اخبار روز

دارایی های ایران از کره جنوبی به سوئیس منتقل شد


به گزارش پی ام آپ، رسانه های کره جنوبی اعلام کردند: دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی هفته گذشته به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد تا تبدیل و به ایران منتقل شود.

خبرگزاری یونهاپ اینفومکس با اشاره به یک منبع آگاه از بازار ارز گزارش داد: بانک مرکزی سوئیس در نظر دارد 6 میلیارد دلار دارایی ایران را از وون به دلار و سپس به یورو و در چند هفته آینده 5 هفته آینده تبدیل کند. حدود 300 میلیارد وون در روز (223.85 میلیون تومان) تا 400 میلیارد وون تبدیل می شود.

یکی از مقامات وزارت دارایی کره جنوبی با اشاره به حساسیت دیپلماتیک و حقوقی این موضوع از تایید این گزارش خودداری کرد.

رئیس کل بانک مرکزی هفته گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی گفت: متاسفانه حدود 7 میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان در بانک های کره جنوبی به صورت وون (ارز ملی کره جنوبی) در بانک های کره جنوبی واریز شد. اواخر دهه 1990. علاوه بر این، هیچ بهره ای تعلق نمی گرفت. حتی در این سال ها به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار با کاهش ارزش برابری مواجه شد.

اما با پیگیری های فنی و دیپلماسی موفق، تمامی منابع ارزی تصرف شده ایران در کره جنوبی آزاد شد و هزینه های تبدیل واحد پولی این کشور از وون به یورو نیز توسط کشور ثلاث تقبل شد.

وی تصریح کرد: به زودی تمامی این منابع یورو به حساب شش بانک ایرانی در قطر واریز و به عنوان پرداخت بانکی برای خرید کالاهای غیرتحریمی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مابقی این منابع در صورت سپرده گذاری مشمول وصول سود بانکی خواهد بود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا