اخبار روز

دادکان: این پرونده فساد با سلام و صلوات بسته می شود!

جواد مرشیدی; یک ماه پس از دور دوم انتخابات و پیروزی دکتر پزشکیان حالا از لیست های شورای راهبردی و اعلام اسامی وزرای پیشنهادی به رئیس جمهور چهاردهم شنیده می شود. وزرا حاصل ساعت ها جلسه و بررسی های چند هفته ای اعضای این شورا هستند که کارشناسان مختلفی برای سوال از آنها تعیین شده اند، اما تصمیم نهایی در مورد پذیرش وزرا به مجلس منحصرا بر عهده رئیس جمهور منتخب است. .

خبرگزاری بازتاب آنلاین به بررسی ویژگی ها و ویژگی های وزیر پیشنهادی ورزش در گفتگو با محمد دادکان، پیشکسوت و رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که نام وی به عنوان نامزد پیشنهادی وزارت ورزش در لیست شورای راهبردی نیز وجود دارد، پرداخته است. و جوانان پزشکیان به مجلس ارسال شد.

شرح این گفتگو را بخوانید:

اولویت ها و ویژگی های وزیر ورزش پیشنهادی دولت چهاردهم چیست؟

من فقط در مورد شاخص های وزیر ورزش صحبت نمی کنم، بلکه در مورد شاخص های انتخاب وزیر بین المللی هم صحبت می کنم.

می خواهیم در مورد وزرای منتخب خود صحبت کنیم، اما بد نیست این شاخص ها را با هم مقایسه کنیم.

شاخص هایی که دنیا برای انتخاب یک فرد در هر مسئولیتی چه ورزشی، چه اجتماعی و… احترام قائل است، اولاً مسئولیت اجتماعی است که انسان باید داشته باشد. ثانیاً این شخص صداقت، تجربه و دانش است. معیارهای دیگری مانند وثاقت و راستی نیز ملاک هستند. دنیا به تخصص و تجربه اعتقاد دارد و در کشور ما به آنها اضافه می شود. اینها البته عواملی هستند که نباید در کنار این تعهد قرار گیرند.

آیا این شاخص ها در کشور ما رعایت می شود؟

نه، چیزی که دنیا به آن احترام می گذارد این است که این فرد به مردم کشورش احترام می گذارد و کشورش را دوست ندارد؟ اگر صادق نباشد به او رای می دهیم. اگر او دروغگو است و مردم کشور به او اهمیت نمی دهند، درصد بالایی از شاخص های دنیا را زیر پا می گذاریم و به او پست می دهیم.

فردی که کنترل ورزش را به دست می گیرد، صرف نظر از تعداد این افراد، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کیفیت دیگری در ورزش وجود دارد، مانند: ب- حس جوانمردی و گذشت که متأسفانه فردی را استخدام می کنیم که تخصص و دانش و تجربه لازم را ندارد و فقط با ماست و راحت دروغ می گوید دولت های قبلی آمدند و رئیس کمیته ملی المپیک شدند. کدام یک از آنها تجربه، تخصص و دانش لازم را داشتند؟ اگر کسی از دانش خود به من بگوید عذرخواهی می کنم.

اونجا آقا پزشکیان فکر می کنید با چه معیاری وزیر ورزش خود را انتخاب کنند؟

قطعا آقا پزشکیان او قبول کرد که رای گرفته است و قبل از انتخاب شدن به من گفتند با او جلسه ای داشته باشم یا به ستادش بیایم. در نامه ام که در سایت ها منتشر شد نوشتم که به آقای …. پزشکیان من انتخابات را یک بازی سیاسی می دانم و به ستاد هیچکس نمی روم پزشکیان قبول شد که رای داد اما واقعا الان می گذارند کار کند؟ از شما می خواهم لیست گروه راهبردی را که برای انتخاب وزرا استفاده شده است، لیستی که تهیه کرده اند و می خواهند وزیر را از بین آنها انتخاب کنند، ببینید: اینها چه کسانی هستند؟ همه افرادی که در انتخابات نام برده شده اند، پوششی شده اند، یعنی اسمشان را می گذارند که اگر خودشان وزیر نشدند، اسمشان را بگویند. یکی او هم مانند او وزیر خواهد شد. من حرفم را واضح می گویم و اگر کسی به من و خانواده ام «تار» کرده باشد، هزار تلنگر به او خواهم زد. می گویند دادکان هم کاندید شده، من همیشه کاندید بودم. اوه اما یکی من می توانم مستندات مربوط به این موضوع را در اختیار شما قرار دهم.

تا چه حد معتقدید که آقای پزشکیان شما برای وزارت ورزش هستید؟

نمی دانم به من اعتماد دارد یا نه، برای خودش و اطرافیانش و همه ما به عنوان رئیس جمهور محترم است، اما مهم نیست که چه کسی به انتخاب او رای می دهد تا کشیش شود. قبلا هم گفتم چرخ هایم را آویزان کردم و تمام. من چندین سال است که کارگردان هستم و الان تعطیل است، اما هیچکس نمی تواند با معیارهایی که به دنیا و مردم کشور احترام می گذارد صحبت کند. نه در وزارت ورزش، بلکه در همه وزارتخانه ها 95 درصد افرادی که انتخاب می شوند معیار و دانش لازم را ندارند. ملاک باندبازی، گروه بازی، پارتی بازی و چپ و راستی که اطراف آقای احمدی نژاد، روحانی و شهید رئیسی بودند، همه بردند و خوردند و رفتند. می آیند خدماتشان را برای مردم می نویسند. وقتی صحبت می کنیم می گویند ضد انقلاب است، مگر انقلاب ترویج فساد و دروغ نیست؟ شخص ضد انقلاب است؟ ضد دین است؟ کاری ندارم، خدمت امام حسین (ع) بودم و هنوز هم هستم.

نظر شما درباره پرونده فساد در فوتبال چیست؟

آیا فکر می کنید هرکسی که اکنون وزیر ورزش شود، فسادی را که پیشینیانش در ورزش انجام داده اند، می بیند؟ من خدا را شاهد می گیرم که این باند به هیچکس اجازه نمی دهد گذشته را کشف کند تا ببیند این پول ها کجا رفته است، پول هایی که در دوره قبلی کمیته ملی المپیک خرج کردند؟ آیا اجازه می دهند که یک نفر برود و این مفاسد انجام شده را پاک کند؟ بروید فساد فوتبال و انجمن های دیگر را که درست مثل آنها هستند برملا کنید و پرده سیاهی بر تاریخ سیاه آنها بکشید که حتی از پرده سیاهی که در فدراسیون فوتبال گم می شود سیاه تر است مانند بسیاری از افراد در این موارد دستگیر شدند. قول بده که عاقبت به خیر و برکت خواهد بود و خداحافظی می کنند و می روند چون اگر بخواهند به ته ماجرا برسند به جای بالاتری می رسند که می گوید باید قضیه را تمام کنم. من به عنوان یک معلم و به عنوان فردی که 40 سال در دانشگاه تدریس کرده ام، دلم شکسته، اخلاقم همین است و در گذشته و در سن 21 سالگی از ظلم و ستم دوری نکردم و حتی از پرسپولیس اخراج شدم. به خاطر آن- باشگاه اخراج شد.

دادکان: این پرونده فساد با سلام و صلوات بسته می شود!

دسامبر 212، 251

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا