دانستنی ها

خواص معجزه آسای دارچین برای سلامتی که نمی دانستید

دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می شود و از دیرباز به عنوان ادویه و طب سنتی استفاده می شده است.

به گزارش ایسنا، دارچین را می توان در انواع غذاها و نوشیدنی ها استفاده کرد. دارچین فواید متعددی برای سلامتی ما دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

* کاهش قند خون

چندین مطالعه در بزرگسالان و حیوانات مبتلا به دیابت نشان داده است که دارچین می تواند به کاهش قند خون کمک کند. با این حال، دانشمندان هنوز نمی دانند که دارچین چگونه می تواند به کاهش قند خون کمک کند. مشخص نیست دارچین در این زمینه چقدر مفید است و اثرات آن تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

* افزایش متابولیسم

بر اساس یک مطالعه آزمایشگاهی، روغن موجود در دارچین به نام سینامالدئید می تواند سلول های چربی بدن شما را هدف قرار داده و باعث سوزاندن انرژی بیشتر آنها شود. این ویژگی دارچین می تواند برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند مفید باشد.

* به سلامت پوست کمک می کند

داده های یک مطالعه کوچک نشان داد که دارچین می تواند با انواع باکتری های مولد آکنه مبارزه کند. یک مطالعه آزمایشگاهی کوچک دیگر نشان می دهد که دارچین می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد که نقش موثری در جوان و شاداب نگه داشتن پوست دارد.

* کمک به درمان سرطان

تحقیقات روی حیوانات یا سلول‌هایی که در آزمایشگاه‌ها رشد کرده‌اند، توانایی دارچین را در کند کردن رشد سلول‌های سرطانی و حتی از بین بردن سلول‌های تومور نشان داده است. با این حال، برای تعیین نقش دارچین در درمان و پیشگیری از سرطان، به مطالعات دقیق تری در انسان نیاز داریم.

* فشار خون پایین

چندین مطالعه نشان می دهد که خوردن دارچین هر روز به مدت سه ماه می تواند فشار خون سیستولیک (بالاترین عدد) را تا پنج امتیاز کاهش دهد. با این حال، به گفته متخصصان، تحقیقات بیشتری برای بررسی تاثیر مصرف دارچین بر کاهش فشار خون، میزان مصرف و تداوم اثر آن مورد نیاز است.

* محافظت از مغز

در یک مطالعه آزمایشگاهی، دارچین روند تجمع پروتئین در مغز را که یکی از علائم بیماری آلزایمر است، متوقف کرد. در مطالعه دیگری بر روی موش ها، دارچین به بهبود حافظه کمک می کند. با این حال، مطالعات بیشتری برای بررسی این اثرات در انسان مورد نیاز است.

* کاهش التهاب

یک مطالعه آزمایشگاهی اخیر با بررسی 115 غذا نشان داد که دارچین با التهاب مبارزه می کند. از آنجایی که بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید با افزایش سن شایع تر می شوند، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا استفاده از دارچین به عنوان یک درمان طبیعی برای افراد مسن مبتلا به این شرایط مناسب است یا خیر، مورد نیاز است.

* کاهش کلسترول

در یک مطالعه کوچک، زمانی که 60 بزرگسال به مدت 40 روز هر روز 1/4 قاشق چای خوری دارچین مصرف کردند، کلسترول LDL (بد) آنها کاهش یافت. تحقیقات دیگر نشان داده است که مقادیر مشابه دارچین که روزانه تا 18 هفته خورده می شود، می تواند LDL و کلسترول کل را کاهش دهد و در عین حال کلسترول HDL (خوب) را افزایش دهد. با این حال، خیلی زود است که دارچین را به عنوان درمانی برای کلسترول بالا توصیه کنیم.

* مبارزه با باکتری ها

دارچین می تواند با بسیاری از انواع باکتری هایی که افراد را بیمار می کنند مبارزه کند. شاید بتوان از آن به عنوان یک نگهدارنده طبیعی در غذاها و لوازم آرایشی استفاده کرد.

* مبارزه با عفونت های قارچی

به نظر می رسد دارچین قدرت کشتن کاندیدا آلبیکنس را دارد، قارچی که باعث بیشتر عفونت های مخمری می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا