اخبار روز سینما جهان

داوران بخش‌های مختلف لوکارنو ۲۰۲۴ معرفی شدند/ انتخاب برندگان پلنگ

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، جشنواره لوکارنو اعضای هیئت داوران خود را معرفی کرد.

مهر نوشت: پیال کاپادیا برنده جایزه بزرگ کن برای فیلم «ما همه به عنوان نور تصور می‌شویم»، تیم بلیک نلسون بازیگر آمریکایی، لوکا مارینلی بازیگر ایتالیایی و دیانا البام تهیه‌کننده بلژیکی اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم لوکارنو 2024 هستند.

این گروه برای داوری بخش اصلی این جشنواره سوئیسی با محوریت سینمای مستقل انتخاب شده اند و به ریاست جسیکا هاسنر نویسنده اتریشی که پیش از این به عنوان رئیس هیئت داوران بخش رسمی جشنواره معرفی شده بود، فعالیت می کنند. .

هیئت داوران کارگردانان نوظهور با اولین یا دومین فیلم بلندشان نیز شامل: سی جی اوباسی، فیلمساز نیجریه‌ای سازنده «داستان‌های جوجو»، لینا سولام، فیلم‌ساز و بازیگر فرانسوی-فلسطینی-الجزایری از «بای بای تیبریاس» و چارلز هستند. تسون سردبیر سابق کایه دو سینما و مدیر آکادمیک و هنری هفته منتقدان کن.

هیئت داوران بخش پلنگ‌های فردا که فیلم‌های کوتاه را داوری می‌کنند نیز متشکل از: لیسیا امیننتی از ایتالیا، فیلم‌ساز لازا رازاناجاتو از ماداگاسکار و ژولیت شرمک، تهیه‌کننده فرانسوی فیلم‌هایی مانند «شب بخور» و «سرد» هستند. جنگ”.

برنده اولین جایزه فیلم بلند سواچ نیز توسط خلیل بانکیرانی تهیه کننده و کارگردان مراکشی، آلما پویستی بازیگر نوظهور فنلاندی از «برگ های افتاده» و طراح گریم سوئیسی-ایتالیایی اسمه سیانوری تعیین خواهد شد.

هیئت داوران بخش Pardo Verde که به بررسی فیلم‌هایی درباره بحران آب و هوا می‌پردازد نیز متشکل از: کاناتاراما حقیگیری، هنرمند، نویسنده و کارگردان سوئیسی-روآندا، سدریک سوچیوال، برنامه‌نویس و منتقد فیلم فرانسوی، و دانیل وینر، روزنامه‌نگار است. و مدیر هنری

گیونا نازارو، مدیر هنری لوکارنو ضمن خوشامدگویی به این هنرمندان و برنامه نویسان با استعداد در لوکارنو، از اینکه فیلم های انتخاب شده توسط کمیته های انتخاب از بین هزاران فیلم به آنها سپرده شده است، ابراز خوشحالی کرد و آن را امتیازی بزرگ خواند.

ماه گذشته، جشنواره از پوستر امسال که توسط آنی لیبوویتز طراحی شده بود، رونمایی کرد. این عکاس مشهور تصویر پلنگ و کوه های آلپ را بر روی پوستر هفتاد و هفتمین جشنواره لوکارنو قرار داد. پس از نیم قرن عکاسی از ثروتمندان و فوق‌العاده‌ها، عکاس لنز خود را بر روی موجودی باشکوه متفاوت متمرکز کرده و تصویری از پلنگ نمادین جشنواره فیلم لوکارنو را بر روی پوستر امسال قرار داده است.

این جشنواره در توضیح انتخاب پوستر این جشنواره گفت: پلنگ مانند جشنواره فیلم لوکارنو فریبنده است، نمادی غیرعادی در محیطی به یاد ماندنی.

جین کمپیون کارگردان نیوزلندی سازنده «پیانو» و «قدرت سگ» و آلفونسو کوارون کارگردان مکزیکی سازنده «جاذبه» و «روما» در این دوره به خاطر یک عمر دستاورد هنری تجلیل می شوند.

امسال فیلم کوتاه «فرم» به نویسندگی و کارگردانی ملیکا پازوکی و تهیه کنندگی نوید محمدزاده نماینده ایران در هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم لوکارنو است.

نسخه 77 لوکارنو از 7 تا 17 اوت (27 تا 27 مرداد) برگزار خواهد شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا