دانستنی ها

خواص هلو و انجیر; یک میوه خاص

انجیر یک میوه تابستانی است که به دلیل شکل صاف و گرد و رنگ زرد، سبز یا قرمزش شناخته می شود. این میوه سرشار از مواد مغذی است و فواید زیادی برای سلامتی دارد.

هلو انجیری چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش بیتوته، هلوهای مسطح که با نام‌های هلو انجیری، هلو دونات، هلو زحل یا هلو پاراگوئه نیز شناخته می‌شوند، انواع هلوهای درشت شکل با گوشت زرد، سبز و قرمز کم رنگ هستند. آنها صاف تر و محبوب تر از هلو هستند، پوست آنها زرد و قرمز و تیره تر از بسیاری از هلوهای دیگر است. داخل هلوی مسطح سفید به نظر می رسد. آنها از اواخر بهار تا اواخر تابستان برداشت می شوند.

هلو انجیر (هلو کیوان) یکی این یک نوع هلو است که به دلیل ظاهر انجیر مانند آن نامگذاری شده است. این میوه بومی چین است و هم اکنون در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران کشت می شود. پوست هلو انجیری زرد یا قرمز و گوشت آن سفید یا زرد است. این میوه طعمی شیرین و آبدار دارد و منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است.

هلوهای ساده عموماً شیرین‌تر از سایر هلوها هستند اما همچنان طعم هلو قابل تشخیصی دارند. آنها همچنین منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند.

طبیعت هلو انجیری سردتر است. هلو برای افراد خونسرد مضر است; بنابراین این افراد هلو را با عسل یا زنجبیل می خورند.

شناخت ویژگی های هلو انجیری:

برخی از فواید انجیر برای سلامتی:

سرشار از فیبر:

هلو و انجیر منابع خوبی از فیبر هستند که می تواند به بهبود هضم و جلوگیری از یبوست کمک کند.

سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی:

انجیر منبع خوبی از ویتامین های A و C و همچنین پتاسیم، منیزیم و ید است. ویتامین A برای بینایی، ایمنی و سلامت پوست مهم است. پتاسیم برای سلامت قلب و کنترل فشار خون مهم است. منیزیم برای عملکرد عضلات و اعصاب مهم است. ید برای عملکرد تیروئید مهم است.

منبع خوبی از ویتامین C است و از سلامت پوست حمایت می کند:

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که می تواند به محافظت از بدن در برابر آسیب کمک کند.

هلو و انجیر منابع عالی ویتامین C هستند. یک لیوان هلو و انجیر تقریباً 70 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.

رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول های بدن آسیب برسانند و خطر بیماری های مزمن مانند سرطان، بیماری های قلبی و بیماری های چشمی را افزایش دهند. ویتامین C به تولید کلاژن، محصولی مهم برای پوست کمک می کند. کلاژن به پوست کمک می کند تا شاداب و جوان بماند.

تقویت سلامت چشم:

انجیر منبع خوبی از لوتئین و زنتین، دو آنتی اکسیدان مهم برای سلامت چشم است. لوتئین و زآگزانتین به محافظت از چشم ها در برابر بیماری های چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن (AMD) کمک می کند.

از اختلالات عصبی جلوگیری می کند:

مطالعات ثابت کرده اند که عصاره هلو اثرات مفیدی بر سیستم کولینرژیک مرکزی دارد. سیستم کولینرژیک یک سیستم انتقال دهنده عصبی است که به عنوان پشتیبان اصلی برای حافظه و یادگیری عمل می کند. مواد موجود در هلو از انحطاط سیستم کولینرژیک جلوگیری می کند و از اختلالات مختلف از جمله بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

کم کالری:

انجیر کالری و چربی کمی دارد و برای افرادی که سعی در کاهش وزن یا حفظ وزن سالم دارند، آن را به گزینه ای سالم تبدیل می کند. کالری هلو با انجیر: 100 گرم هلو با انجیر 41 کالری دارد.

بدون چربی و بدون کلسترول:

هلو انجیر بدون چربی و بدون کلسترول است و آن را به انتخابی سالم برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا کلسترول بالا تبدیل می کند.

ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند:

انجیر حاوی آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به محافظت از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که می توانند به سلول ها آسیب برسانند و در ایجاد سرطان نقش داشته باشند.

درمان ریزش مو:

انجیر و هلو به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد مغذی به تقویت فولیکول ها و درمان ریزش مو کمک می کند.

هلو و انجیر در دوران بارداری:

هلو و انجیر از میوه های خوشمزه و مغذی هستند که در دوران بارداری قابل خوردن هستند. این میوه منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که می تواند به سلامت مادر و جنین کمک کند.

خوردن حدود یک فنجان هلو و انجیر در روز در دوران بارداری بی خطر است. اگر به انجیر حساسیت دارید، نباید آن را بخورید.

انجیر یک میان وعده عالی برای بچه هاست زیرا شبیه دونات است و طعمی شبیه به آب نبات دارد! نگران مصرف قند فرزندانتان نباشید زیرا قند آن نیز طبیعی است. به شیرینی میوه ای نیازمندیم اگر از شکر میوه می ترسید جمله زیر را بخوانید.

در واقع، انجیر برای دیابت مفید است زیرا یک هلوی بزرگ دارای 2.6 گرم فیبر رژیمی است که نشان داده شده است که قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 کاهش می دهد و سطح قند خون و انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود می بخشد.

سایر ویژگی های هلو انجیری:

هلو و انجیر به کاهش استرس کمک می کند.

استخوان ها را قوی تر می کند.

ریزش مو را کاهش می دهد.

انجیر هلو ناراحتی معده را درمان می کند.

نحوه استفاده از هلو انجیر:

هلو و انجیر میوه‌های خوشمزه و سالمی هستند که می‌توان آنها را به روش‌های مختلف مصرف کرد. انجیر را می توان به صورت تازه، پخته یا خشک مصرف کرد. آنها را می توان تازه، کنسرو شده یا منجمد مصرف کرد. از این میوه می توان برای تهیه مربا، ژله و کمپوت نیز استفاده کرد. آنها همچنین می توانند در پای، کیک، اسموتی و دسرهای دیگر استفاده شوند.

نکات مصرف انجیر و هلو:

در اینجا چند نکته برای انتخاب و نگهداری انجیر آورده شده است:

• برای اینکه انجیر این خواص را داشته باشد باید به صورت تازه مصرف شود.

• هلوهای انجیر زرد سفت و روشن را انتخاب کنید. از هلوهای نرم یا له شده خودداری کنید.

• انجیر را چند روز در دمای اتاق یا تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

• برای انجماد هلوهای انجیری آنها را بشویید و دانه های آن را بردارید. آن ها را به صورت ورقه ای برش دهید و به صورت یک لایه در سینی بچینید. چند ساعت در فریزر قرار دهید، سپس هلوها را به کیسه یا ظرف فریزر منتقل کنید.

هلو و انجیر میوه های خوشمزه و سالمی هستند که افراد در هر سنی می توانند از آن لذت ببرند. آنها منبع خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند و کالری و چربی کمی دارند. هلو تخت را می توان تازه، کنسرو شده، منجمد یا در انواع دسرها مصرف کرد.

عوارض جانبی هلو و انجیر:

• انجیر به طور کلی میوه ای بی خطر است. با این حال، برخی از این میوه ها ممکن است در دسترس باشند. اگر پس از خوردن انجیر با علائمی مانند تورم پوست، خارش یا قرمزی مواجه شدید، مصرف را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

• انجیر و هلو را نباید به صورت خام به کودکان زیر یک سال داد.

• هلو انجیر را نباید به افرادی که مستعد هلو یا سایر اعضای خانواده گل سرخ هستند داد.

آخرین کلمه:

انجیر میوه ای خوشمزه و مغذی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این میوه را می توان به صورت تازه، پخته یا خشک مصرف کرد. اگر به دنبال میوه ای سالم و خوشمزه هستید، انجیر انتخاب خوبی است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا