی در شهرداری این است که درآمدهای این دو سال رکورد درآمدهای ناشی از قطع درختان را از ابتدای شورای سوم شهرداری یعنی سال 1386 تا به امروز شکسته است. . اکثر درختان با ریشه و سن بالا ثبت نام کرده اند، آنها همچنین ژست گرفته اند و ادعای حمایت از باغ ها را دارند.

وی گفت: البته بر خلاف نظر حاکم دوره ششم مدیریت شهری، شهروندان تهرانی از نزدیک نظاره گر عملکرد شورای شهر و رئیس باسابقه شورای شهر، شهرداری و شهردار هستند. آنها مدعی مبارزه با فساد هستند و منتظر پایان پرونده باغ سه هزار متری هستند که ناپدید شدنش ششمین عضو شورا بود. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در هر صورت تهرانی ها به عنوان مالکان اصلی شهر منتظر شناسایی و محاکمه عاملان این پرونده هستند در حالی که جریمه قطع درختان منبع درآمد شهرداری است. نمی توان نسبت به قطع درختان و ساختن باغ ها بی تفاوت بود!»

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا