اخبار روز

خیزش گرد و خاک در شرق کشور تا دو روز آینده ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی در خصوص وزش بادهای 120 روزه در شرق کشور گفت: در جنوب خراسان جنوبی و خراسان جنوبی وزش باد بسیار شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. سیستان و بلوچستان تا دو روز آینده

به گزارش ایسنا، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک طی روزهای اخیر تنفس در شرق کشور را با مشکل مواجه کرده است به همین دلیل طوفان گرد و غبار روز شنبه (27) به وقوع پیوست. مرداد) از ترکمنستان وارد مشهد شد و دید افقی فرودگاه آن شهر را به 1000 متر کاهش داد. علاوه بر مشهد، برخی مناطق دیگر استان خراسان رضوی نیز درگیر گرد و غبار ناشی از این طوفان شدند.

صبح دیروز (28 مردادهمچنین در بسیاری از مناطق استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گرد و غبار را پخش کرد و شاخص کیفیت هوای بیرجند را به بالاترین میزان آلودگی یعنی 500 واحد رساند.

میانگین روزانه شاخص کیفیت هوای زاهدان نیز بیشترین میزان آلودگی را نشان داد. همچنین گرد و غبار شدیدی در شهرستان مرزی میرجاوه در 70 کیلومتری زاهدان رخ داد که باعث شد شعاع دید افقی در ایستگاه هواشناسی این شهر به 350 متر کاهش یابد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا وی در خصوص علت وقوع طوفان گرد و غبار در شرق کشور گفت: وزش بادهای 120 روزه به مدت طولانی و گاهی تشدید می شود. شدت این بادها به برهمکنش فشار حرارتی کم بر روی پاکستان با فشار زیاد عرض های شمالی بستگی دارد.

وی افزود: در دو روز آینده احتمال افزایش آلودگی هوای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به 500 واحد وجود دارد که بالاترین میزان آلودگی است، اما میزان آلودگی هوا در خراسان رضوی-خراسان خواهد بود. کمتر.”

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی در پاسخ به این سوال که منشاء گرد و غبار بیشتر داخلی است یا خارجی؟ وی تصریح کرد: منشاء گرد و غبار امروز شرق کشور است. البته گرد و غبار نسبت به سال گذشته کمتر است زیرا سال گذشته بسیار شدیدتر بود، اما بارندگی آنقدر زیاد نبود که بتواند از بالا آمدن گرد و غبار جلوگیری کند.

ضیائیان در پایان تاکید کرد: بارندگی های بهار امسال در شرق کشور که منجر به سیل شد مربوط به بلوچستان بوده و بخش هایی از سیستان و مناطق شمالی آن درگیر گرد و غبار و بخشی از آن از دریاچه بوده است. هامون، عامل خشکسالی، به کانون گرد و غبار تبدیل شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا