دانستنی ها

دانه چیا چیست و چه زمانی برای کاهش وزن بهتر است از آن استفاده کنیم؟

دانه های چیا که نام علمی آن Salvia hispanica است از خانواده نعناع است که امروزه بسیار پرطرفدار است. این دانه های ریز که به خاطر معجزات سلامتی خود شناخته شده اند، منبع غنی فیبر، پروتئین، کربوهیدرات ها، کلسیم، پتاسیم، امگا 3 و آنتی اکسیدان های ضروری هستند.

به گزارش Academician Cihad، جدول زیر می تواند ارزش غذایی بالای دانه چیا را به شما نشان دهد.

ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری دانه چیا معادل 12 گرم است:

دانه چیا چیست؟

دانه چیا یک غذای مغز شناخته شده در بین ورزشکاران و افراد سالم است. با افزودن تنها یک قاشق غذاخوری دانه چیا به رژیم غذایی روزانه خود می توانید از بدن خود در برابر موارد زیر محافظت کنید:

سلامت قلب را بهبود می بخشد زیرا حاوی امگا 3 و فیبر بالا است.

این منبع غنی از کلسیم است که استحکام استخوان ها را افزایش می دهد.

آنتی اکسیدان های موجود در دانه چیا سطح سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند.

محتوای فیبر بالای آن منجر به هضم بهتر، بهبود عملکرد روده و جلوگیری از یبوست مزمن می شود.

پروتئین و فیبر بالای آن می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و به کاهش وزن کمک کند.

اگر می خواهید بیشتر با این دانه معجزه آسا و خواص آن آشنا شوید، “دانه چیا چیست؟” مقاله ما به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد.

دانه چیا چیست و چه زمانی برای کاهش وزن بهتر است از آن استفاده کنیم؟

خواص دانه چیا برای کاهش وزن

دانه های چیا نه تنها به دلیل ارزش غذایی بالا بلکه به دلیل خواص عالی کاهش وزن بسیار محبوب هستند. این دانه های کوچک سرشار از فیبر هستند و آب زیادی را جذب می کنند. بنابراین غذای شما را در معده حجیم می کند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

همچنین روند هضم غذا را کند می کند و جذب گلوکز در خون را کاهش می دهد. بنابراین، اگر می خواهید وزن کم کنید و شکم و پهلوهای خود را لاغر کنید، از این دانه های مغذی غافل نشوید. خوردن یک قاشق غذاخوری از این سبزی که کالری بسیار کمی دارد می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و از پرخوری در طول روز جلوگیری کند.

بهترین زمان برای مصرف دانه چیا برای کاهش وزن

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهترین زمان برای مصرف دانه چیا صبح و قبل از خواب است. اگر از دانه چیا برای صبحانه به عنوان محلول در اسموتی، آب و عسل والیمو یا پودینگ استفاده کنید، دیگر نیازی به وعده های غذایی سنگین و پر کالری نخواهید داشت. مصرف دانه چیا با معده خالی متابولیسم بدن شما را تسریع می کند و به شما کمک می کند در طول روز احساس گرسنگی نکنید. علاوه بر این، خوردن دانه های چیا قبل از ورزش می تواند سطح انرژی شما را افزایش دهد و منبع خوبی برای آبرسانی به بدن شما باشد.

با مطالعه مقاله بهترین زمان مصرف دانه چیا می توانید اطلاعات کاملی در مورد این دانه معجزه آسا بدست آورید، پس خواندن آن خالی از لطف نیست. با این حال، همانطور که گفتیم، می توانید دانه چیا را قبل از خواب به شکل پودینگ میل کنید. زیرا می تواند به راحتی سطح قند خون شما را تنظیم کند و در طول شب احساس سیری کنید. بنابراین علاوه بر کاهش اشتهای کاذب و احساس گرسنگی، خواب با کیفیتی را نیز به شما می دهد.

چگونه از دانه چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

مصرف دانه چیا برای کاهش وزن بسیار ساده و آسان است. یک یا دو قاشق را در آب گرم بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا غلیظ شود. سپس می توانید آن را در آب، شیر، اسموتی ها، پودینگ و بلغور جو دوسر استفاده کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا