اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به مدرسه‌ای در غزه را محکوم کرد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد «حمله هولناک» اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله به یک مدرسه تحت اداره سازمان ملل متحد که دست کم ۴۰ کشته برجای گذاشت را محکوم می کند.

سخنگوی سازمان ملل افزود: «این فقط نمونه وحشتناک دیگری از بهایی است که غیرنظامیان در این جنگ می پردازند، که مردان، زنان و کودکان فلسطینی را که فقط در تلاش برای زنده ماندن هستند قربانی می کند. دبیرکل این حمله را محکوم می کند. باید در قبال هر آنچه در غزه رخ داده است، پاسخگوی باشد.»

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) پیش از این اعلام کرد: هنگام حمله اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه،  ۶ هزار نفر در  در این مدرسه پناه گرفته بودند.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی روز پنجشنبه به وقت محلی، پس از کشته شدن ده ها نفر در حمله هوایی اسرائیل به مدرسه ای در مرکز غزه، در توصیف این حمله اعلام کرد “یک روز وحشتناک دیگر” در غزه بود.

این مدرسه که در اردوگاه پناهندگان نصیرات قرار دارد، قبل از اینکه در آغاز جنگ بسته شود، توسط آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اداره می شد. فیلیپ لازارینی، رئیس آنروا گفت که هنگام حمله هوایی اسرائیل که بدون هشدار قبلی انجام شد، این مدرسه به ۶ هزار آواره پناه داده بود.

لازارینی افزود: «ادعاها مبنی بر اینکه گروه های مسلح ممکن است در داخل پناهگاه بوده اند، تکان دهنده است. ما نمی توانیم این ادعاها را تایید کنیم. حمله، هدف قرار دادن یا استفاده از ساختمان‌های سازمان ملل برای مقاصد نظامی، بی‌توجهی آشکار به قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.»

رئیس آنروا اضافه کرد: «هدف قرار دادن اماکن سازمان ملل یا استفاده از آنها برای مقاصد نظامی نمی تواند به یک هنجار جدید تبدیل شود.»

ارتش اسرائیل تایید کرد که حمله هوایی به نصیرات را انجام داده و بر اساس ادعای این رژیم مقر حماس در داخل مدرسه را هدف قرار داده است. پیتر لرنر سخنگوی ارتش اسرائیل بعدا در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد که این رژیم “از تلفات غیرنظامیان آگاه نیست.”

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، مدرسه «السردی» که آوارگان را در اردوگاه ۲ در «النصیرات» در مرکز نوار غزه در خود جای داده بود، هدف حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل قرار گرفت که تاکنون ۲۹ نفر به شهادت رسیده اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت ماه بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

ارتش اسرائیل ۲۶ می ( ۶ خرداد ماه جاری) همچنین به بهانه نابودی حماس با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد که این موضوع باعث نگرانی های بین المللی شده چرا که وضعیت نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۳۶ هزار و ۵۸۶ نفر و شمار زخمی ها به ۸۳ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

منبع:عصرایران

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا