برای فرار کاسرول یکی از غذاهای اصیل و اساس لاینفک میزهای غذاخوری ایرانی است. خورش ها در شهرهای مختلف ایران به سبک ها و روش های مختلفی طبخ می شوند. خورش کرفس یکی یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین خورش های ایرانی است که شبیه به قورمه سبزی است با این تفاوت که در تهیه آن از ساقه و برگ کرفس استفاده می شود و به همین دلیل غذایی بسیار خاص و مقوی است. این خورش در نقاط مختلف ایران به روش های مختلفی طبخ می شود.

به گزارش فرارو، خورش کرفس با حبوبات نوعی روش پخت این خورش با استفاده از لوبیا قرمز است و شباهت زیادی به قورمه سبزی دارد. اگر عاشق خورش کرفس هستید و مدل های مختلفی را امتحان کرده اید، این روش را امتحان کنید، مطمئن باشید که یک نفر معمولی خواهید شد. در ادامه این مطلب با طرز تهیه کاسه کرفس و لوبیا همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز

کرفس: 300 گرم
گوشت خورش: 300 گرم
لوبیا قرمز: 1 فنجان
پیاز: 1 عدد
رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل قرمز و سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
نعنا خشک: به میزان لازم
آبلیمو: 1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

به گزارش فرارو، برای درست کردن این کاسه کرفس خوشمزه ابتدا باید حبوبات را از شب قبل خیس کنید و با مقداری آب بپزید. پیاز را پوست گرفته و خلالی کنید و در تابه ای با کمی روغن بریزید و روی اجاق بگذارید تا پیاز نرم و طلایی شود. مقداری زردچوبه روی پیاز بریزید و گوشت آب پز شده را اضافه کنید. فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید و گوشت را حدود یک دقیقه تفت دهید. در مرحله بعد پس از افزودن رب گوجه فرنگی و تفت دادن به مدت سی ثانیه، لوبیاهای نیم پز را با دو لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و گوشت و حبوبات را بپزید. در همین حین ساقه و برگ کرفس را جداگانه خرد کنید. داخل تابه مقداری روغن بریزید. ابتدا ساقه های کرفس خرد شده را حدود 5 دقیقه در روغن تفت دهید سپس ساقه های سرخ شده را جدا کرده و برگ های کرفس خرد شده را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ سبز تیره شود. مقداری نعناع خشک اضافه کنید و سبزیجات را یک دقیقه دیگر تفت دهید. بعد از پختن گوشت و لوبیا، کرفس تفت داده شده را به قابلمه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید و یک ساعت دیگر صبر کنید تا قورمه سبزی بجوشد و به روغن برسد. در آخر آبلیمو و زعفران دم کرده را اضافه کنید و بعد از 15 دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید. کاسه کرفس و لوبیا خوشمزه ما آماده سرو است، می توانید آن را با کته زعفرانی بخورید و بنوشید.

نکات برجسته
1- برای خوشمزه شدن خورش کرفس حدود 100 گرم سبزی سیاه سرخ شده به همراه نعنا به برگ کرفس اضافه کنید که طعم آن را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.
۲- برای خوش طعم شدن خورش کرفس می توانید در اواخر پخت مقداری پیاز داغ به ظرف اضافه کنید.
3- برای تهیه خورش کرفس بهتر است از گوشت گوسفندی استفاده شود. زیرا در چاق کردن و لعاب دادن خورش ها مؤثر است. برای تهیه خورش کرفس می توانید از لوبیا چشم بلبلی نیز استفاده کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما