اخبار روز سینما جهان

داستان یکی از شخصیت های «اخراجی ها» فیلم می شود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، سه گانه «اخراجی» ساخته مسعود ده نمکی جزو پرفروش ترین فیلم های زمان خود و در میان آن ها «اخراجی 2» بود. یکی یکی از 10 فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران شد.

مسعود د نمکی که پیش از این تهیه کنندگی 3 قسمت از «اخراجی ها» را بر عهده داشت، پس از 14 سال برای ساخت «اخراجی ها 4» درخواست پروانه ساخت داده است.

ده نمکی علاوه بر اخراجی های اول تا سوم، ساخت فیلم های معراجی، رسوایی 1 و 2 و همچنین زندانیان را در کارنامه دارد و پیش از این دو مستند جلوی دوربین رفته است.

«اخراجی ها» به روایت زندگی مجید سوزوکی از اراذل و اوباش جنوب شهر) که عاشق دختر است. یکی او از افراد مورد اعتماد محل است و برای جلب رضایت پدرش راهی جبهه شد و در نهایت به شهادت رسید. در ادامه اتفاقاتی را که برای جمع دوستان و همرزمانش می افتد را روایت می کند.

اخراجی ها 1 اولین فیلم بلند این کارگردان است که در دهه 80 در باکس آفیس موفق بود. در آن زمان این فیلم وارد باشگاه میلیاردرها شد.

اخراجی 2 هم 40 میلیارد تومان در گیشه فروخت و در آن زمان گفته می شد بیش از 4 میلیون نفر را به سینما آورده است. البته نمی توان از این موضوع غافل شد که پخش کنندگان قسمت اول و دوم به ترتیب علی سرتیپی، فیلممیران و شایستگی کارگردانی فیلم را بر عهده داشتند.

اخراجی 3 نیز در دهه 90 بود و مانند دو فیلم دیگر د نمکی در جدول اکران نوروزی قرار گرفت. پخش کننده این فیلم علی سرتیپی بود و در آن زمان به نوعی این فیلم با «جدایی نادر یاز سیمین» در سینما رقابت می کرد. به گفته علی سرتیپی، فروش این فیلم در گیشه از اصغر فرهادی پیشی گرفت.

«اخراجی ها 4» بر اساس فیلم سینمایی «اخراجی ها» ساخته شده است که داستانی مستقل از سری قبلی این مجموعه دارد و داستان قرار است یکی شخصیت های فرعی معرفی شده در قسمت های قبلی را روایت کنید.

اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی نیا، کاظم مادرشاهی، منوچهر آذرفخرالدین صدیقه شریف، علی اویوند، ارژنگ امیرفضلی، نگار فروزنده، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی، جواد هاشمی، قاسم زارع زارعیم، سیدیله‌العاده، قاسم زارعیم، سیروس کوهوری نژاد و…» به ایفای نقش پرداخته اند و در اسپین آف «اخراجی ها» تنها تعدادی از این بازیگران حضور دارند و قرار است چند بازیگر دیگر به این مجموعه اضافه شوند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا