به گزارش مانیبان به نقل از تجارت نیوز، مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به توانمندی های موجود این شرکت در زمینه تحقیقات موتور، اظهار داشت: قوی ترین موتور تولید شده در کشور EFP-TC توسط شرکت تامین می شود. ایران خودرو در محصولات جوانان رایا و دانا موجود است و در تارا مورد استفاده قرار می گیرد با موتور EFP-TC تا اواخر امسال به دست مشتریان برسد.

ایران خودرو علاوه بر قدرت و شتاب، به مقوله مصرف سوخت نیز توجه ویژه ای داشته و در این زمینه پروژه های متعددی از جمله تولید موتورهای سه سیلندر را در دستور کار خود دارد. این موتور که به معنای کاهش چشمگیر مصرف سوخت خودرو خواهد بود، پس از اتمام مراحل طراحی و آزمایش، وارد فاز صنعتی شدن شده است.

عظیمی در خصوص دیگر برنامه های ایران خودرو در زمینه توسعه موتور، از توسعه و نصب موتور گازسوز EF7-Turbo CNG به عنوان اولین موتور گازسوز توربوشارژ ساخت داخل در محصول سورن خبر داد و گفت: یکی یکی از مشکلات اصلی موتورهای بنزینی از دست دادن قدرت و گشتاور و همچنین مسافت پیموده شده کم در باک پر است. با توربو تمام این مشکلات در این موتور حل می شود و حتی می توان از آن در یک محصول استفاده کرد. مانند دانا که هنوز نسخه بنزینی آن عرضه نشده است.

همچنین رانا را با گیربکس AMT6 تولید انبوه کرد. دیماه در گزارشی از امسال خبر داد و گفت: یکی از مزیت های این گیربکس شباهت کامل ساختار آن به گیربکس دستی است که در نیرومحرکه زیرمجموعه ایران خودرو و با اضافه شدن کلاچ و دنده رباتیک داخلی سازی شده است. سیستم تعویض، تبدیل به گیربکس اتوماتیک می شود، مزیت اصلی آن پایین بودن قیمت تولید به دلیل داخلی سازی و در نتیجه کاهش ارز است.

عظیمی در ادامه افزود: محصول جوان تارا با موتور قدرتمند EFP-TC نیز به مراحل پایانی ساخت و اعتبار سنجی رسیده و در ماه جاری به تولید انبوه رسیده است و این محصول از موتور جدید مشابه ری را و دنا یوهانان بهره می برد. موتورها . یکی این خودرو به یکی از قدرتمندترین سدان های داخلی تبدیل خواهد شد و می تواند رقیب قابل توجهی برای خودروهای وارداتی مشابه باشد.

علیمردان عظیمی با اشاره به راهبرد و رویکردهای وزارت حراست برای کاهش مصرف سوخت، برنامه ایران خودرو در زمینه طراحی و تولید خودروهای هیبریدی و برقی را تشریح کرد و اظهار داشت: از آنجایی که خودروی هیبریدی نیازی به ایجاد زیرساخت ندارد در حال حاضر ایران. اولویت خودرو، طراحی و عرضه تارا هیبرید است جاده ایران برای سنجش شرایط اقلیمی ایران.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده مراحل صنعتی سازی این محصول از ابتدای سال آینده آغاز و پس از طی مراحل تجاری سازی در پاییز سال آینده وارد بازار می شود. بر اساس مدل های دقیق کامپیوتری، این خودرو بدون نیاز به هیچ زیرساختی به کاهش مصرف سوخت بین 35 تا 40 درصد دست خواهد یافت.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :