اخبار ارز دیجیتال

داگز کی لیست می‌شود؟ تاریخ عرضه توکن DOGS در صرافی‌ها

آخرین فرصت برای کسب امتیاز از ایردراپ بازی داگز (DOGS) در تاریخ ۲۴ مرداد ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران به پایان رسید و روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد نیز توکنومیکس اختصاصی این توکن توسط کانال تلگرام رسمی این پروژه اعلام شد.

توکنومیکس توکن داگز

بر اساس اعلام رسمی کانال داگز کامیونیتی (DOGS Community) در روز ۲۵ مرداد، ۵۵۰ میلیارد توکن داگز عرضه خواهد شد. از این میزان، ۸۱.۵ درصد به کاربران این ایردراپ اختصاص داده می‌شود که بیشتر آن به کاربران فعال در ربات تلگرامی داگز تعلق می‌گیرد و مابقی به عنوان پاداش بین سایر اعضای جامعه توزیع خواهد شد.

۱۷.۵ درصد باقی‌مانده نیز به توسعه پروژه، پاداش تیم و تأمین نقدینگی در صرافی‌ها اختصاص می‌یابد. همچنین بخش عمده‌ای از توکن‌های مربوط به تیم به مدت ۱۲ ماه قفل خواهد شد.

خلاصه توکنومیکس توکن داگز:

  • مجموع عرضه: ۵۵۰ میلیارد توکن
  • سهم کاربران: ۸۱.۵ درصد به جامعه اختصاص یافته که ۷۳ درصد از آن به طور خاص برای کاربران قدیمی تلگرام (Telegram OGs) است.
  • سهم تیم و توسعه پروژه: ۱۰ درصد
  • نقدینگی و فعالیت‌های لیست شدن در صرافی‌ها: ۸.۵ درصد

به این ترتیب، حدود ۳۲۷ میلیارد توکن به کاربران تلگرام که در این بازی فعالیت کرده‌اند تعلق می‌گیرد.

توکن داگز (DOGS) چه زمانی در صرافی‌ها لیست می‌شود؟

به گزارش ارزدیجیتال، بازی تلگرامی داگز پس از اعلام خبر لیست شدن در صرافی‌های معروف، مورد توجه قرار گرفته است. توکن داگز قرار است در صرافی‌های اوکی اکس (OKX) و بای بیت (Bybit) لیست شود. طبق اعلام صرافی OKX، معامله‌گران داگز می‌توانند از تاریخ ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) معاملات اسپات خود را آغاز کنند. صرافی بای بیت نیز در همان روز و در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران معاملات اسپات برای توکن داگز را آغاز خواهد کرد. معاملات فیوچرز دلاری نیز برای این توکن از ۱۹ آگوست (۲۹ مرداد) و در ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود.
به‌طور خلاصه، صرافی‌های اوکی اکس (OKX)، بای بیت (Bybit)، بینگ اکس (BingX)، ال بنک (LBank)، بیت گت (BitGet) و گیت آی او (Gate.io) قرار است معاملات اسپات توکن داگز را در تاریخ ۳۰ مرداد ساعت ۱۵:۳۰ به وقت تهران آغاز کنند.

صرافی‌های دیگری از جمله صرافی کوینکس (CoinEx) نیز روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کردند که به زودی معاملات اسپات توکن داگز را در دسترس کاربران قرار خواهند داد، اما هنوز زمان دقیقی برای این کار اعلام نکرده‌اند.

آیا صرافی بایننس توکن داگز را لیست خواهد کرد؟

با وجود برنامه‌های صرافی‌های OKX و بای بیت برای لیست کردن داگز، صرافی بایننس هنوز اعلام نکرده است که آیا قصد دارد این توکن را لیست کند یا خیر. از طرفی، طبق نظرسنجی اخیر با بیش از ۱.۶ میلیون شرکت‌کننده، صرافی بایننس با ۴۵ درصد آرا به عنوان پلتفرم ترجیحی برای معامله توکن داگز انتخاب شده است. صرافی بای بیت و تلگرام به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

نکته قابل توجه این است که بایننس همیشه زمان بیشتری برای لیست کردن پروژه‌های جدید، به‌ویژه آنهایی که خود صرافی توسعه نداده است، صرف می‌کند. برخی از پروژه‌ها برای لیست شدن در صرافی به یک بازخورد خوب از جامعه نیاز دارند و پروژه‌ای که بیشترین بازخورد مثبت را داشته باشد، ممکن است برای لیست شدن در این صرافی انتخاب شود.

به عنوان مثال، میم کوین Slerf به‌طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار گرفت و نهایتاً صرافی بای بیت و دیگر صرافی‌های معروف آن را لیست کردند. با این حال، بایننس هنوز این میم کوین را لیست نکرده است. در زمان نگارش این متن، میم کوین Slerf در رتبه پنجم Binance Futures Next قرار داشت، به این معنی که هنوز راه درازی برای لیست شدن در این صرافی در پیش دارد.

توکن داگز در حال حاضر در بازار پیش از عرضه (Premarket) صرافی بیت گت با قیمت ۰.۰۰۱ دلار معامله می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هرچند ارزش فعلی توکن‌های داگز ممکن است برای برخی جذاب باشد، اما باید توجه داشت که قیمت داگز در بازار اسپات صرافی‌های متمرکز لزوماً با این قیمت معامله نخواهد شد و ممکن است ارزش آن کمتر از بازار پیش از عرضه فعلی باشد.

dogs price in bitget 1 1024x466 1

در حالی که لیست شدن توکن داگز با وجود نقدینگی و پایگاه کاربری عظیم در صرافی بایننس می‌توانست به رشد قیمتی آن کمک کند، اما احتمالا این روند مقداری زمان‌بر باشد.

همچنین با وجود اینکه صرافی‌های خارجی متعددی در صدد لیست کردن این توکن هستند، کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های موجود احتمالاً نمی‌توانند در این صرافی‌ها فعالیت کنند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا