دانستنی ها

خواص عجیب موز سیاه شده

موز حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای حفظ سلامت بدن مفید است. موز ظاهراً آسیب دیده و سیاه شده دارای خواص بیشتری نسبت به موز سالم و زرد است.

مبارزه با سرطان

به گزارش باشگاه خبرنگاران، لکه های سیاه روی موز سالم حاوی نوعی پروتئین است که به کاهش رشد تومور و سلول های سرطانی کمک می کند. موز حاوی فیبر زیادی است، همچنین حاوی فیبر بیشتری است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند.

ضد فشار خون

موز با لکه های سیاه سرشار از پتاسیم است که برای سلامت قلب معجزه می کند. پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک می کند و می تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از سکته و حملات قلبی داشته باشد.

تولید کننده انرژی

موز میوه ای بسیار پر انرژی است. کربن و آب فراوان و سرشار از کالری است و پتاسیم موجود در آن قند خون را تنظیم می کند.

درمان سوزش سر دل

موز در کاهش سوزش سر دل، سوزش سر دل و رفلاکس موثر است. پتاسیم بالای موجود در آن باعث افزایش سطح خون شده و حالت اسیدی معده را خنثی می کند.

در برابر اضطراب و افسردگی

موز حاوی ترکیب شیمیایی به نام تریپتوفان است که به تقویت حافظه کمک می کند. علاوه بر این، خوردن موز باعث تولید سروتونین می شود که باعث تقویت روحیه انسان و رفع افسردگی می شود و این ویژگی در موز سیاه بیشتر است.

هاضم غذا

موز به دلیل فیبر بالایی که دارد در فرآیند گوارش بسیار موثر است. همچنین عملکرد صحیح سیستم گوارش را تضمین می کند زیرا حاوی پکتین (یک کربوهیدرات محلول در آب موجود در برخی میوه های رسیده) است.

استرس روحی و عصبی را کاهش می دهد

از آنجایی که موز سرشار از ویتامین های گروه B است، خوردن موز می تواند برخی از این احساسات، حالات روحی و عصبی را کنترل کند و همچنین به دلیل داشتن مقدار بالای پتاسیم می تواند به کنترل قند خون کمک کند. یکی یکی از عوامل استرس و ناراحتی های عصبی است، بسیار مفید است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا