خرمالو یک میوه خوشمزه پاییزی است که خواص فوق العاده ای برای درمان بیماری ها دارد و سرشار از ویتامین است. این میوه که طرفداران زیادی دارد فقط در فصل پاییز موجود است. از این رو بسیاری از مردم برای به دست آوردن این میوه و استفاده از آب خرمالو که به آن دوشاب یا داشو نیز می گویند و از خواص آن در تمام طول سال بهره می برند، استفاده می کنند. از آب میوه خرمالو می توان از آن به جای شکر و جایگزین شیرین کننده های مصنوعی استفاده کرد.

به گزارش نمناک، آب خرمالو (دوشاب) خواصی مشابه خرمالو دارد، خواص آب خرمالو عبارتند از:

محافظت از بدن در برابر اسیدیته بالا:

آب خرمالو خاصیت گرمی دارد و می تواند بدن را از اسیدی شدن محافظت کند. آب خرمالو (دوشاب) برای همه حالات مناسب است.

افزایش انرژی:

آب خرمالو در قیمت گنجانده شده است مواد غذایی انرژی زا است و برای مواقعی که بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد بهترین غذا محسوب می شود. بنابراین مصرف آب خرمالو برای بدنسازان مفید است.

فعال سازی سلول های عصبی:

مصرف آب خرمالو در صبحانه سلول های عصبی را فعال کرده و از تشکیل سلول های جدید جلوگیری می کند کم خونی برای مردم اتفاق می افتد.

تسکین دردهای روماتیسمی:

آب خرمالو دردهای روماتیسمی و همچنین بیماری های شریانی و وریدی را تسکین می دهد. خرما سرشار از پتاسیم است. پتاسیم در تنظیم فشار خون شل شدن عضلات بدن نقش مهمی دارد. در واقع، بسیاری از داروها خارج شده است پتاسیم به عنوان درمان درد عضلانی استفاده می شود.

جلوگیری از ریزش مو:

آب خرمالو مانند میوه هایش حاوی ویتامین های B1، B2 و B3 است و به سلامت موهای شما کمک می کند. ریزش مو جلوگیری کرد

نرمی و لطافت پوست:

ویتامین های A و K موجود در خرما چین و چروک های مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهد. ویتامین A و E موجود در خرمالو پوست شما را نرم و لطیف می کند.

تقویت سیستم ایمنی:

ویتامین C آب خرمالو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری می کند یک سرماخوردگی فصل سرد است

از بین بردن کم خونی:

خرما همچنین حاوی مقادیری ویتامین A، کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر و آهن است. وجود آهن در خرما خطر کم خونی را کاهش می دهد.

کاهش بیماری های قلبی:

آب خرمالو حاوی دو آنتی اکسیدان کاروتن و کلروپن است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و برخی سرطان ها را کاهش می دهد. ویتامین A و کاروتن موجود در آب خرمالو باعث تقویت عضلات قلب می شود.

در مقاله خواص میوه های خرمالو خواندید که خرمالو به نام معروف است یکی منابع پتاسیم موجود در غذا تاثیر زیادی بر سلامت قلب و عروق خونی دارد. هر روز حدود 100 گرم از این میوه را مصرف کنید تا سیستم قلبی عروقی شما مقاوم و سالم شود و خطر انسداد عروق به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

بهبود بینایی:

ویتامین A و کاروتن موجود در آب خرمالو به طور موثر بینایی را بهبود می بخشد. خرما حاوی مقدار زیادی ویتامین A، زآگزانتین، لوتئین و لیکوپن است که همگی به بهبود سلامت چشم کمک می کنند. لوتئین و زآگزانتین با محافظت شبکیه چشم از شروع دژنراسیون ماکولا و آب مروارید که از مهم ترین علل نابینایی جلوگیری می کند.

پیشگیری از فشار خون بالا:

دوش خرمالو (دوشاب) منبع غنی پتاسیم است منیزیم این است که آنها با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند. میزان سدیم موجود در خرمالو بسیار کم است، بنابراین مصرف خرمالو ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون مفید باشد. هنگام رنج کشیدن فشار خون بالا دوش خرمالو را فراموش نکنید.

پیشگیری از سرطان:

آب خرمالو نیز مانند میوه های خرمالو حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن و ویتامین A است و می تواند از بدن در برابر رادیکال های آزاد و سرطان محافظت کند. مصرف آب خرمالو برای جلوگیری از خرمالو سرطان ریه موثر است.

مصرف آب خرمالو بارداری :

مصرف آب خرمالو در دوران بارداری به بهبود و تقویت سلامت شما کمک می کند و مواد مغذی موجود در خرمالو بر رشد جنین تاثیر مثبت دارد. خرمالو سرشار از دو ماده معدنی کلسیم و فسفر است و مصرف آن باعث رشد استخوان می شود. جنین موثر است و عملکرد سیستم عصبی مرکزی را بهبود می بخشد.

وجود آهن در خرما خطر کم خونی در دوران بارداری را کاهش می دهد. ویتامین C که در آب خرمالو و میوه ها وجود دارد، در عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن نقش دارد. قبل از افزودن خرما به رژیم غذایی خود توصیه می شود در دوران بارداری لطفا در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

مضرات آب خرمالو

آب خرمالو با وجود تمام فوایدی که دارد، در صورت مصرف زیاد برای موارد زیر مضر است:

دیابتی ها نباید بدون مشورت پزشک از این ماده غذایی استفاده کنند زیرا خرمالو حاوی مقدار نسبتاً بالایی قند است. این میوه هنگام تهیه آب میوه در چند مرحله حرارت داده می شود تا شیره تمام شده حاوی قند بیشتری باشد.

افرادی که رژیم دارند کاهش وزن در مصرف این ماده غذایی زیاده روی نکنید.

علت آن مصرف زیاد خرما و شیره خرما است یبوست و افزایش وزن خواهد بود

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما