اخبار روز

خودروهای اسقاطی رایج شد


به گزارش مانیبان، در طرح نوسازی خودروهای فرسوده جدید، مالکان خودروهای فرسوده می توانند با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده در سایت nnhk.ir، در اولویت طرح های جایگزینی خودروسازان قرار گیرند. یا امکانات جایگزینی در اختیار شما قرار گیرد.

این طرح از روز شنبه 3 تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. آنطور که مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور می گوید: مالکان خودروهای فرسوده می توانند با بررسی سامانه نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده و درج اطلاعات خود و خودروی فرسوده در قسمت الزامات ثبت نام، نوع طرح، ثبت نام کنند پول نقد، راحتی یا اجاره را انتخاب کنید و پس از تعیین زمان و محدوده قیمت وسیله نقلیه جایگزین خود، درخواست خود را نهایی کنید. به گفته وی، در صورت فراهم شدن امکانات لازم، خودروی جایگزین به متقاضیان ثبت نام شده ارائه می شود.

آن طور که آمارها نشان می دهد همزمان با اعلام هفته گذشته برنامه تعویض خودروهای فرسوده جدید، قیمت خودروهای اسقاط یا فرسوده افزایش یافته است، زیرا دارندگان این خودروها می توانند طبق برنامه زمان بندی شده خودروی صفر کیلومتر دریافت کنند. و با دریافت تسهیلات در واقع پاداش هایی برای جایگزینی خودروهای فرسوده در نظر گرفته می شود که باعث رشد تقاضا برای این خودروها شده است و همین افزایش تقاضا مبنای رشد قیمت خودروهای فرسوده بوده است.

آخرین آمار نشان می دهد که در حال حاضر بین 50 تا 75 میلیون خودرو پیکان اسقاط شده است پراید سقط جنین نیز بین 120 تا 145 میلیون تومان به بازار عرضه می شود. پراید صندوق بنزین تصادفی مدل 1383 با قیمت 146 میلیون تومان یا کامیون AL که در تصادف منهدم شده است 150 میلیون تومان است. در آگهی فروش دیگری قیمت کامیون اسقاط شده که به شدت آسیب دیده و دیگر قابل استفاده نیست 260 میلیون توکن بوده است.

دلایل رشد قیمت

در قانون بودجه سال 1401 پیش بینی شده است که 10 درصد از خودروهای فروخته شده به قید قرعه مانند ایران خودرو به صاحبان خودروهای فرسوده تعلق گیرد. یکی خودروسازان کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و کاهش آلودگی هوا طرح های مختلفی را برای جایگزینی خودروهای فرسوده در نظر گرفته اند. شرکت ها و مونتاژکنندگان سایپا عمدتا بخشی از سبد پیش فروش خود را به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اختصاص می دهند. در نظر گرفتن تسهیلات مالی برای جایگزینی خودروهای فرسوده وجود چنین طرح هایی دلیل اصلی افزایش قیمت خودروهای فرسوده است زیرا صاحب خودروی فرسوده می تواند از این طریق از تسهیلات مالی استفاده کرده و صاحب خودرو شود. . صفر کیلومتر تعویض خودروی فرسوده طبق برنامه زمانبندی تعیین شده برای سن خودرو انجام می شود، اما در برخی موارد خاص مانند نقص فنی غیرقابل جبران یا تصادف شدید، ممکن است خودرو قبل از رسیدن به سن خودرو اسقاط شود. استفاده کنید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا