اخبار روز

دارپا به دنبال نسل جدیدی از میکروسیستم های دفاعی است

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا) دانشگاه تگزاس در آستین را برای ساخت ریزسیستم های نیمه هادی نسل بعدی برای وزارت دفاع به عنوان بخشی از یک برنامه دو مرحله ای 2.5 ساله انتخاب کرده است.

به گزارش ایسنا، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا) دانشگاه تگزاس در آستین را برای توسعه نسل بعدی میکروسیستم های نیمه هادی با کارایی بالا برای پنتاگون انتخاب کرده است.

مؤسسه الکترونیک تگزاس (TIE) در دانشگاه تگزاس در آستین، یک مرکز تحقیقاتی، توسعه و نمونه‌سازی با دسترسی آزاد ملی ایجاد خواهد کرد که به وزارت دفاع ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا سیستم‌های دفاعی قدرتمندتر، کم‌توان، سبک‌تر و فشرده‌تر را توسعه دهد. .

به گفته این دانشگاه، چنین فناوری می‌تواند برای رادار، تصویربرداری ماهواره‌ای، هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها یا سایر سیستم‌ها استفاده شود.

تحقیق در مورد میکروسیستم های یکپارچه ناهمگن سه بعدی (3DHI)

دارپا اعلام کرد که در این پروژه الکترونیکی با دانشگاه تگزاس در آستین و مرکز تحقیقات فناوری انستیتوی فعلی تگزاس برای تشکیل کنسرسیومی برای حمایت از تحقیق، توسعه و تولید در مقیاس کوچک میکروسیستم‌های سه بعدی ناهمگن یکپارچه (3DHI) همکاری خواهد کرد.

با تکیه بر تحقیقات بنیادی فاز 0 برنامه، دو مرحله بعدی NGMM بر قابلیت های داخلی تمرکز خواهد کرد که به طور جامع به چالش های کلیدی می پردازد و رهبری فناوری و نوآوری ایالات متحده را تقویت می کند.

دکتر. ویتنی میسون، مدیر دفتر فناوری میکروسیستم دارپا، گفت: «ما به طور جامع به چالش‌ها و راه‌حل‌های آینده می‌پردازیم که با یک مرکز دسترسی آزاد برای نمونه‌سازی و تولید خط آزمایشی میکروسیستم‌های 3DHI آغاز می‌شود.

وی افزود: این دسترسی برای محققان دانشگاهی، دولت و صنعت، اکوسیستمی را فراهم می کند که مزیت رقابتی ایالات متحده را افزایش می دهد.

برنامه تولید میکروالکترونیک نسل بعدی، که به نام NGMM شناخته می شود، با توافق جدیدی که اولین مرکز ملی توسعه تولید میکروالکترونیک مستقر در ایالات متحده را ایجاد می کند، با هدف ارائه نمونه های اولیه قابل دسترسی برای تراشه های آینده است.

به گفته دارپا، این کنسرسیوم از مشارکت سازمان‌هایی در سراسر صنعت دفاعی، ریخته‌گری‌های داخلی، فروشندگان و استارت‌آپ‌ها، طراحان و تولیدکنندگان، اعضای دانشگاهی و سایر ذینفعان برای دستیابی به چشم‌انداز مشترک امنیت ملی و اقتصادی استفاده خواهد کرد.

در مجموع 1.4 میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

یک شرکت پیشرو در تولید میکروالکترونیک

این تاسیسات به صنعت، دانشگاه و دولت خدمت خواهد کرد و نوآوری‌هایی با کاربرد دوگانه تولید می‌کند که از بخش دفاعی و صنایع نیمه‌رسانا، از جمله استارت‌آپ‌ها، و فناوری‌های پیشرفته برای بهبود جامعه حمایت می‌کند.

سناتور جان کورنین گفت: “با سرمایه گذاری در تولید میکروالکترونیک پیشرفته، ما به ایمن سازی این زنجیره تامین آسیب پذیر، تقویت امنیت ملی و رقابت جهانی خود و تحریک نوآوری در فناوری های حیاتی کمک می کنیم.”

وی افزود: “نسل بعدی نیمه هادی های با کارایی بالا که توسط همکاری دارپا با دانشگاه تگزاس در آستین فعال شده است، نه تنها به تقویت دفاع ما کمک می کند، بلکه راه را برای بازیابی رهبری ایالات متحده هموار می کند.” و من مشتاقانه منتظرم که در سال‌های آینده بهتر شود.»

همانطور که قبلا ذکر شد، این برنامه شامل دو مرحله است که هر مرحله 2.5 سال به طول می انجامد. در مرحله اول، زیرساخت ها و قابلیت های اولیه مرکز ساخته می شود و در مرحله دوم، این مرکز نمونه های اولیه سخت افزاری 3DHI را برای وزارت دفاع توسعه می دهد و فرآیندها را خودکار می کند. همچنین با دارپا روی چالش‌های طراحی با بودجه جداگانه کار خواهد کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا