اخبار روز سینما

داستان سری دوم «شوگان» چه می تواند باشد؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

العربیه: هیرویوکی سانادا بازیگر نقش اول سریال شوگان به تازگی برای بازی در فصل دوم این سریال قرارداد امضا کرده است. اگرچه جزئیات این معامله هنوز نهایی نشده است، اما گفته می شود گام مهمی برای ادامه سریال تحسین شده است.

برخی حدس می زنند که بازگشت سریع سانادا ممکن است به این دلیل باشد که تهیه کنندگان سریال می توانند او را برای نامزدی امی برای «درام یا مینی سریال در حال انجام» نامزد کنند.

سانادا، بازیگر و خواننده مشهور ژاپنی، در فصل اول «شوگان» در نقش لرد توراناگا، شخصیتی خیالی بر اساس آیه یاسو توکوگاوا، که اولین شوگون توکوگاوا شد، بازی کرد. در فضای سیاسی پرآشوب اوایل قرن هفدهم، توراناگا باید با رقبای خود مبارزه کند و در این بین، یک ملوان انگلیسی به او کمک می کند.

سازندگان شوگون فصل اول سریال را طوری به پایان رساندند که برای فصل دوم جا باز می کند. قسمت دهم سریال در عین حال که تا حدودی حس پایان یافتن داستان را القا می کند، برخی از رشته های اصلی داستان را بی پاسخ می گذارد.

مهم ترین نکته این است که فصل اول سریال نبرد نهایی توراناگا و رقبای خود را نشان نمی دهد و تنها از صحبت های توراناگا تصویر مبهمی از آینده به دست می دهد. همانطور که توراناگا تصور می کند، لیدی اوچیبا حمایت خود از رقیب خود ایشیدو را انکار می کند که منجر به شکست ایشیدو و پیروزی توراناگا می شود.

علاوه بر این، از آنجایی که در فصل اول سریال رابطه بین توراناگا و ملوان انگلیسی بلکثورن زیاد باز نشد، فصل دوم شوگان می تواند رابطه بین این دو را بیشتر توسعه دهد. توراناگا رابطه عجیبی با بلکثورن دارد، رابطه ای دوستانه و توهین آمیز به نظر می رسد که درک آن برای اکثر بینندگان دشوار بوده است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا