سبک زندگی

دانشمندان برای اولین بار محصولی ساختند که طعم را مسدود می کند!

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، تیمی از دانشمندان مرکز حواس شیمیایی مونل اولین مسدود کننده موقت و موثر طعم را در انسان کشف کردند. تحقیقات آنها در مجله British Journal of Pharmacology منتشر شد.

لیندا جی فلامر، نویسنده اصلی، دکترا، محقق ارشد مونل و مدیر بخش، می‌گوید: «مسدودکننده طعمی که ما آزمایش کردیم برای هر ترکیب تلخی کار می‌کرد.

تاکنون، تلاش‌ها برای مقابله با تلخی غذاها و داروها بر یافتن موادی متمرکز بوده است که گیرنده‌های طعم تلخ را روی زبان مسدود می‌کنند. از آنجایی که داروهای مختلف گیرنده های طعم تلخ متفاوتی را فعال می کنند، هدف قرار دادن گیرنده های خاص ممکن است تلخی تنها برخی و نه همه ترکیبات تلخ را سرکوب کند.

کارول کریستنسن، دکترا، استاد فارغ التحصیل مونل. یکی یکی از نویسندگان مقاله می گوید: «نیاز آشکاری برای ایجاد مسدود کننده های تلخ وجود دارد که می توانند تلخی بسیاری از داروها را سرکوب کنند. اگرچه انسان دارای 25 گیرنده تلخ متفاوت است، اما تحقیقات مداوم ما نشان می دهد که تنها تعداد انگشت شماری از گیرنده های تلخ ممکن است مسئول بیشتر تلخی داروها باشند.

سلول های چشایی، خانواده ای از گیرنده های چشایی در دهان طرح این ماده توسط ترکیبات شیرین و تلخ تحریک می شود و با اطمینان از آزاد شدن آدنوزین تری فسفات (ATP)، منبع اصلی انرژی سلول، سیگنال ها را به رشته های عصبی منتقل می کند. به نوبه خود، ATP یک گیرنده به نام است. P2X2/P2X3 سلول های عصبی گیرنده را فعال می کند. این اعصاب اطلاعات مربوط به طعم غذا و دارو را به مغز می فرستند.

این تیم از مسدود کننده گیرنده استفاده می کند P2X2/P2X3 آنها از AF-353 برای مهار هدایت عصبی چشایی و کاهش سیگنال تلخی ناشی از داروها و سایر ترکیبات طعم استفاده کردند. مسدود کننده های گیرنده متعدد P2X2/P2X3 برخی از این موارد برای درمان سرفه مزمن در مطالعات بالینی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، یک عارضه جانبی در این آزمایشات، اختلال چشایی بود.

یکی یکی از مهمترین یافته های این مطالعه شستشوی دهان است AF-353 به طور قابل توجهی تلخی دو داروی مهم را که بیماری های مزمن رایج را درمان می کنند کاهش می دهد. پرازیکوانتل برای انگل ها و تنوفوویر آلافنامید (TAF) برای هپاتیت B و HIV.

عضو هیئت علمی مونل دکتر پیهوا جیانگ گفت:AF-353 این اولین مسدود کننده طعم تلخ جهانی است که شناسایی شده است. بر طعم شور، شیرین و ترش و همچنین طعم تلخ تأثیر می گذارد. اما AF-353 فقط طعم را مسدود می کند. سایر احساسات دهان، مانند گزگز ناشی از جوش شیرین، تحت تأثیر قرار نگرفتند.

این تیم آزمایش‌های چشایی حسی انسان و آزمایش‌های رفتاری موش را برای تعیین میزان، قدرت و مدت اثرات بازداری انجام دادند. نتایج حاصل از مطالعات انسان و جوندگان از نظر میزان و مدت اثر AF-353 مشابه بود.

استفاده موضعی از AF-353 به طور مستقیم در دهان می تواند تجویز بسیاری از داروهای مهم را تسهیل کند، به ویژه داروهایی که برای کودکان در کشورهای در حال توسعه نجات بخش هستند. فلامر می گوید: «در انسان، 60 تا 90 دقیقه طول می کشد تا اثر مسدودکننده از بین برود.

جیانگ گفت: «ما اکنون به دنبال مسدودکننده‌های طعمی هستیم که سریع‌تر عمل کنند و اجازه دهند دهان سریع‌تر به حالت عادی بازگردد.

منبع: علمی-روزانه

۲۲۷۲۲۷

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا