خودروی اپل قرار بود با همکاری بی وای دی تولید شود

اپل حدود ده سال است که به دنبال توسعه یک خودروی پیشرفته است. گفته می شود در این مدت غول دنیای فناوری حدود 10 میلیارد دلار برای این پروژه شکست خورده هزینه کرده است. نکته عجیب اینجاست که اکنون مشخص شده است که اپل در این پروژه به دنبال همکاری با شرکت چینی Bay است. دی اگرچه این همکاری کامل نشده است، اما منجر به توسعه باتری‌های بهتر برای خودروهای الکتریکی شده است.

آغاز همکاری اپل و بای دی

طبق بازتاب آنلاین، گزارش ها حاکی از آن است که اپل و BY دی آنها از سال 2017 همکاری خود را آغاز کرده بودند. این دو شرکت موفق به توسعه سیستم باتری مبتنی بر سلول های لیتیوم آهن فسفات شدند. در این همکاری مهندسان اپل که تجربه زیادی در طراحی پیشرفته باتری و مدیریت حرارتی دارند با مهندسان BV دی شرکت کردند. شما ممکن است BV را بشناسید دی از ابتدا بر روی باتری های لیتیوم فسفات آهن تمرکز داشت و اکنون تجربه زیادی در ساخت این نوع باتری دارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، زمانی که مهندسان BY دی نسخه اولیه باتری به نام Blade به مدیران اپل ارائه شد، اپل بسیار تحت تاثیر قرار گرفت. اپل امیدوار بود این باتری را با طراحی خاص خود بهبود بخشد و برد خودروی الکتریکی را افزایش دهد. قبل از کار با BY دی اپل همچنین روی باتری هایی با ترکیبی از نیکل و قلیایی کار کرده بود.

خودروی اپل قرار بود با همکاری بی وای دی تولید شود
خودروی اپل قرار بود با همکاری بی وای دی تولید شود

تاییدیه ها و حق چاپ باتری Blade

عجب دی وی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر همکاری با اپل اعلام کرد که ایده باتری Blade به طور کامل توسط مهندسان این شرکت طراحی شده است و حقوق مالکیت معنوی و پتنت این فناوری در انحصار BY است. دی jw.org با وجود مزایای فراوان، اپل بنا به دلایلی تصمیم گرفت به دنبال گزینه های دیگری باشد و در ابتدای سال 2021 مذاکرات خود را با هیوندای آغاز کرد، اما این مذاکرات نیز به سرعت متوقف شد و به نتیجه نرسید.

تکمیل پروژه ماشین الکتریکی اپل

با این حال، در اوایل سال جاری، مدیران ارشد اپل تصمیم گرفتند پس از ده سال تلاش، پروژه خودروهای الکتریکی این شرکت را متوقف کنند. با این حال، همکاری مخفیانه بین اپل و BY دی به نظر می رسد توسعه فناوری باتری های پیشرفته تأثیر قابل توجهی بر صنعت خودروهای الکتریکی داشته است.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما