تیمی از دانشمندان در سنگاپور و ایالات متحده کشف کرده اند که چگونه پروتئینی که ساعت بیولوژیکی ما را کنترل می کند، عملکرد خود را تغییر می دهد و راه های جدیدی برای درمان جت لگ و تغییرات فصلی ارائه می دهد.

به گزارش ایسنا، دانشمندان دانشکده پزشکی Duke-NUS و دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، راز تنظیم ساعت داخلی بدن ما را کشف کردند. آنها دریافتند که این تنظیم کننده درست در انتهای دم کازئین کیناز 1 دلتا (CK1δ) قرار دارد، پروتئینی که به عنوان یک ضربان ساز برای ساعت بیولوژیکی داخلی یا چرخه های طبیعی 24 ساعته، الگوهای خواب و بیداری و سایر کنترل های روزانه عمل می کند. توابع و ریتم شبانه روزی نامیده می شود.

یورک می گوید یافته های آنها که در مجله PNAS منتشر شده است، می تواند راه را برای رویکردهای جدید برای درمان اختلالات مربوط به ساعت داخلی ما هموار کند.

کازئین کیناز 1 دلتا ریتم های شبانه روزی را با علامت گذاری سایر پروتئین های دخیل در ساعت بیولوژیکی تنظیم می کند تا این ریتم ها به خوبی تنظیم شوند. علاوه بر اصلاح سایر پروتئین ها، خود کازئین کیناز 1 دلتا نیز می تواند برچسب گذاری شود و توانایی آن در تنظیم پروتئین های دخیل در کنترل ساعت داخلی بدن را تغییر دهد.

با استفاده از روش‌های طیف‌سنجی پیشرفته، محققان دریافتند که نحوه برچسب‌گذاری پروتئین‌ها با توالی توالی منحصربه‌فرد آنها تعیین می‌شود.

یافته‌های محققان به سه مکان خاص در دم دلتا کازئین کیناز 1 اشاره می‌کند که گروه‌های فسفات می‌توانند به آن متصل شوند و این مکان‌ها برای کنترل فعالیت پروتئین حیاتی هستند.

این کشف نشان می دهد که چگونه بخش کوچکی از کازئین کیناز 1 دلتا می تواند تأثیر زیادی بر فعالیت کلی آن داشته باشد.

تنظیم ساعت داخلی ما فراتر از درمان جت لگ است و برای بهبود کیفیت خواب، متابولیسم و ​​سلامت کلی مهم است. این کشف مهم به طور بالقوه می تواند درهای جدیدی را برای توسعه درمان هایی باز کند که می تواند نحوه مدیریت این جنبه های ضروری زندگی روزمره ما را تغییر دهد.

محققان قصد دارند بیشتر بررسی کنند که چگونه عوامل دنیای واقعی مانند رژیم غذایی و تغییرات محیطی بر مکان‌های نشانگر در کازئین کیناز 1 دلتا تأثیر می‌گذارند. این می تواند بینشی در مورد چگونگی تأثیر این عوامل بر ریتم شبانه روزی ارائه دهد و می تواند به راه حل های عملی برای رفع اختلالات منجر شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما