دانستنی ها

خواص شگفت انگیز نمک دریا؛ از لایه برداری پوست گرفته تا خواب آرام

آیا تا به حال متوجه شده اید که پوست شما بعد از شنا در دریا یا گذراندن یک روز در ساحل تمیزتر و سالم تر به نظر می رسد؟ راز این پوست درخشان در آب نمک نهفته است.

به گزارش روزیاتو، نمک دریا سرشار از الکترولیت ها و ترکیبات ضد التهابی است و می توان از آن برای بسیاری از موارد از جمله مراقبت از پوست و تسکین درد استفاده کرد. اما اینها تنها تعدادی از فواید نمک دریا هستند.

ارزش غذایی نمک دریا

ترکیب اصلی نمک دریا کلرید سدیم است و بقیه ترکیبات آن شامل 82 ماده معدنی کمیاب است که در آب دریا یافت می شود. این مواد معدنی برای عملکرد سالم بدن بسیار مهم هستند.

فواید نمک دریا

نمک دریا حاوی تعدادی مواد معدنی و عناصر طبیعی شفابخش موجود در سلول های پوست است. به همین دلیل، نمک دریا اغلب در محصولات پوست استفاده می شود.

به مراقبت از پوست کمک کنید

اثرات بازسازی کننده بسیاری از مواد معدنی موجود در نمک دریا بر روی سلول های پوست مدت هاست که شناخته شده است. حمام کردن با نمک دریا می تواند به مرطوب کردن و بازسازی پوست کمک کند.

سرشار از مواد معدنی

اگر به طور مستقیم از نمک دریا استفاده کنید یا در دریا شنا کنید، پوست شما از مواد معدنی غنی بهره مند می شود. این مواد شامل سدیم، کلسیم، روی و مهمتر از همه منیزیم است.

مقادیر بالای منیزیم در نمک دریا

منیزیم یک عنصر حیاتی برای سلامت پوست است. این ماده معدنی به ترمیم سلول های پوست، درمان آسیب های ناشی از نور خورشید و تسکین پوست حساس کمک می کند.

بهبود سلامت دهان و دندان

نمک دریا حاوی فلوراید است که به محافظت از دندان در برابر آسیب اسیدی و جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند.

به رفع حساسیت دندان کمک کنید

فلوراید موجود در نمک دریا نه تنها از دندان ها محافظت می کند، بلکه حساسیت دندان ها را نیز کاهش می دهد. اگر با این مشکل مواجه هستید، دو قاشق چایخوری نمک دریا را در یک لیوان آب گرم حل کنید و از آن برای شستشوی دهان خود استفاده کنید.

تسکین آرتریت روماتوئید

ثابت شده است که آب نمک می تواند در تسکین بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید موثر باشد و یک روش طبیعی و موثر است.

به لایه برداری پوست کمک کنید

لایه برداری با نمک دریا می تواند به حذف سلول های مرده پوست، تقویت بافت های پوست و افزایش گردش خون کمک کند.

کاهش علائم پسوریازیس

آب نمک یک درمان طبیعی برای پسوریازیس است و در صورت استفاده با داروی مناسب، می تواند خارش و پوسته پوسته شدن را در بیماران مبتلا به مشکلات پوستی بهبود بخشد.

بهبود درد ناشی از آرتروز

مطالعات نشان داده است که بیماران مبتلا به استئوآرتریت پس از درمان با نمک دریا بهبود یافته اند و اثربخشی آب نمک را در بهبود درد ناشی از این بیماری نشان می دهد.

درمان رینوسینوزیت

محلول های حاوی نمک دریا در رفع سینوزیت بینی موثر است و اثر ضد التهابی نمک دریا آن را به جایگزینی طبیعی و سالم برای تسکین آلرژی و سایر مشکلات تنفسی تبدیل می کند.

حفظ تعادل الکترولیت در بدن

نمک دریا به حفظ تعادل الکترولیت سالم در بدن کمک می کند، که برای حفظ ترکیب خون سالم، گردش خون و قدرت عضلانی ضروری است.

به شما کمک می کند آرام بخوابید

اثرات آرامش بخش حمام نمک دریایی به شما کمک می کند تا عمیق بخوابید، که ممکن است توضیح دهد که چرا بعد از یک روز در ساحل بهتر بخوابید.

درمان اسکار آکنه

نمک دریا حاوی گوگرد است که به پاکسازی و درمان مشکلات پوستی مانند درماتیت و اسکار آکنه کمک می کند و همچنین می تواند تولید سبوم را کنترل کند.

تسکین درد پا

اگر تمام روز را ایستاده اید یا می دویدید، خیساندن پاهای خود در محلول گرم حاوی نمک دریایی می تواند عضلات شما را شل کند و درد و ناراحتی را کاهش دهد.

رفع گرفتگی عضلات

به لطف خواص درمانی مواد معدنی موجود در نمک دریا، گرفتگی عضلات را تسکین می دهد و سفتی و ناراحتی ناشی از خستگی و تنش عضلانی را کاهش می دهد.

کاهش دمای بدن در هنگام تب

این درمان معجزه می کند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک پارچه را در آب سرد حاوی نمک دریا فرو کنید و آن را به بدن خود بمالید. در این حالت گرما از بدن به پارچه منتقل می شود و الکترولیت های موجود در نمک دمای بدن را کاهش می دهند.

رفع گلودرد

اگر گلو درد دارید با آب نمک غرغره کنید. آب نمک بافت های ملتهب گلو را تسکین می دهد و به کاهش گلودرد کمک می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا