داروی جدید ضد پیری طول عمر موش ها را 25 درصد افزایش داد.

دانشمندان برای اولین بار نشان دادند که چگونه یک پروتئین خاص با افزایش سن اعضای بدن افزایش می یابد و بنابراین به طور فعال روند پیری را ترویج می کند. با مهار فعالیت این پروتئین، نه تنها می توانیم طول عمر خود را افزایش دهیم، بلکه روند زوال فیزیکی را که اکنون بخشی اجتناب ناپذیر از پیری است، کند می کنیم.

به گزارش زومیت، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در سنگاپور سه مطالعه مختلف را برای بررسی بیان پروتئین اینترلوکین 11 (IL-11) و نقش آن در سلامت قلب، کلیه، کبد و ریه انجام دادند. تحقیقات اخیر منجر به توسعه یک استراتژی آزمایشی ضد IL-11 شده است که در حال حاضر در آزمایشات بالینی در حال آزمایش است. برای درمان فیبروز ریوی استفاده می شود.

محققان دریافتند که پروتئین IL-11 در پیری نقش دارد و هنگامی که تولید آن افزایش می یابد، منجر به تجمع چربی در کبد و شکم و همچنین کاهش توده عضلانی و قدرت می شود. با مسدود کردن بیان این پروتئین، می توان این تغییرات را که مشخصه پیری است به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بیان پروتئین اینترلوکین 11 در ایجاد علائم آشکار پیری نقش دارد

آنیسا ویجایااین پروژه در سال 2017 آغاز شد که یکی یکی از همکاران ما چند نمونه بافت از پروژه دیگری را برای ما ارسال کرد. از روی کنجکاوی، آزمایش‌های بافتی را برای بررسی سطوح IL-11 انجام دادم و از نتایج آزمایش مشخص شد که با افزایش سن، سطح IL-11 افزایش می‌یابد.»

در مطالعه ای با استفاده از مدل های پیش بالینی موش، محققان دریافتند که خاموش کردن پروتئین IL-11 از کاهش، ضعف و بیماری ناشی از افزایش سن محافظت می کند. حذف ژن IL-11 در موش ها به طور متوسط ​​24.9 درصد طول عمر آنها را افزایش داد.

علاوه بر این، زمانی که به موش‌ها داروی ضد IL-11 از سن 75 هفتگی (معادل حدود 55 سال انسانی) تا بقیه عمر طبیعی آنها داده شد، میانگین امید به زندگی در موش‌های نر 22.5 درصد و در موش‌های نر 25 درصد افزایش یافت. موش % موش ماده.

در این مطالعه، موش ها نه تنها عمر طولانی تری داشتند، بلکه از علائم قابل توجه پیری نیز محافظت می شدند. درمان ضد IL-11 چندین اثر مفید داشت:

  • افزایش متابولیسم: موش ها به جای چربی سفید مشکل ساز، چربی قهوه ای کالری سوز تولید کردند.
  • توده عضلانی و قدرت حفظ شده: درمان اعمال شده از از دست دادن عضله جلوگیری کرد.
  • محافظت در برابر بیماری: موش ها از چندین بیماری همزمان و بیماری های قلبی متابولیک محافظت شدند.

پروفسور توماس کافمنرئیس دانشگاه دوک آمریکا گفت: «علیرغم افزایش چشمگیر امید به زندگی در دهه‌های اخیر، فاصله قابل توجهی بین سال‌های زندگی و سال‌هایی که سالم و بدون بیماری زندگی کرده‌ایم وجود دارد. او معتقد است که این کشف پیشگامانه این پتانسیل را دارد که روند پیری را معکوس کند و با مسدود کردن پروتئین IL-11، افراد مسن می توانند در درازمدت سالم پیر شوند و خطر شکستگی استخوان و سقوط را کاهش دهند و در عین حال سلامت قلب و عروق را بهبود بخشند.

سرطان عامل اصلی مرگ و میر در موش های مسن است و مطالعات کالبد شکافی نشان داد که مهار بیان IL-11 به طور قابل توجهی باعث کاهش بیماری می شود. در حال حاضر آزمایشات بالینی روی یک داروی ضد IL-11 در ترکیب با ایمونوتراپی علیه سرطان در حال انجام است.

مهار بیان پروتئین IL-11 توانست سرطان را در موش کاهش دهد

درمان ضد IL-11 همچنین با حفظ عملکرد کارآمد میتوکندری، نیروگاه سلول، و کاهش سرعت کوتاه شدن تلومر، به حفظ سلامت سلول ها کمک کرد. با هر تقسیم سلولی، تلومر کوتاه می شود و پس از چندین بار تکرار این فرآیند، سلول وارد پیری می شود. برای درمان ضد IL-11، که در مراحل اولیه آزمایشات فیبروز ریوی است، محققان از مشخصات ایمنی آن راضی بودند.

استوارت کوکنویسنده اصلی و استاد پزشکی قلب و عروق در مرکز پزشکی آکادمیک SingHealth دانشگاه دوک، می‌گوید هدف این است که داروی ضد IL-11 را به طور گسترده در دسترس قرار دهیم. این درمان به مردم در سراسر جهان این امکان را می دهد که برای مدت طولانی تری زندگی سالم تری داشته باشند. اما کوک می گوید که دستیابی به این امر دشوار است زیرا مسیرهای تایید داروهای ضد پیری نامشخص است و تامین مالی آزمایشات بالینی دشوار است. در این زمینه یک چالش است.

کشف داروی ضد IL-11 یکی این یکی از امیدوارکننده ترین درمان ها در جستجوی راه حل های ضد پیری است. دانشمندان فعالانه به دنبال داروهای ضد پیری هستند. تخمین زده می شود که اگر دانشمندان بتوانند روند پیری را به اندازه ای کند کنند که امید به زندگی را حتی یک سال افزایش دهد، ارزش اقتصادی این دستاورد به 38 تریلیون دلار خواهد رسید.

این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما