خواص شگفت انگیز چای ادویه دار / چه کسانی نباید چای با ادویه بنوشند؟

به گزارش همشهری آنلاین: برای اینکه بدانیم ادویه های چای چه خواص درمانی دارند، چه فواید و مضراتی دارند و چه مقدار در چای استفاده کنیم و آیا زیاده روی در مصرف این ادویه ها می تواند برای سلامتی مضر باشد یا خیر، در این مقاله به گفتگو با دکتر. کوروش جعفریان، متخصص تغذیه این چیزی است که ما انجام دادیم.

میشه توضیح مختصری در مورد بهبود دهنده چای یا ادویه چای بدید؟ آیا اینها فواید سلامتی هم دارند؟

طعم های چای نوعی غذای کاربردی است، یعنی چاشنی های مفید. برخی از آنها در کاهش فشار خون موثر هستند. آنها التهاب بدن را کاهش می دهند، مانند زنجبیل و پونه کوهی، برخی از آنها عملکردهای متعددی دارند، به عنوان مثال گیاهی مانند زنجبیل فشار خون را کاهش می دهد.

برخی از این ادویه ها یا ادویه ها با چای، مانند دارچین، می توانند به ما در کنترل قند خون کمک کنند. برخی از آنها مانند هل می توانند به کاهش التهاب در بدن و کنترل فشار خون کمک کنند. چای ترش که معمولاً با گیلاس همراه است، در تسکین التهاب به ویژه التهاب مجاری ادرار نیز موثر است.

مهمترین نقش این ترکیبات یا افزودنی های چای چیست؟

مهمترین نقش این ترکیبات نقش آنتی اکسیدانی آنهاست. این گیاهان رادیکال های آزاد را در بدن ما مهار و کاهش می دهند. از سوی دیگر، آنها همچنین می توانند اثر ضد التهابی داشته باشند. برخی از آنها خاصیت ضد سرطانی نیز دارند.

آیا خطر تقلب یا آلودگی با این ادویه ها وجود دارد؟

نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که آیا این ترکیبات آلوده هستند یا خیر. گاهی اوقات فرد ادویه یا گیاهان دارویی را به مدت 5 سال در مکانی غیر استاندارد نگهداری می کند.

در هنگام خرید این ادویه ها یا بهبود دهنده های چای در صورتی که در مقادیر زیاد فروخته می شوند باید احتیاط خاصی به خرج داد. در واقع زیان آنها گاهی بیشتر از سود آنهاست. استانداردهای لازم هنگام نگهداری این گیاهان و ادویه جات رعایت نشده بود.

آیا مصرف زیاد این مکمل ها خطرناک است؟

بحث دیگر دوز است، استاندارد دوز ادویه ها نداریم. مثلاً تجویز می کنیم که انسان 100 گرم یا 30 گرم از فلان ادویه یا گیاه بخورد. بنابراین وقتی می گوییم هل خوب است، ممکن است عده ای فکر کنند که چون خوب است، می توانند آن را هر چه می خواهند بخورند یا با چای مصرف کنند.

به عنوان مثال، میخک ضد التهاب است و اجازه دهید به شما بگویم که خوب است، اما اگر در مصرف آن زیاده روی کنید، می تواند باعث آلرژی یا استرس به کبد شود. باید توجه داشته باشیم که مصرف زیاد این گیاهان و ادویه ها نتیجه معکوس خواهد داشت.

آیا ادویه های چای باعث آلرژی می شوند؟

یکی دیگر از جنبه هایی که در استفاده از این ادویه ها باید به آن توجه کرد، مشکل آلرژی است. اگر فردی به یکی او به این ادویه ها، گیاهان یا سبزی های موجود در چای حساسیت دارد، پس البته نباید آنها را مصرف کند.

به طور کلی باید گفت که اگرچه همه این گیاهان دارویی هستند که استفاده زیاد از آنها همانطور که گفتیم می تواند به بدن آسیب برساند اما در صورت استفاده به نسبت مناسب می تواند برای مصرف کننده مفید باشد.

اکنون مطالعات به دنبال این هستند که چگونه می توانیم از ترکیبات گیاهی با چای، نوشیدنی ها و غذاها استفاده کنیم. چنین ترکیباتی در صورت استفاده بهینه قطعا فواید بسیار خوبی خواهند داشت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما