دانستنی ها

خواص تخم مرغ با این ادویه خوشمزه بیشتر می شود!

بسیاری از بیماری ها را می توان با افزودن فلفل سیاه به تخم مرغ درمان یا از بین برد.

به گزارش همشهری آنلاین، ترکیب این دو ماده نه تنها خوشمزه است بلکه دارای خواص تغذیه ای بالایی نیز می باشد. تخم مرغ سرشار از مواد مغذی، ویتامین های A، D، B-12. به عنوان صبحانه مصرف می شود.

نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور منظم تخم مرغ مصرف می کنند سیستم ایمنی بهتری دارند. بسیاری از بیماری ها را می توان با افزودن فلفل سیاه به تخم مرغ درمان یا از بین برد.

در این مقاله در مورد برخی از این ویژگی ها صحبت خواهیم کرد:

سطح انرژی را افزایش می دهد: شروع روز با تخم مرغ و فلفل سیاه باعث تسریع متابولیسم بدن و ایجاد انرژی در طول روز می شود.

میزان گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد: ترکیب این دو ماده سرشار از آهن است. آهن اکسیژن رسانی به سلول ها را بهینه می کند و در نتیجه باعث افزایش گردش خون و تعداد گلبول های قرمز می شود.

عضله سازی می کند: با تامین پروتئین مورد نیاز بدن و رشد عضلات، فرم عضلات بدن را بهبود می بخشد.

سلامت مغز را تامین می کند: مصرف این دو ترکیب به عنوان تقویت کننده صبحانه، مغز را سالم و فعال نگه می دارد. ماده ای به نام کولین موجود در این صبحانه در تولید سلول های مغزی نقش دارد.

مشکلات بینایی را کاهش می دهد: مصرف منظم این دو ترکیب در وعده صبحانه، دفعات مشکلات چشمی مرتبط با افزایش سن مانند دژنراسیون شبکیه و آب مروارید را کاهش می دهد. تخم مرغ سرشار از کاروتنوئیدها و ویتامین های ضروری برای بهبود بینایی است.

استخوان های سالم می سازد: از آنجایی که تخم مرغ سرشار از ویتامین D است، ترکیب آن با فلفل سیاه ظرفیت جذب کلسیم را در استخوان ها افزایش می دهد. در نتیجه استخوان‌ها قوی‌تر می‌شوند و کمتر مستعد ابتلا به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان هستند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا