اخبار روز

خواص کشک برای سلامتی و بدنسازی + آماده سازی و عوارض

معمولا در زمان تولید ماست یا پنیر در خانه همیشه مقدار زیادی ماده زرد رنگ وجود دارد که آن را به عنوان مواد زائد می پذیریم و دور می اندازیم، اما در واقع این ماده سرم یا قسمت مایع شیر است. آب ماست یا آب پنیر

به گزارش نمناک، کشک حاوی بسیاری از مواد آلی و معدنی و همچنین ویتامین های گروه B است که این املاح برای افراد مسن بسیار مفید است و خواص درمانی بی نظیری برای همه افراد دارد.

ماست یا شیره پنیر که در زبان عربی «ماء الچزاب» نامیده می شود، در طب سنتی نیز جایگاه ویژه ای دارد. امروزه در برخی از کشورها از آب پنیر به صورت قرص، مکمل های غذایی و پودر فرآوری می شود که خاصیت درمانی دارد و طرفداران زیادی دارد.

عضله سازی کنید، وزن کم کنید و با آب پنیر مبارزه کنید ایدز برو از فواید آب پنیر در طب سنتی می توان به رشد و تقویت استخوان وی خاطرنشان کرد: باعث افزایش سرعت هضم غذا می شود.

فواید آب پنیر برای سلامتی و درمان بیماری

هضم بهتر غذا با آب پنیر:

آب پنیر حاوی املاح و باکتری های زیادی است که در هضم غذا نقش دارند و به همین دلیل برای هضم غذا مفید است. مصرف آن بهترین راه حل برای افرادی است که نیاز به جایگزینی سریع پروتئین دارند.

در برابر تراکم:

مصرف آب پنیر حرکت دود را در روده تحریک می کند و باعث هضم و دفع بهتر، نرم شدن مدفوع و حالت نیمه اسهال می شود. یبوست و از خالی شدن هرچه بهتر روده ها اطمینان حاصل می کند.

آب پنیر برای کاهش وزن:

مصرف آب پنیر شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و اشتهای شما را سرکوب می کند. همچنین هضم راحت تر را تضمین می کند مواد غذایی و تخلیه روده بهتر می شود که منجر به کاهش وزن، یعنی کاهش وزن می شود کاهش وزن بعد از هر وعده غذایی یک لیوان آب پنیر بنوشید.

آب پنیر برای درمان سلولیت:

مصرف طولانی مدت آب پنیر چربی اضافی را از بین می برد، معده را کوچک می کند و سلولیت را کاهش می دهد.

آب پنیر بهترین تنظیم کننده است قند خون:

مصرف آب پنیر برای افراد مبتلا به دیابت همچنین مفید است و باعث ترشح انسولین می شود و به تنظیم و کاهش سطح قند خون کمک می کند.

آب پنیر بهترین تنظیم کننده فشار خون است:

در آب پنیر کلسیمی، پتاسیم و منیزیم شواهد زیادی وجود دارد که مصرف این ماده غذایی با افزایش غلظت این یون ها باعث کاهش و تنظیم فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون می شود.

آب پنیر بهترین است مکمل های غذایی برای ورزشکاران:

ورزشکاران و افرادی که در طول روز ورزش های زیادی انجام می دهند برای مقابله با فعالیت های ورزشی به آب و نمک زیادی نیاز دارند. مصرف آب پنیر برای ورزشکاران به عنوان یکی یکی از بهترین مکمل های غذایی در حین ورزش است زیرا منبع بسیار مغذی از انواع پروتئین ها، کربوهیدرات ها و بسیاری از انواع مواد معدنی است، اهمیت تغذیه ای زیادی دارد و سرعت هضم و جذب را افزایش می دهد.

آب پنیر بهترین مکمل غذایی برای سالمندان است:

مصرف مداوم آب پنیر برای سالمندانی که از مشکلات گوارشی زیادی رنج می‌برند، روند هضم و دفع آنها را بهبود می‌بخشد و از بسیاری از مشکلات پیشگیری و درمان می‌کند:هموروئید و هموروئید که در اثر هضم نامنظم ایجاد می شود.

اثرات آنتی اکسیدانی فوق العاده آب پنیر:

آب پنیر (پروتئین آب پنیر) دارای اثر آنتی اکسیدانی طبیعی است و حاوی اسیدهای آمینه خاصی به نام سیستئین است که تولید یک ابر آنتی اکسیدان قوی به نام گلوتاتیون را افزایش می دهد. آب پنیر ترکیبات اکسید شده را در مدت زمان کوتاهی کاهش می دهد.

آب پنیر برای محافظت در برابر سرطان:

آب پنیر حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است، به همین دلیل می تواند با رادیکال های آزاد که عامل اصلی سلول های سرطانی هستند مبارزه کند.

آب پنیر مفید برای رشد و تقویت استخوان:

آب پنیر حاوی بسیاری از مواد آلی و معدنی است که در ابتدا از طریق جذب مواد حیاتی از طریق روده باعث رشد، تقویت استخوان ها و تحریک تشکیل سلول های بنیادی استخوان ساز می شود.

آب پنیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن:

آب پنیر حاوی پروتئین ها و اسیدهای آمینه است که از فعالیت سلول های لنفوسیت T حمایت می کند که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن ایفا می کند و عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن را تضمین می کند.

مفید برای افرادی که از مصرف مواد حاوی پروتئین منع شده اند:

آب پنیر حاوی مقدار کمی چربی و پروتئین و مقدار زیادی مواد معدنی به ویژه کلسیم و ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین B2 و B6 است و از این رو همانطور که اداره بهداشت نمناک تاکید کرده است برای افراد ممنوعه مصرف توصیه می شود. مواد پروتئین دار، پس بهتر است 1 فنجان قبل از صبحانه و 1 فنجان قبل از شام مصرف شود.

آب پنیر کمک می کند دفع سنگ کلیه:

نوشیدن 2 تا 3 لیوان آب پنیر در روز باعث افزایش خروجی ادرار و بهبود دفع مواد زائد مانند اگزالات و اسید اوریک که اجزای تشکیل دهنده بسیاری از سنگ های کلیه هستند، می شود.

کمک به حذف سنگ کیسه صفرا با آب پنیر:

از آنجایی که آب پنیر اسیدی و ضد یبوست است، سنگ های صفراوی را که در مراحل اولیه تشکیل هستند، درمان می کند.

آب پنیر برای تسکین علائم هپاتیت:

آب پنیر حاوی اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی مانند لاکتوفرین، بتا-لاکتوگلوبین و ایمونوگلوبولین است که به طور موثر علائم هپاتیت را تسکین می دهد.

آب پنیر برای بیماران مفید است اچ‌آی‌وی (ایدز):

مصرف آب پنیر به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی برای کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مناسب است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

آب پنیر برای درمان ورم مفاصل، دست ها و پاها:

خوردن این ماده باعث دفع بلغم و پاکسازی بدن از ترکیبات مضر می شود. بنابراین تورم مفاصلی را که در افراد بلغمی به دلیل تجمع ترکیبات مضر ایجاد می شود کاهش داده و به مرور زمان آنها را التیام می بخشد.

آب پنیر برای تسکین التهاب:

التهاب زمانی رخ می دهد که بدن آسیب می بیند و می تواند در دراز مدت به یک مشکل حاد تبدیل شود. مصرف منظم آب پنیر به کاهش التهاب کمک می کند.

آب پنیر برای جلوگیری از بیماری التهابی روده:

بیماری التهابی روده زمانی رخ می دهد که دستگاه گوارش بیش از حد بارگذاری می شود. پروتئین آب پنیر به دلیل هضم و جذب آسان، پروتئین کافی را بدون آسیب رساندن به دستگاه گوارش در اختیار شما قرار می دهد.

آب پنیر برای کنترل کلسترول:

مصرف آب پنیر به کنترل سطح کلسترول در بدن کمک می کند و باعث کاهش کلسترول LDL بالا یا کلسترول بد می شود که می تواند منجر به بیماری های جدی مانند بیماری قلبی شود.

آب پنیر برای جلوگیری از تحلیل رفتن و تحلیل عضلات:

کمبود پروتئین، با افزایش سن منجر به ضعف عضلانی می شود. مصرف منظم آب پنیر از بروز ضعف عضلانی جلوگیری کرده و آن را کند می کند. علاوه بر این، پروتئین آب پنیر راه حلی برای حفظ توده عضلانی سالم با افزایش سن است.

آب پنیر برای قلب مفید است:

آب پنیر سرشار از پروتئین هایی است که برای قلب مفید است، تولید گلبول های قرمز را افزایش می دهد و همچنین حاوی مواد فعال زیستی مفید است. سلامت قلب مفید هستند

آب پنیر برای تسکین علائم استرس و افسردگی:

آب پنیر سرشار از اسیدهای آمینه است و به تسکین علائم استرس و افسردگی کمک می کند. بنابراین توصیه می شود برای کنترل علائم، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

خواص آب پنیر برای پوست:

نوشیدن 1 تا 2 لیوان آب پنیر به درمان کک و مک کمک می کند و به شما احساس شادابی و شادابی می دهد. خشکی پوست که کار می کند. برای درمان آب پنیر بنوشید پسوریازیس نیز مفید است.

1 فنجان (250 میلی لیتر) آب پنیر با 4 قاشق غذاخوری سوپ مصرف پودر خالص کدام دیگران و روغن آووکادو 1 قاشق سوپ خوری و بادام ها 1 قاشق غذاخوری را آسیاب کرده، مخلوط کرده و به صورت و گردن بمالید تا پوستتان لایه برداری و زیبا شود.

آب پنیر با 4 قاشق آب آناناس تازه و 1 قاشق چایخوری سرکه انگور و 1 عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و برای زیبایی ناخن استفاده کنید. ناخن ها را به مدت نیم ساعت در این مخلوط فرو کنید و این کار را دو بار در دقیقه تکرار کنید.

خواص آب پنیر برای بیماری کبد چرب:

آب پنیر بنوشید یا مخلوطی از آب پنیر بنوشید و Flixweed برای کبد فواید زیادی دارد و داروی ضد سودا و صفرا است و راه های کبد به ویژه سودا را باز می کند.

چگونه آب پنیر درست کنیم

  1. اجازه دهید شیر به مدت 20 دقیقه بجوشد.
  2. سپس اجازه دهید شیر ولرم شود.
  3. در این زمان یک لیوان سرکه خرما، سرکه انگور و آبلیمو را اضافه کنید.
  4. 1-2 ساعت در ظرف را بگذارید تا شیر له شود گال بودن
  5. شیر ترش را در کیسه پارچه ای ریخته و آب آن یعنی آب پنیر را جدا کرده و بنوشید.

نکات مهم در مورد مصرف آب پنیر

  • هر چه شیر بیشتر باشد، آب پنیر بیشتری دارید.
  • آب پنیر را در ظروف فلزی نگهداری نکنید.
  • آب ماست هم خاصیت آب پنیر را دارد که می توانید با پارچه آن را از ماست جدا کرده و مصرف کنید.

عوارض ناشی از مصرف آب پنیر

  1. مصرف بیش از دو هفته آب پنیر باعث سست شدن روده ها می شود.
  2. مصرف آب پنیر برای افراد مبتلا به مشکلات روده ای مانند:کولیت روده (سندرم روده تحریک‌پذیر ibs)» مضر هستند.
  3. افراد با عدم تحمل لاکتوز بهتر است آب پنیر مصرف نکنید.
  4. مصرف زیاد آب پنیر باعث تهوع، افزایش حرکات روده، سردردتشنگی و نفخ شکم که کار می کند.
  5. مصرف آب پنیر برای بیماران کلیوی توصیه نمی شود.
  6. مصرف همزمان آب پنیر و آنتی بیوتیک ها دارو برای درمان پارکینسون و پوکی استخوان با سایر داروها تداخل دارد و خطرناک است.
  7. گاهی بعد از مصرف آب پنیر اسهال و استفراغ اتفاق می افتد که طبیعی است و نوعی سم زدایی از بدن است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا