اخبار روز

خواص بی نظیر زعفران دم کرده

همشهری نوشت: زعفران به دلیل خواص درمانی از قدیم الایام در چندین فرهنگ باستانی مورد استفاده قرار گرفته است. رشته های ریز زعفران معمولا در آشپزی به خصوص در ایران استفاده می شود. پخت زعفران پلو به دلیل طعم و رنگی که دارد در ایران حتی در مهمانی ها مرسوم است.

زعفران همچنین در داروهای باستانی، طب سنتی و درمان های خانگی به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارد استفاده می شود. به گزارش تایمز آو ایندیا، نخ های دم کرده زعفران می تواند چندین بیماری از تقویت ایمنی گرفته تا تضمین سلامت روان را درمان کند. در این مقاله دلایلی برای گنجاندن دم کرده زعفران در رژیم غذایی روزانه ذکر شده است.

ضد افسردگی

آب زعفران دم کرده سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود و بازسازی سلول های مغز کمک می کند. نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که زعفران ممکن است دارای خواص ضد افسردگی باشد که به تقویت قدرت مغز و بهبود خلق و خوی کمک می کند. در برخی موارد، می تواند به تسکین علائم افسردگی و اضطراب نیز کمک کند.

در رفع نفخ و سوء هاضمه موثر است

مصرف آب زعفران به صورت دم کرده می تواند تاثیر مثبتی بر هضم داشته باشد و به رفع سوء هاضمه کمک کند. ممکن است به کاهش گاز، نفخ و سوء هاضمه کمک کند.

تاثیر بر مدیریت وزن

زعفران ممکن است دارای خواص محرک اشتها باشد که به طور بالقوه می تواند با کاهش میل به غذا و میان وعده به کنترل وزن کمک کند.

ضد التهاب و ضد تورم

زعفران دارای خواص ضد التهابی است و نوشیدن زعفران دم کرده می تواند به کاهش التهاب و تورم در بدن کمک کند. می تواند به تدریج التهاب مزمن بدن را که با خطر ابتلا به بیماری های مختلف همراه است، تسکین دهد.

سلامت چشم

زعفران حاوی ترکیباتی است که می تواند سلامت چشم را بهبود بخشد. مصرف دم کرده زعفران یا آب زعفران با مقداری دانه های رازیانه به طور طبیعی می تواند به کاهش سرعت پیشرفت دژنراسیون ماکولا و آب مروارید مرتبط با افزایش سن به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آنها کمک کند. (دژنراسیون ماکولا شایع ترین علت نابینایی در افراد مسن است. در این بیماری لکه زرد یا لکه زرد از بین می رود. ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه است و مسئول بینایی مستقیم و واضح لازم برای کارهای دقیق مانند خواندن و رانندگی).

در رفع دردهای قاعدگی موثر است

برخی تحقیقات نشان می دهد که دم کرده زعفران یا زعفران حل شده در آب گرم، ممکن است به تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و دردهای قاعدگی در صورت مصرف منظم کمک کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا