دانستنی ها

دانشمندان یک گام به درمان سرطان نزدیکتر شدند!/جزئیات

دانشمندان موفق شدند 99 درصد از سلول های سرطانی را با استفاده از ارتعاشات مولکولی در محیط آزمایشگاهی از بین ببرند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ساینس‌الرت، دانشمندان روش جدیدی را برای از بین بردن سلول های سرطانی کشف کردند. تحریک مولکول های آمینووسیانین با نور نزدیک به مادون قرمز باعث می شود که مولکول ها به صورت هماهنگ ارتعاش کنند که برای پاره شدن غشای سلول های سرطانی کافی است.

مولکول های آمینوسیانین در حال حاضر به عنوان رنگ های مصنوعی برای تشخیص سرطان در تصویربرداری زیستی، معمولا در دوزهای پایین استفاده می شوند.

جیمز تور، شیمیدان دانشگاه رایس، می گوید: «این یک نسل کاملاً جدید از ماشین های مولکولی است که ما آن ها را چکش مولکولی می نامیم.

استفاده از نور نزدیک به مادون قرمز در این تحقیق مهم است زیرا به دانشمندان اجازه می دهد تا به اعماق بدن نفوذ کنند و سرطان استخوان ها و اندام ها را بدون نیاز به جراحی درمان کنند.

در آزمایش‌هایی که روی سلول‌های سرطانی کشت‌شده در آزمایشگاه انجام شد، روش چکش مولکولی 99 درصد در کشتن سلول‌ها موفق بود. این رویکرد روی موش‌های مبتلا به تومور ملانوما نیز آزمایش شد و نیمی از حیوانات بدون سرطان بودند.

این مطالعه با استفاده از نیروهای مکانیکی در مقیاس مولکولی، روشی متفاوت برای درمان سرطان است و نتایج آن در Nature Chemistry منتشر شده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا