اخبار روز

داوران تحت فشار هستند، بدون سند آنها را متهم به فساد نکنید/ در هر دو دربی از VAR استفاده شد

یکی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داوران ما در این مدت بسیار ناراضی بودند و بدون سند و مدرک دست به فساد زدند.

به گزارش فارس، علی خسروی درباره محرومیت 20 روزه خود پس از بازی رفت نیمه نهایی جام حذفی بین آلومینیوم اراک و مس رفسنجان گفت. نبود. همچنین ممنوعیت نبود. گفتند 20 روز استراحت کن، ورزش نروم و در فضای مجازی و رسانه ای نباشم، همین را هم گفتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار نکردن داستان برایش آزار دهنده نیست، گفت: خیر. اعتراف می کنم که به عنوان عضوی از هیئت داوران کار غیرحرفه ای انجام دادم. من هر 10 سال یک بار عصبانی می شوم. با این همه تهدید، حمله، فحاشی و پخش شدن آدرس خانه و محل کارم به حدی که گوشیم منفجر شد، سه تا چهار روز آن را روی حالت هواپیما گذاشتم و هر جا وای فای بود از آن استفاده کردم. برای من تجربه خوبی بود. اگر به قلب کسی یا طرفداران واقعی آسیب زدم عذرخواهی می کنم. اصلا بحث استقلال و پرسپولیس نیست.

یکی از اعضای هیأت داوران افزود: جماعت ایران مودب است می دیدید که امشب چقدر فوتبال خوب بود و تماشاگران چقدر خوب رفتار کردند. این چیزی است که ما می خواهیم.

خسروی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از بازی با فرشید سامی صحبت کرده است یا خیر، پاسخ داد: خیر. من از داورانمان عصبانی بودم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید که امسال ضعیف ترین سال برای داوری بوده است، گفت: افرادی که این گونه حرف ها را می زنند اصلا رزومه داوری ندارند افرادی که به تلویزیون می روند و نام رفقای خود را پشت سر می گذارند باید به یاد داشته باشید که چه کسی آنها را بین المللی کرد. باید مشخص شود کسانی که می گویند امسال ضعیف ترین سال در داوری بوده است، چه نتیجه ای گرفته اند. همیشه چالش ها و اشتباهات در داوری وجود دارد اما باید سعی کنیم آن ها را کاهش دهیم. یکی یکی از اعضای کمیته داوران درباره دستگیری خداداد افشاریان اظهار داشت: انشاالله همه چیز به خیر و خوشی تمام شود. من برای فوتبال بسیار ناراحت هستم زیرا این اتفاقات رخ داده است زیرا من همیشه یاد گرفته ام که صادق و گشاده رو باشم. اجازه ندهید افرادی که نمی شناسم وارد حریم خصوصی من شوند و با تجربه رفتار کنند. هر کس این را نقض کند باید طبق قانون مجازات شود.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت اثبات تخلف داور و ناظران چه واکنشی خواهد داشت، گفت: هر داور، ناظر و هرکسی که با داوری کار می کند، اگر ریالی تخلف کرده باشد و این مورد ثابت شود، به دلیل اخلاقیات بحث داوری، باید داغ ترین باشد، اما همه چیز باید مستند باشد. لطفا اینقدر داوران را اذیت نکنید.

عضو هیئت منصفه اضافه کرد: در پرواز برگشت به یزد 50 نفر به من گفتند چرا اینجا هستی و زندان نیستی؟! این خیلی بد و بی احترامی است. داوران ما باید کار خود را انجام دهند. آنها همچنین خانواده دارند و بسیاری از این افراد بین کار و خانه رفت و آمد می کنند. اینقدر اذیتش نکن این بحثی است که در کل فوتبال صدق می کند و ممکن است داوری نیز بخشی از آن باشد. از مقامات امنیتی، نظارتی و قضایی می خواهم که هر چه سریعتر تکلیف را روشن کنند، زیرا اکنون بسیاری از مردم نگران هستند.

خسروی در واکنش به اعتراض یکی یکی از اعضای باشگاه آلومینیوم در میکسدزون خودش توضیح داد: او کارمند باشگاه اینگونه صحبت می کند. وای به حال این هوادار

وی در پاسخ به اینکه شایعاتی مبنی بر اعتراف افشاریان به استفاده از VAR در دربی های امسال شنیده می شود، گفت: خیر. هر دو بازی این سیستم را داشتند. در بازی اول داوران اتاق VAR عراقی بودند، در بازی دوم گل مراد از تاجیکستان و یک داور از ایران در اتاق حضور داشتند. باور کنید در هر دو دربی از این سیستم استفاده شد.

عضو کمیسیون داوران در پاسخ به این سوال که آیا این سیستم در فصل آینده مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر، پاسخ داد: در تلاش هستیم که این سیستم را اجرا کنیم نبود این VAR است. اکنون داوران ما به آموزش این سیستم مجهز می شوند و انشالله شرکت تجهیزات با مقدار دریافتی تجهیزات را وارد می کند تا بتوانیم به سرعت VAR را در فصل آینده مستقر کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا