اخبار خودرو

خودروهای برقی ها در برزخ ؛ سقوط آزاد تسلا مدل Y در جدول فروش

خودروهای برقی ها در برزخ ؛ سقوط آزاد تسلا مدل Y در جدول فروش

سال گذشته تسلا مدل Y با فتح بازارهای مختلف به پرفروش ترین خودرو در جهان و اروپا تبدیل شد. اما پس از گذشت تنها چند ماه، ورق برگشت و این کراس اوور برقی دیگر مانند گذشته نمی تواند مشتری را جذب کند. طبق آمار اردیبهشت ماه ماه سال جاری، این کراس اوور آمریکایی به رتبه هجدهم در فهرست پرفروش ترین خودروهای اروپا سقوط کرده است.

بر اساس آخرین گزارش خودرو، نگاه دقیق تر به آمار منتشر شده توسط موسسه دیتا فورس نشان می دهد که فروش تسلا مدل Y با 49 درصد کاهش به 10582 دستگاه رسیده است. به نظر می رسد که مشتریان اروپایی، مانند مشتریان سایر نقاط جهان، به این نتیجه رسیده اند که خودروهای برقی در حال حاضر مناسب نیستند.

برخلاف تسلا، شرایط برای فولکس واگن بهبود یافته است و این شرکت دو نماینده در بین مدل‌های پرفروش دارد. طبق آمار، کراس اوور T-Roc که از سال 2017 عرضه شد، در صدر لیست فروش در ماه می قرار دارد. داده ها نشان می دهد که محبوبیت این کراس اوور آلمانی نسبت به می 2023 12 درصد رشد داشته است. این خودرو می تواند در یک ماه 19748 مشتری اروپایی را جذب کند.

پس از فولکس واگن T-Roc، هاچ بک جذاب گلف با فروش 19333 دستگاهی در رتبه دوم جدول رده بندی ماه می قرار دارد. این خودرو که دهه‌ها عنوان پرفروش‌ترین در اروپا را در اختیار داشت، در سال‌های اخیر به دلیل محبوبیت روزافزون مدل‌های SUV و کراس اوور با کاهش تقاضا مواجه شده است. با بهینه سازی های انجام شده در نسخه فیس لیفت گلف، فروش آن بهبود یافته و 28 درصد رشد داشته است.

داچیا ساندرو که سال گذشته پس از تسلا مدل Y دومین خودروی پرفروش بود، در ماه می امسال جایگاه سوم را از آن خود کرد. با وجود شکست سال گذشته، این هاچ بک اقتصادی همچنان محبوب است و در مقایسه با نماینده تسلا مشتریان بسیار بیشتری دارد. این خودرو در اردیبهشت ماه امسال توانسته است ۱۸ هزار و ۶۷۶ مشتری را به خود جذب کند. این رقم در مقایسه با اردیبهشت ماه سال گذشته 10 درصد کمتر است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که اگر حجم فروش از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه را نیز لحاظ کنیم، این داچیا ساندرو است که در صدر جدول قرار دارد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا