اخبار روز

دادگاه کانادا سهل انگاری شرکت هواپیمایی اوکراینی را برای سقوط هواپیما در ایران تشخیص داد

عصر ایران – شرکت های حقوقی CFM LLP مستقر در ونکوور و Howie Sacks & Henry LLP مستقر در تورنتو به طور مشترک از خانواده 21 مسافری که در سقوط پرواز 752 جان باختند، نمایندگی می کنند.

پرواز PS752 حامل اتباع و مقیم دائم کانادا، در ساعات اولیه 8 ژانویه 2020، همزمان با افزایش سریع تنش‌های نظامی با ایالات متحده، در آسمان تهران مورد حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت. دادگاه انتاریو خط هوایی اوکراینی را به دلیل عدم ارزیابی صحیح خطرات پرواز از تهران سهل انگاری کرد.

قاضی یاسمین اکبرعلی در حکم خود گفت که سهل انگاری UIA به دلیل انجام حملات موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در عراق ساعاتی قبل از پرواز 752 در تلافی ترور سردار سلیمانی بوده است. فرمانده سپاه پاسداران برای انجام یک ضدحمله آماده باش بود. این حکم پس از یک محاکمه 18 روزه در تورنتو صادر شد که در ژانویه 2024 به پایان رسید.

جو فیورانته از CFM Lawyers LLP گفت: “این یک نتیجه مهم برای مشتریان ما است که عزیزان خود را در سانحه پرواز 752 از دست دادند.” این حکم به این معناست که طبق کنوانسیون مونترال، قانون بین‌المللی که بر حمل و نقل بین‌المللی مسافر حاکم است، UIA دیگر نمی‌تواند غرامت پرداختی به خانواده‌ها را به 180000 دلار برای هر مسافر محدود کند، اما اکنون ملزم به پرداخت کل مبلغی است که باید پرداخت شود. برای مجروحین لازم است.

پس از اعلام حکم، شاکی ن.س گفت: من و خانواده ام از تصمیم دادگاه بسیار راضی هستیم. با گذراندن تقریباً تمام مدت محاکمه در دادگاه، از تلاش و فداکاری وکلای خود در CFM Lawyers و Howie Sacks & Henry سپاسگزارم. “جو، جیمی، پل و والری قدرت من در طول این مصیبت بوده اند.”

قاضی اکبرعلی در اعطای حق الزحمه به وکلای شاکی خاطرنشان کرد: موسسات حقوقی HSH و CFM بیشترین مسئولیت را در قبال موکلان در این فرآیند به عهده گرفته اند و بسیاری از مدارک شاکی را ارائه کرده و تحقیقات متقابل زیادی انجام داده اند. تلاش های آنها از دیگر گروه های شاکی حمایت کرد که در غیر این صورت هزینه های بیشتری را متحمل می شدند. “در نتیجه، مشتریان HSH و CFM بیشترین تاثیر مواضع غیرقابل توجیه اتخاذ شده توسط UIA در این دعوی را متحمل شده اند.”

پل میلر از HSH LLP گفت: “این حکم سیگنال قوی به شرکت های هواپیمایی بین المللی می دهد که آنها باید ایمنی مسافران خود را در اولویت قرار دهند.”

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا