دانستنی ها

تاثیر باورنکردی خرمالو بر تامین سلامتی بیماران کبدی

از جمله خواص خرمالو آنچه بسیاری از شما در مورد آن سوال کردید خواص خرمالو برای کبد و بیماران کبدی  بود که با توجه به نتایج تحقیقات و بررسی ها مواد مذکور در این مقاله از تاثیر خرمالو بر سلامت و بیماری های کبدی صحبت می کنیم.

آیا خرمالو برای کبد مفید است؟

آره. خرمالو میوه ای حاوی لوتئین، آستاگزانتین، بتاکاروتن و بتا کریپتوکسانتین است. در مطالعاتی که روی جوندگان انجام شد، محققان به این نتیجه رسیدند که بتا کریپتوکسانتین موجود در خرمالو بیماری کبد چرب را معکوس می کند و اثر درمانی دارد.

ترکیبات موجود در خرمالو همچنین التهاب و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

علاوه بر این، کاروتنوئیدها، ترکیب دیگری که در خرمالو یافت می شود، برای سلامت چشم و قلب حیاتی است.

خرمالو منبع عالی ویتامین C است، آنتی اکسیدانی که بیماری های کبدی مانند فیبروز کبد را بهبود می بخشد. ویتامین C که نقش مهمی در سلامت و تقویت کبد دارد یکی از ویتامین های مفید برای کبد است زیرا برای بهبود زخم های سلول های بدن از جمله کبد بسیار مهم است.

فواید خوردن خرمالو

خرمالو منبع خوبی از ویتامین های A و C و منگنز است که برای سلامت بدن و فعالیت اندام های مهم حیاتی است. خرمالو همچنین حاوی آنتی اکسیدان های دیگری است که به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی از جمله سرطان و سکته کمک می کند.

عوارض جانبی میوه خرمالو

مصرف خرمالو در حد اعتدال عوارض جانبی جدی ندارد. اما برخی از افراد ممکن است به این میوه ها حساسیت داشته باشند و دچار ناراحتی معده، حالت تهوع یا در موارد شدید علائم شوک آنافیلاکتیک شوند و بنابراین باید از خوردن خرمالو خودداری کنند.

منبع: نمناک

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا