پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

ایسنا: دانیال دی لویی، یکی از پر جایزه ترین بازیگران تمام دوران، با ایفای نقش در فیلمی ساخته پسرش به دنیای بازیگری بازگشت.

دی لویی که در سال ۱۳۹۶ پس از بازی در فیلم «رشته خیال» از بازیگری خداحافظی کرد، با بازی در اولین فیلم «شقایق» ساخته پسرش دوباره مقابل دوربین خواهد رفت.

این فیلم که با مشارکت «ویژگی روباه» و «پلان ب» و با فیلمنامه نوشته شده است. دی لویی پسرش را تحویل می گیرد و پیوندهای خانوادگی، به ویژه پیوندهای پدر و پسر و برادر را بررسی می کند. شان بین، سامانتا مورتون، ساموئل باتملی و صفیا اوکلی گرین دیگر بازیگران این فیلم هستند.

پیتر کوجاوسکی، رئیس بخش فوکوس فیچرز در بیانیه‌ای گفت: «نمی‌توانیم بیشتر از این هیجان‌زده باشیم که با هنرمندی درخشان در اولین فیلم رونان کار کنیم. دیلویس، ما همکاری می کنیم. آنها یک فیلمنامه واقعا استثنایی نوشته اند و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا دیدگاه مشترک آنها را به مخاطبان ارائه دهیم.”

به گفته هالیوود ریپورترز، یونیورسال پیکچرز توزیع بین المللی فیلم «شقایق» را نیز انجام خواهد داد.

دانیال دی لوئیس که اکنون 67 سال سن دارد در سال 1971 با فیلم “یکشنبه؛ یکشنبه لعنتی” وارد دنیای بازیگری شد و از سال 1981 تا 1997 در 19 فیلم بازی کرد که از مهمترین آنها می توان به “گاندی” 1982 اشاره کرد. لباسشویی زیبای من” 19855، “اتاقی با منظره” 1985، “تو سبکی غیر قابل تحمل هستی” 1988، “آخرین موهیکان” 1992، به نام پدر (1993) و “بوکسور” (1997) ).

این بازیگر انگلیسی-ایرلندی که دارای 139 جایزه سینمایی و 67 نامزدی جایزه مسابقه فیلم است، تنها بازیگر تاریخ سینما است که سه جایزه اسکار را برای نقش اصلی دریافت کرده است.

دنیل لوئیس در سال 1990 اولین اسکار بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم «پای چپ من» و در سال 2008 برای فیلم «خون خواهد آمد» و برای سومین بار در یک سال برنده اسکار شد. اسکار بهترین بازیگر مرد برای بازی درخشانش در فیلم «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ.

او همچنین دو بار برای فیلم های گروه نیویورکی ها به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و به نام پدر ساخته جیم شریدان نامزد اسکار شده است.

دیلویس به عنوان یکی او به عنوان یکی از با استعدادترین بازیگران صنعت سینما شناخته می شود و به همین دلیل در دو دهه اخیر تنها در پنج فیلم بازی کرده است. او بازیگری متد را دنبال می‌کند و به دلیل تحقیق در مورد نقش‌هایش شناخته می‌شود و معمولاً در طول فیلمبرداری کاملاً در شخصیت باقی می‌ماند.

چهار جایزه از انجمن منتقدان فیلم بوستون، جایزه دستاورد سینمایی از جوایز فیلم مستقل بریتانیا، سه جایزه از انجمن منتقدان فیلم نیویورک، دو جایزه از جوایز فیلم ایرلندی، سه جایزه از انجمن منتقدان فیلم لندن، سه جایزه از انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس، جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره های فیلم مراکش و مونترال، سه جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز انجمن ملی منتقدان فیلم، پنج جایزه انجمن منتقدان فیلم از نیویورک، جایزه دستاورد بازیگری از جشنواره فیلم پالم اسپرینگز، بهترین خارجی بازیگر سینما از جوایز اتحادیه منتقدان روسیه، جایزه دستاورد سینمایی از جشنواره سانتا باربارا، برنده دو جایزه فیلم ماهواره ای، سه جایزه و یک نامزدی جوایز انجمن بازیگران نمایشگر آمریکا و جایزه دستاورد بازیگری جشنواره فیلم تلوراید بخشی از افتخارات سینمایی دانیل است. دی آنها خود را لوئیس می دانند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما