معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ناپدید شدن یک دختر وزنه بردار در اسپانیا گفت: گاهی به ورزشکاران جوان پیشنهادات اغواکننده ای داده می شود و ناآگاهانه فریب آنها را می خورند.

محمد شروین اسبقیان در گفت وگو با ایسنا، درباره مسائل پیش آمده برای فدراسیون وزنه برداری و مفقود شدنش. یکی وی در جمع بانوان ورزشکار اعزامی به مسابقات جهانی جوانان اسپانیا گفت: ورزشکاران ما باید به این نکته توجه داشته باشند که گاهی افراد مغرض و مغرض با ایران با وعده های فریبنده به دنبال تغییر مسیر ورزشکاران هستند و به همین منظور در ورزشکاران جوان کار می کنند.

وی افزود: لازم است روسای فدراسیون های ورزشی و نایب رئیسان بانوان به این موضوع توجه داشته باشند و با اطلاع رسانی به موقع به ورزشکاران از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند. ورزشکاران به دلیل سن کمی که دارند گاهی پیشنهادهای اغواکننده ای می دهند که ناآگاهانه فریب می خورند و بعدا پشیمان می شوند.

اسبقیان تصریح کرد؛ نظام جمهوری اسلامی و وزارت ورزش معتقدند اینها فرزندان این مملکت هستند و آغوش ایران و جامعه ورزش همیشه برای بازگشت آنها باز است. حتی وزیر ورزش هم به صراحت اعلام کرد که اگر ورزشکاران ما مشکلی داشته باشند در وزارت ورزش به آنها فرصت داده می شود تا دردشان را احساس کنند. اراده وزارت ورزش حل مشکلات پیش روی جوانان در عرصه ورزش با تکیه بر رهبر معظم انقلاب است. برنامه ریزی برای حل مشکلات اشتغال، مسکن، ازدواج و معیشت ورزشکاران در دستور کار وزارت ورزش قرار گرفته است. از ورزشکاران جوان دختر و پسر می خواهم که به توانایی ها و پیراهن های تیم ملی خود افتخار کنند که در کشوری مستقل و قدرتمند با رهبری صالح و خردمندانه زندگی می کنند که همیشه راهگشای بسیاری از ورزشکاران بوده است. مشکلات

وی همچنین در خصوص لیست گسترده ای که فدراسیون وزنه برداری برای سفر به اسپانیا به شورای برون مرزی ارسال کرده بود، اظهار داشت: همسر بهداد سلیمی به عنوان ماساژور تیمش به شورای برون مرزی رفته بود و برای گرفتن ویزا این کار را انجام داد. این شکل از نام پیشنهاد شد. البته آنها قبل از تیم رفتند و حتی هزینه ها را خودشان پرداخت کردند، یعنی فدراسیون وزنه برداری سهل انگاری کرد و اشتباه کرد وگرنه وزارت ورزش اجازه چنین کاری را نمی داد.

وی با بیان اینکه تنها 20 نفر به اسپانیا رفتند، گفت: فدراسیون وزنه برداری اشتباه کرد که پس از اطلاع وزارتخانه در این باره توضیحاتی ارائه کردیم و پس از آن 20 نفر راهی اسپانیا شدند.

وی خاطرنشان کرد: در دیداری که با سجاد انوشیروانی داشتم، وی به من گفت که اشتباه کرده و حتی بابت این موضوع از رسانه ها عذرخواهی کرد اما با وجود این رسانه ها باز هم دست از تلاش برنداشتند.

قائم مقام وزیر تاکید کرد: پس از این موضوع انوشیروانی با من جلسه ای داشت و لیست 20 نفره را برای اعزام آورد و در اختیار رسانه ها قرار دادیم. فرستاده شدند

اسبقیان در خصوص واکنش وزارت ورزش به این موضوع گفت: وزارت ورزش قبل از اینکه این موضوع در رسانه ها منتشر شود، اسامی را خط زد. البته شورای برون مرزی در این زمینه اشتباه نکرده است. افراد حاضر در شورا از کارشناسان حوزه ورزش هستند، سه تن از روسای فدراسیون ها از جمله هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، پورسالمان رئیس فدراسیون شمشیربازی و داوری، رئیس فدراسیون تکواندو فدراسیون بسکتبال، دو تن از معاونان وزیر و نمایندگان برون مرزی، مدیر کل بن اعضای اصلی این شورا نمایندگان وزارت ورزش، نماینده حراست، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها هستند. و غیره این بدان معنا نیست که آنها هر درخواستی را بدون بررسی تایید می کنند. وقتی متوجه شدیم این ماساژور در چه موردی است، به فدراسیون هشدار دادیم و نام او را خط زدیم. حتی خود سجاد انوشیروانی هم با این تیم به اسپانیا نرفت و گفت وقتی بهداد سلیمی آنجاست چرا باید بروم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خود فدراسیون با هزینه شخصی اجازه ویزا گرفتن برای یک فرد را دارد، افزود: خیر، چنین مجوزی ندارند و اینکه چنین فردی به خارج از کشور معرفی شده است. گفته می شود شورا، ماساژدرمانگر تیم است.” مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشد و دلایل اخذ مجوز را ارائه کنند، در غیر این صورت شورای برون مرزی تحت هیچ شرایطی به خانواده ورزشکار و روسای فدراسیون ها اجازه اخذ روادید نمی دهد مگر اینکه ورزشکار صغیر یا نوجوان و نوجوان باشد. آنها می خواهند دلیل قانع کننده ای بیاورند که باید والدین او باید با او باشند تا شورای خارج از کشور اجازه دهد. امروز هم شورای برون مرزی به این راحتی برای هیچکس مجوز نداده است و اگر خلاف این باشد حتماً مثل وزنه برداری جلوی آن را می گیریم.

معاون وزیر در پاسخ به این سوال که بی توجهی فدراسیون وزنه برداری باعث شد تست دوپینگ 6 وزنه بردار جوان به موقع انجام نشود و از مسابقات جهانی حذف شوند، نظر شما در این مورد چیست؟ وی تصریح کرد: در جلسه ای که با روسای فدراسیون پزشکی و وزنه برداری داشتیم این موضوع را مطرح کردیم و متوجه شدیم که در زیرگروه این فدراسیون سهل انگاری شده است. تا دیگر اشتباه نشود. فدراسیون پزشکی نیز در این زمینه کوتاهی نکرده و مکاتبات خود را انجام داده است. فدراسیون ها باید در این زمینه دقت کنند. چنین مسائلی به ورزشکاران جوان آسیب می رساند. البته وزارت ورزش به عنوان ناظر بر عملکرد فدراسیون ها در صورت لزوم تذکرات لازم را خواهد داد و دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود. تذکرات لازم را به فدراسیون دادیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در معاونت های وزارت ورزش و جوانان صورت خواهد گرفت، گفت: طبق تصمیم بالاترین مقام وزارت متبوع خود به عنوان سرباز استان خدمت می کنیم. و سیستم.” من کارمند وزارت ورزش هستم و همیشه پیگیر امور هستم.

وی در خصوص برنامه وزارت ورزش و فدراسیون ها برای رشته های جدید المپیک از جمله چوگان، اسکواش و فوتبال پرچم (زیرگروه راگبی) گفت: فدراسیون راگبی زیر مجموعه انجمن فدراسیون های ورزشی فعالیت های خود را پیگیری خواهد کرد و در صورت لزوم پیگیری خواهد کرد. سهمیه می گیرد و امتیاز لازم در رتبه بندی دیگر مشکلی ندارد. به دنبال تشکیل ستاد المپیک 2028 به ریاست دونیمالی هستیم که با هماهنگی کمیته ملی المپیک همه مسائل مطرح شود. دنیا مالی به این موضوع توجه زیادی دارد. گام اول حضور موفق در بازی های آسیایی ناگویا ژاپن و گام دوم برنامه ریزی دقیق و منسجم برای موفقیت در المپیک 2028 لس آنجلس خواهد بود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما