دانستنی ها

دانشمندان بالاخره کشف کردند که چرا برخی افراد همیشه کابوس می بینند!

بعدی- به گفته دانشمندان دانشگاه ایالتی اورگان، دانشگاه آریزونا، دانشگاه تامپا و دانشگاه ویتورث، افراد تنها بیشتر مستعد کابوس هستند.

به گزارش سان؛ کالین هسه، محقق، گفت: تنهایی و اختلالات خواب خطرات جدی برای سلامت عمومی هستند زیرا هر دو با افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس مرتبط هستند. این مطالعه به موازات مطالعات قبلی در مورد پیامدهای تنهایی بر سلامت جسمانی است. محققان این تحقیق از نظریه ای به نام نظریه تکاملی تنهایی استفاده کردند.

طبق این نظریه، تنهایی به ما هشدار داد که ارتباطات اجتماعی کمی داریم. دکتر هسه توضیح داد: «وقتی نیازهای مردم برای روابط اجتماعی قوی برآورده نشود، از نظر جسمی، روحی و اجتماعی رنج می برند. درست مانند گرسنگی یا خستگی و بدن به شما هشدار می دهد که کالری یا خواب کافی دریافت نمی کنید، تنهایی نیز تکامل یافته است تا به مردم هشدار دهد که نیازهای آنها برای ارتباط بین فردی برآورده نمی شود.

این موضوع پس از آن صورت گرفت که محققان دانشگاه هاروارد اعلام کردند که تنهایی می تواند خطر سکته مغزی را تا 56 درصد افزایش دهد. انزوای اجتماعی با بیماری قلبی، افسردگی، زوال عقل و دیابت مرتبط است. دانشمندان می گویند که تنهایی نه تنها بر ساعات بیداری و سلامت کلی ما تأثیر می گذارد، بلکه کیفیت خواب را از طریق کابوس ها نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

جدیدترین مطالعه در مورد این موضوع شامل یک نظرسنجی از 1600 بزرگسال آمریکایی 18 تا 81 ساله بود. محققان دریافتند افرادی که خود را تنها توصیف می کنند بیشتر در معرض کابوس های مکرر و شدید هستند. اگرچه نتایج به جای علت و معلول، همبستگی را نشان می دهد.

در مقاله ای که در مجله Psychology منتشر شده است، محققان می گویند که رابطه کلیدی بین تنهایی و کابوس، استرس است. سایر عواملی که تنهایی را به کابوس‌های شبانه مرتبط می‌کند، نگرانی، اضطراب و تحریک بیش از حد است. به گفته محققان، مانند استرس، احساس نشخوار فکری و برانگیختگی نیز با تنهایی مرتبط است. افراد تنها این احساسات را بیشتر تجربه می کنند که با کابوس های مکرر و شدیدتر همراه است.

دکتر می گوید: خواب با کیفیت پایه و اساس عملکرد شناختی، تنظیم خلق و خو، متابولیسم و ​​بسیاری دیگر از جنبه های رفاه است. هسن. بنابراین، مطالعه شرایط روانی که خواب را مختل می کند بسیار مهم است و تنهایی در میان آنها کلیدی است.

دکتر هسه ادامه داد: «خیلی زود است که درباره مداخلات و درمان‌ها صحبت کنیم، اما یافته‌های ما مطمئناً با این احتمال همخوانی دارد که درمان به تنهایی ممکن است به کاهش کابوس‌ها کمک کند.»

تنهایی حالتی ذهنی در نظر گرفته می شود که باعث می شود فرد احساس پوچی، تنهایی و طرد شدن کند. این همان انزوای اجتماعی نیست، اما می تواند وضعیت را بدتر کند. حدود 3.83 میلیون بریتانیایی احساس تنهایی مزمن می کنند. این بدان معناست که آنها اغلب یا همیشه احساس تنهایی می کنند. بر اساس این گزارش، پس از اپیدمی کرونا، تعداد افرادی که احساس تنهایی می کنند افزایش یافته است.

درمان کابوس‌های شبانه در بزرگسالان بستگی به این دارد که چه چیزی ممکن است باعث آن شود. اگر کابوس های ناشی از یک رویداد آسیب زا را تجربه می کنید، پزشک ممکن است درمان روانشناختی مانند مشاوره را توصیه کند. اگر شرایطی دارید که خواب شما را تحت تأثیر قرار می دهد، درمان معمولاً شامل تلاش برای مدیریت بهتر آن است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا