اخبار روز

دبی در اقدامی عجیب 50 میلیارد دلار هواپیما از بوئینگ خرید!

سرمایه گذاری‌دبی در هواپیما های بوئینگ

با پیش بینی رشد سفرهای بین المللی، خطوط هوایی دبی روز دوشنبه ارزش سفارشات خود برای هواپیماهای بوئینگ را به بیش از 50 میلیارد دلار افزایش داد و از رقبای منطقه ای بهتر عمل کرد.

به گزارش یورونیوز؛ هواپیمایی امارات متعلق به دولت آن کشور و شرکت هواپیمایی خواهرش فلای دبی در اولین روز از نمایشگاه هوایی دبی که در 13 نوامبر افتتاح شد، سفارشات 125 هواپیمای پهن پیکر بوئینگ را تکمیل کردند و ایرباس اروپا نیز برای هواپیماهای تقریباً مشابه جت ها سفارش داد. .

قرارداد خرید هواپیمای بوئینگ 777X که روز دوشنبه تکمیل شد، در مجموع 90 فروند هواپیما بود.

خطوط هوایی امارات همچنین قرارداد دیگری برای خرید 5 هواپیمای بوئینگ 787 دریم لاینرز امضا کرد و فلای دبی نیز دستور خرید 30 فروند از همین مدل را صادر کرد.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس امارات و فلای دبی نیز گفت: این سفارشات و سرمایه گذاری های قابل توجه نشان دهنده تعهد دبی به آینده هوانوردی است.

برای اقتصاد دبی، کشوری که به اندازه همسایگانش از نظر منابع نفتی غنی نیست، صنعت هوانوردی و گردشگری دو صنعت مهم هستند و دولت قصد دارد در یک دهه آینده فعالیت در این بخش ها را دو برابر کند.

اما تحلیلگران گفتند که این حجم سفارش خطر رقابت سخت‌تر در صنعت هوانوردی را افزایش می‌دهد زیرا عربستان سعودی ناوگان خود را گسترش می‌دهد و خطوط هوایی هند و ترکیه قصد دارند بیشتر از ترافیک هوایی منطقه خلیج فارس را تصاحب کنند. فارس دارند.

افزایش تقاضا برای خرید هواپیماهای بوئینگ در این منطقه پس از رکود شدیدی است که پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری جهانی سایه افکنده بود.

منابع آگاه بر این باورند که مقامات شرکت های هواپیمایی بین المللی در سراسر جهان در حال مذاکره پشت صحنه برای خرید حدود 700 تا 800 هواپیمای جت جدید شامل 200 هزار و 300 فروند هواپیما هستند تا بخشی از برنامه های خود برای احیای فعالیت های خود پس از پایان همه گیری ویروس کرونا بزرگترین جت باشند. هواپیما در جهان

آنها همچنین پیش بینی می کنند که پس از آن رقابت شدیدتری برای مسافران وجود خواهد داشت.

خبرگزاری دولتی آناتولی روز شنبه از مذاکره با ترکیش ایرلاینز برای خرید 355 فروند هواپیمای ایرباس خبر داد و شرکت هوافضای اروپایی “ایرباس” نیز این مذاکرات را تایید کرد.

سفارشات مهم تری در طول نمایشگاه هوایی دبی انجام خواهد شد. از جمله، ریاض ایر، جدیدترین شرکت هواپیمایی عربستان سعودی، اعلام کرد که همچنان در حال مذاکره با سازندگان هواپیما است.

معاون مدیریت ناوگان این شرکت گفت: «گروه خطوط هوایی عربستان سعودی قصد دارد حدود 150 هواپیمای باریک بدن را برای خطوط هوایی عربستان سعودی و شرکت هواپیمایی ارزان قیمت فلیادیل سفارش دهد.

عربستان سعودی ریاض ایر را به عنوان بخشی از برنامه های بلندپروازانه پادشاهی برای تبدیل این کشور به یک مرکز بزرگ هوانوردی راه اندازی کرده است.

رقابت برای خرید هواپیماهای جدید حتی پس از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس نیز ادامه دارد و در نتیجه بسته شدن حریم هوایی برخی کشورها و مناطق، پروازها برای برخی از خطوط هوایی طولانی‌تر و گران‌تر شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا