سرگرمی

داستان اصلی سریال اوشین بدون سانسور چیست؟+ توضیحات جالب ترانه علیدوستی

بازتاب آنلاین/ف، داستان سریال اوشین داستانی حماسی از فقر، ظلم و ستم و در عین حال داستانی سرشار از امید، استقامت و عشق به زندگی است. در کودکی طعم تلخ فقر و یتیمی را چشید، اما دست از تلاش برنداشت. او با شجاعت و اراده در میان مشکلات قد علم کرد و برای بقا مبارزه کرد.

در اعماق خاطرات ما تصویری از دختری معصوم با چشمانی نافذ و لبخندی غمگین نقش بسته است. نام او اوشین بود. زنی که با اراده ای پولادین از طوفان های زندگی جان سالم به در برد و نام خود را در تاریخ حک کرد.

حقایق جالب در مورد سریال Ocean

داستان اوشین داستانی حماسی از فقر، ظلم و ستم است، اما در عین حال داستانی سرشار از امید، استقامت و عشق به زندگی. در کودکی طعم تلخ فقر و یتیمی را چشید، اما دست از تلاش برنداشت. او با شجاعت و اراده در میان مشکلات قد علم کرد و برای بقا مبارزه کرد.

اوشین در طول زندگی پر فراز و نشیب خود با چالش های زیادی روبرو شد. از کار در مزارع و خانه های مردم گرفته تا ازدواج با مردی ظالم و تحمل سختی های زندگی زناشویی، هیچ چیز نمی توانست روحیه او را خم کند. با صبر و بردباری بر سختی ها فائق آمد و در هر پله پله های ترقی را طی کرد.

آیا این درست است که داستان اوشین در سانسور تغییر کرد؟

اما داستان او فقط حکایت سختی و رنج نیست. در این میان لحظات شاد و دوست داشتنی نیز وجود دارد. اوشین در طول زندگی خود دوستی های عمیقی پیدا کرد و طعم عشق مادرانه را چشید. او با وجود همه سختی ها هرگز امید خود را به آینده از دست نداد و رویاهایش را دنبال کرد. سرانجام دختر داستان ما با پشتکار و اراده ای مثال زدنی به زنی ثروتمند و موفق تبدیل شد.

حال قرار است سریال «سال های دور از خانه (اوشین)» از جمعه 8 تیر ساعت 20:30 جایگزین سریال «جواهری در قصر» شود. سال‌های دور از خانه که به خاطر شخصیت اصلی‌اش به اوشین معروف است، سریالی ژاپنی است که در سال ۱۹۸۳ توسط NHK تولید و در دهه ۸۰ در ایران پخش شد.

این سریال در زمان پخش خود در ایران، به یکی این برنامه به یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی تبدیل شد و میلیون ها نفر را مجذوب خود کرد. این سریال به دلیل داستان جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و پیام‌های آموزنده‌ای که به مخاطبان خود ارائه می‌کرد، مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت.

این اثر تنها یک داستان سرگرم کننده نیست، بلکه تصویری واقعی از زندگی مردم ژاپن در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن است. این سریال به خوبی فقر، نابرابری و سختی هایی را که مردم ژاپن در آن زمان با آن مواجه بودند به تصویر می کشد.

شایعه فاحشه بودن اوشین

اعمال برخی سانسورها در دیالوگ بازیگران سریال دور از خانه باعث شد شایعاتی درباره روسپی بودن اوشین در نسخه اصلی شکل بگیرد. اما مریم شیرزاد دوبله نقش اصلی این سریال پس از تایید وجود تغییراتی از جمله تغییر نام برخی مکان ها در حین دوبله (به منظور سازگاری بیشتر با فرهنگ ایرانی) افزود که مردم و احساسات آنها تغییر نکرد و خط اصلی و بافت کلی سریال بدون تغییر باقی ماند. .

توضیحات جالب ترانه علیدوستی درباره حقایق جالب سریال اوشن

سریال قایق اوشین: بعد از پخش سریال سال های دور از وطن که در ایران با نام اوشین شناخته می شد، صحبت های زیادی در مورد سانسور این سریال به میان آمد و در نتیجه داستان تغییر کرد؛ به همین دلیل بود که سریال «سال های دور از وطن» در ایران پخش شد. ترانه علیدوستی اما در این باره توضیحات جالبی داده است.

سال ها پس از پخش سریال «سال های دور از خانه» که در بین مردم با نام اوشین شناخته می شد، بسیاری معتقد بودند که داستان این سریال به دلیل نفوذ سانسور تلویزیون تغییر کرده است. حتی گفته شد که ژاپن نسخه سانسور شده را که داستان جدیدی پیدا کرده از ایران خریداری کرده تا از تلویزیون این کشور پخش شود.

ترانه علیدوستی اما در توییتی نسخه جدیدی از این ماجرا را منتشر کرده و نوشته است:

“من پارسال که ژاپن بودم درباره این داستان اصلی درباره اوشین پرسیدم، شایعه شد که شغل او چیز دیگری است، ژاپنی ها گفتند که اوشین نماد نجابت است و شن روی کفش هایش نیست. که در ایران فکر می‌کردیم اوشین را سانسور کردند و ماجرا عوض شد، غش کردند و خندیدند».

حقایق سریال اوشین: نویسنده این سریال، سوگاکو هاشیدا، داستان «سال های دور از خانه» را بر اساس زندگی زنی به نام واتسو کادا، مادر موسس فروشگاه های زنجیره ای یاوهان در ژاپن نوشته است.

این سریال در بیش از 50 کشور دنیا پخش شده است

حقایق سریال اوشین: سالهای دور از وطن به یکی این سریال به یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی در جهان تبدیل شده است و در بیش از 50 کشور به زبان های مختلف پخش شده است.

«سال‌های دور از وطن» در ایران رکورد زد

حقایق سریال اوشین: این سریال در زمان پخش خود در ایران یکی این برنامه به یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی تبدیل شد و رکورد جدیدی در تاریخ تلویزیون ایران به ثبت رساند.

رابطه خطرناک اوشین با ریوزو

حقایق سریال اوشین: ازدواج اوشین با ریوزو که شخصیتی خشن بود، یکی یکی از بحث برانگیزترین قسمت های داستان بود. سانسور تلویزیون ایران تا حدودی ظلم و بی توجهی ریوزو را به اوشین نشان داد. در واقع در داستان اصلی ریوزو به زنان و حتی اوشین خیانت می کرد و این باعث رنج و مشقت زیادی برای اوشین شد.

سرنوشت مبهم شخصیت ها

داستان اصلی سریال اوشین بدون سانسور چیست؟+ توضیحات جالب ترانه علیدوستیحقایق سریال اوشین: در نسخه پخش شده در ایران، سرنوشت برخی از شخصیت ها به طور کامل مشخص نشد. به عنوان مثال، مرگ بهترین دوست اوشین، کایو، به طور مبهم نشان داده شد، و سرنوشت تاکاهاشی مورد علاقه اوشین به طور کامل فاش نشد.

مشکلات دوگانه زنان در جامعه سنتی ژاپن

حقایق سریال اوشین: سریال «سالهای دور از خانه» تصویری واقعی از جامعه مردسالار ژاپن در آن دوران را به نمایش گذاشت. زنان در این جامعه با تبعیض‌ها و سختی‌های فراوانی مواجه بودند و برای رسیدن به اهداف خود باید تلاش زیادی کنند. سانسور تلویزیون تا حدی این جنایات را نشان داده بود.

شخصیت اوشین به دلیل معصومیت، شجاعت و پشتکارش بسیار محبوب بود، به خصوص در بین بچه ها و همین موضوع باعث شد که در کشورهای مختلف ساخته شود و بازسازی و اقتباس شود. موسیقی متن این سریال نیز می باشد یکی به یکی از ملودی های ماندگار در ذهن بینندگان تبدیل شده است.

داستان اصلی سریال

حقایق سریال اوشین: اوشین و کایو هر دو عاشق مردی انقلابی به نام کوتا می شوند اما کایو به اوشین خیانت می کند و با کوتا فرار می کند و البته بعد از مدتی به خانه های فساد و حتی با همسر اوشین ریوزو. که از این مکان ها دیدن کرده و با آنها آشنا شده است.

اما اوشین آرایشگر زنان گیشا می شود (همه چیزهایی که پشت سرشان می گویند شایعه است). بعد از چند سال کایو که متاهل بود همچنان به دنبال کوتا است و می خواهد با او رابطه داشته باشد و اوشین در این راه به او کمک می کند. می‌خواهد در همین حال اوشین هم حسادت می‌کند و فکر می‌کند که اگر کایو به او خیانت نمی‌کرد، می‌توانست با کوتا ازدواج کند. در همین حین ریوزو عاشق اوشین می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا