اخبار روز

دام زنده گران شد/ قیمت جدید دام زنده را ببینید


به گزارش مانیبان، افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام درباره قیمت دام زنده گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده 300 هزار تومان قیمت دارد.

این آغاز است خرداد این مبلغ بین 260 تا 270 هزار تومان بود.

مهر صدرادرس در گزارشی نوشت: در خصوص علت افزایش قیمت دام سبک اظهار داشت: امسال از نظر بارندگی سال خوبی بوده و مراتع سرسبز است. چنانچه در سال های گذشته به دلیل خشکسالی دامداران از اردیبهشت ماه آنها سعی می کردند بره های کم وزن خود را به بازار عرضه کنند و وزن لاشه ها معمولاً حدود 10 کیلوگرم بود. اسفند آنها 4 ماهه هستند و هنوز از شیر گرفته نشده اند. آنها را تا رسیدن به وزن مناسب در مرتع نگهداری می کنند و سپس عرضه می کنند.

وی توضیح داد: این فاصله زمانی از اردیبهشت ماه تا خرداد و کاهش عرضه قیمت ها را کمی افزایش داد، اما با عرضه بیشتر، قیمت دوباره کاهش می یابد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک مرکزی در پایان با بیان اینکه با افزایش وزن بره ها مشکل کمبود جمعیت دام در حال جبران است، گفت: وزن لاشه ها در سال گذشته بین 14 تا 15 کیلوگرم بوده و این امر سال بین 18 تا 20 کیلوگرم است. حتی انتظار می رود به حدود 26 کیلوگرم برسد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا