اخبار روز

مجرم شناخته شدن عمران خان در دادگاه پاکستان!/جزئیات

دادگاه ویژه پاکستان به طور رسمی عمران خان، نخست وزیر پیشین آن کشور و شاه محمود قریشی، معاون حزب او را به افشای اسناد محرمانه این کشور متهم و مجرم شناخت.

به گزارش ایرنا از رسانه پاکستانی، جلسه رسیدگی به پرونده افشای اطلاعات محرمانه موسوم به “سایفر کیس” علیه عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان و قریشی وزیر امور خارجه سابق پاکستان در زندان  شهر راولپندی برگزار شد.

قاضی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم مربوط به اسرار محرمانه به تشریح ادعاهای عمران خان و شاه محمود قریشی پرداخت و آنها را در ارتباط با افشای اسرار محرمانه مجرم شناخت.

در این جلسه نخست وزیر سابق پاکستان و معاونش ارتکاب جنایت را انکار کردند. قاضی همچنین درخواست متهم مبنی بر لغو جلسه دادرسی را رد کرد.

دادگاه پاکستان عمران خان را مجرم شناخته است

شاه محمود قریشی (راست) عمران خان (چپ)

هشتمین نخست وزیر سابق پاکستان شهریور امسال قرار بود با حکم قاضی دادگاه اسلام آباد از زندان آزاد شود که بار دیگر در رابطه با افشای اسرار مخفی کشور بازداشت و در زندان ماند.

حزب تحریک انصاف پاکستان امروز در بیانیه ای حکم دادگاه ویژه را یک جانبه و به نفع مدعی العموم دانسته و اعلام کرد که این حزب به رای دادگاه در دیوان عالی اعتراض خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: محاکمه عمران خان و معاون حزبش در زندان بدون دسترسی به افکار عمومی و رسانه ها به جز چند وکیل به نمایندگی از رهبر حزب تحریک انصاف برگزار شد.

محاکمه عمران خان مربوط به افشای نامه ای محرمانه است که به گفته او بخشی از فشار آمریکا برای سرنگونی حکومت خان در سال 2022 است.

بر اساس این افشاگری، دو مقام وزارت خارجه آمریکا در دیدار با سفیر وقت پاکستان در واشنگتن، رهبران اپوزیسیون سیاسی دولت وقت اسلام آباد را تشویق کردند تا عمران خان را از سمت نخست وزیری به دلیل اعلام بی طرفی در جنگ اوکراین برکنار کنند.

عمران خان رهبر تحریک انصاف پاکستان در 14 مردادماه سال جاری پس از اینکه قاضی دادگاه مبارزه با فساد او را در پرونده فساد مجرم شناخته بود، دستگیر و روانه زندان شد. او به سه سال زندان و محرومیت از مناصب عمومی و سیاسی محکوم شد.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه سابق و معاون رهبر حزب عمران خان نیز در ماه اوت سال جاری به اتهام همدستی با عمران خان در افشای این نامه دیپلماتیک محرمانه دستگیر و زندانی شد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا