اخبار روز

خودسوزی یک روستایی 60 ساله در خارج از استانداری مازندران

روز گذشته (شنبه) یکی از شهروندان روستای تالارم محمودآباد در خارج از استانداری مازندران اقدام به خودسوزی کرد اما حاضران برای مهار آتش به موقع واکنش نشان دادند. خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در ساری جزئیات این حادثه را پیگیری کرد.

به گزارش ایرنا، این جوان 60 ساله صبح دیروز در حین بازدید از استانداری مازندران به دلیل اعتراض یا ابراز نارضایتی نسبت به ساخت یک واحد مسکونی در روستای محل زندگی خود به همراه پسرش خودسوزی کرد.

بلافاصله پس از این حادثه با تلاش ماموران حراست فرمانداری حاضر در محل، این فرد از آتش سوزی بزرگ نجات یافت و به بیمارستان سوانح سوختگی شهید زارع ساری منتقل شد.

فرد خودسوزی مردی 60 ساله است که بررسی پرونده وی نشان می دهد وی با اجرای طرح هادی در روستای محل زندگی خود خواستار ساخت مسکن رایگان از سوی دولت شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: بر اساس پیگیری های انجام شده بخشی از زمین مسکونی وی با توجه به اجرای طرح روستای هادی مشمول طرح شد و پس از آن. با موافقت وی و دهیاری زمینی که در اختیار وی قرار گرفت به عنوان جایگزین در اختیار وی قرار گرفت و همچنین موافقت شد برای ساخت سه واحد مسکونی با اعطای سه فقره تسهیلات به ارزش 2 میلیارد ریال 4 درصد برای ساخت و ساز موافقت شود. مسکن

مرتضی نوربخش توضیح داد: با وجود اینکه حدود 70 تا 80 متر از زمین وی در طرح هادی قرار داشت و بخشی از واحد مسکونی خود را تخریب کرده بود، اما این فرد مدعی شد که دولت باید زمین و امکانات دیگری را تصاحب کند. ساخت سه واحد مسکونی (240 متر مربع زیربنا) رایگان و تهیه کلیه مصالح ساختمانی رایگان.

وی افزود: علیرغم همه توافقاتی که مسئولان شهرستان با خواسته این فرد انجام دادند اما به دلایل نامعلومی در مقابل استانداری مازندران که پسرش همراهش بود اقدام به پاشیدن بنزین و خودسوزی کرد که به سرعت خاموش شد. با همکاری نیروهای امنیتی فرمانداری و کپسول های آتش نشانی، حریق این فرد مهار و به بیمارستان سوانح سوختگی شهید زارع ساری منتقل شد.

نوربخش حال عمومی این شهروند را خوب توصیف کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا