اخبار روزدانستنی ها

کشف راز جوانی توسط چینی ها!

 

سال‌هاست که روند پیری دانشمندان را متحیر کرده است و اسرار روند زندگی آنها را برای تفکر وادار کرده است.

همه چیز از معجون های جوانی گرفته تا تزریق خون جوان برای معکوس کردن روند پیری آزمایش شده است، اما اکنون کشف دیگری نشان دهنده بارقه امیدی در این زمینه است.

گروهی از دانشمندان چینی گروهی از سلول‌ها به نام CHIT1 را در نخاع شناسایی کرده‌اند که با روند پیری مرتبط هستند.

در حالی که دانشمندان هنوز در مراحل اولیه درک کاربرد عملی این کشف هستند، آنها بر این باورند که مصرف دوز روزانه ویتامین C ممکن است به کند کردن روند پیری کمک کند.

CHIT۱ نشانگری برای درمان مشکلات پیری نخاع؟

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان، اغلب گفته می شود که اثرات بالقوه ضد پیری دارد. آنتی اکسیدان ها به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کنند.

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند این کار را انجام دهند سن بالا تسریع و کمک به مشکلاتی مانند چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست.

چشم انداز استفاده از قدرت ویتامین C برای کند کردن پیری قطعاً در دهه گذشته باعث ایجاد غوغا در جامعه علمی شده است.

سن نیز تأثیر قابل توجهی بر مشکلات نخاعی دارد، اما ما به طور کامل نمی دانیم که چگونه کار می کند.

برای کشف تأثیر زمان بر نخاع، دانشمندان مطالعه خود را بر روی یک مدل حیوانی انجام دادند و دریافتند که با افزایش سن نخاع، دو اتفاق مهم رخ می دهد. اول، نورون‌های حرکتی که به ما کمک می‌کنند پیر شوند و سلول‌های ایمنی در نخاع بیش از حد فعال می‌شوند.

لیو گوانگهویی، نویسنده ارشد این مطالعه می‌گوید: این خوشه‌های سلولی مختلف باید هدف خاصی در زندگی داشته باشند. تحقیقات بیشتر ما نشان داد که آنها یک پروتئین سمی ترشح می کنند که به تسریع پیری نورون های حرکتی کمک می کند.

دومین اتفاقی که می افتد این است که مقدار ماده ای به نام CHIT1 در نخاع افزایش می یابد. سپس این سلول‌ها در اطراف نورون‌های حرکتی جمع می‌شوند و باعث پیری سریع‌تر آن‌ها می‌شوند.

با این حال، محققان راهی برای مقابله با این مشکل پیدا کرده اند.

مطالعه آنها می گوید که اسید اسکوربیک، که به کاهش روند پیری معروف است، ممکن است با اثرات CHIT1 مقابله کند و به حفظ سلول های عصبی حرکتی سالم کمک کند.

لازم به ذکر است که ویتامین C با نام اسید ال اسکوربیک نیز شناخته می شود.

با مصرف ویتامین C با پیری مقابله کنید

محققان اثرات ویتامین C را بر روی ده میمون مسن در یک دوره سه ساله آزمایش کردند. آنها میمون ها را به دو دسته تقسیم کردند. یک گروه دوز روزانه ویتامین C دریافت کردند در حالی که گروه دیگر گروه کنترل بودند.

آنها دریافتند که میمون هایی که ویتامین C دریافت کرده بودند، بهبود قابل توجهی در علائم پیری در نورون های حرکتی خود نشان دادند. این نشان می دهد که مصرف مکمل های خوراکی ویتامین C می تواند برای افراد مسن مفید باشد.

اگرچه محققان اکتشافات خود را از طریق مطالعات حیوانی انجام دادند، اما گفتند که سطوح بالاتری از CHIT1 را در مایع مغزی نخاعی انسان و در خون افراد مسن یافتند.

این مطالعه در مجله معروف “Nature” منتشر شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا