دانستنی ها

خواص باورنکردنی سیر سیاه برای سلامتی

سیر خام طعمی تند دارد و کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. اگر سیر سفید معمولی در دما و رطوبت کنترل شده و بالا تخمیر شود به سیر سیاه تبدیل می شود. سیر سیاه مغذی تر از سیر سفید است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. در مورد برخی از ویژگی های آن در این مقاله صحبت کردیم، با ما همراه باشید.

استفاده از سیر سیاه به مصر باستان برمی گردد و از زمان های قدیم در طب سنتی هند و چین نیز استفاده می شده است. حبه های سیر سفید پوست کنده نشده با قرار گرفتن در معرض حرارت و رطوبت زیاد به مدت 40 روز به سیر سیاه تبدیل می شوند.

سیر تازه را تخمیر می کنند تا به مدت 50 تا 90 روز در دمای 60 تا 77 درجه و رطوبت 80 تا 90 درصد نگهداری شود. این کار آسانی نیست؛ اما سیر بعد از تخمیر تبدیل به ژله می شود و رنگ حبه های سیر سیاه می شود و طعم آن شیرین است.

روش پخت و تخمیر سیر قرن هاست که در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر در کشورهای غربی رایج شده است و تند هستند و بوی خاصی دارند این مواد شیمیایی با کهنه شدن سیر طعم شیرینی به سیر می دهند. و طعم مطبوع.. حرارت دادن سیر باعث کاهش غلظت آلیسین می شود. با این حال خواص آنتی اکسیدانی عمومی سیر را تقویت می کند.سیر سیاه مانند سیر سفید هضم غذا را مختل نمی کند.

ارزش غذایی سیر سیاه با سیر سفید و معمولی متفاوت است و خواص سلامتی مختلفی دارد. می توانید سیر سیاه را به تنهایی، به صورت پودر، آغشته به روغن، به عنوان سس سالاد یا با هر غذایی که می خواهید استفاده کنید. همانطور که گفتیم سیر سیاه طعم ملایم تری نسبت به سیر سفید دارد.

فواید سیر سیاه برای سلامتی

تقویت سیستم ایمنی بدن. می دانیم که سیر سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سیر سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست. سیر سیاه با تقویت سیستم ایمنی می تواند از انواع بیماری های باکتریایی و ویروسی جلوگیری کند. سیر سیاه به سلامت دستگاه گوارش و تنفس کمک می کند.

مصرف منظم سیر سیاه ممکن است به پیشگیری از اختلالات مرتبط با افزایش سن مانند زوال عقل و آلزایمر که در اثر آسیب به سلول های مغز ایجاد می شود، کمک کند.

تنظیم قند خون. سیر سیاه می تواند به تنظیم انسولین و کنترل سطح قند خون در بدن کمک کند. سیر سیاه خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد و می تواند از عوارض دیابت کنترل نشده جلوگیری کند. برای تایید قطعی این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است. ویژگی ها مورد نیاز است.

خواص آنتی اکسیدانی. خواص آنتی اکسیدانی سیر سیاه ده برابر قوی تر از خواص سیر سفید است. این مولکول های آنتی اکسیدانی از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو که منجر به پیری و بیماری می شود محافظت می کند. سیر سیاه آلیسین ناپایدار را به مولکول های آنتی اکسیدانی پایدارتر تبدیل می کند. عصاره سیر سیاه رادیکال های آزاد را کاهش می دهد. رادیکال هایی که می توانند به کبد، خون و کلیه ها آسیب بزنند.

محافظت از سلامت مغز. مصرف منظم سیر سیاه ممکن است به پیشگیری از اختلالات مرتبط با افزایش سن مانند زوال عقل و آلزایمر که در اثر آسیب به سلول های مغزی ایجاد می شود، کمک کند.خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سیر سیاه می تواند سلول های آسیب دیده بدن را ترمیم کند.

به سلامت قلب کمک کنید. هموسیستئین، نوعی اسید آمینه تولید شده در بدن، می تواند به دیواره رگ های خونی آسیب برساند و زمینه ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را فراهم کند.تحقیقات نشان می دهد که سیر سیاه می تواند به طور موثری میزان هموسیستئین را در بدن کاهش دهد و همچنین میزان کلسترول و کلسترول را کاهش می دهد. تری گلیسیرید در خون، بنابراین از سلامت قلب شما محافظت می کند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن. سیر سیاه فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به سیر سفید خام دارد. گنجاندن سیر سیاه در رژیم غذایی هفتگی به تقویت سیستم دفاعی شما در برابر بیماری های مزمن و استرس اکسیداتیو کمک می کند.

به کاهش وزن کمک کنید. در مطالعه ای مشخص شد که سیر سیاه خاصیت ضد چاقی دارد، سیر سیاه نیز در رژیم غذایی حیوانات مورد آزمایش قرار گرفت و در نتیجه مشخص شد که لایه های چربی شکم این حیوانات نازکتر از سایر حیوانات است.

افزایش میل جنسی. برخی فرهنگ ها از سیر سفید و سیاه برای افزایش میل جنسی در مردان استفاده می کنند. آنتی اکسیدان های سیر ممکن است بر گردش خون، سطح انرژی و سایر اجزای مهم فعالیت جنسی تأثیر بگذارد.

عوارض احتمالی مصرف سیر سیاه

هم سیر سفید و هم سیر سیاه می توانند مواد مفیدی در وعده های غذایی شما باشند. با این حال، در برخی موارد، برخی از عوارض جانبی ممکن است رخ دهد.

واکنش آلرژیک

گزارش شده است که یک زن به دلیل واکنش آلرژیک به سیر سیاه به ذات الریه مبتلا شده است.

رقیق شدگی خون. مصرف مقادیر زیاد سیر سیاه می تواند خون را رقیق کند، که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در افرادی شود که قبلاً مشکلات لخته شدن خون دارند یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند. سیر سیاه ممکن است بعد از جراحی باعث خونریزی شدید شود.

تداخل یا سایر داروها. سیر سیاه ممکن است با سایر داروهایی که مصرف می‌کنید، مانند رقیق‌کننده‌های خون و داروهای فشار خون، و داروهای عفونت‌های ویروسی در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف تداخل داشته باشد.

سایر اثرات منفی سیر سیاه مصرف زیاد سیر سیاه می تواند باعث بوی بد دهان، بوی بدن و درد معده شود.

چگونه از سیر سیاه استفاده کنیم؟

خوردن یک تا سه حبه سیر سیاه در روز بسته به سلامت عمومی شما توصیه می شود. البته بستگی به خود فرد دارد و نمی توان مقدار مشخصی را تعیین کرد. از سیر سیاه در رژیم غذایی خود به روش های زیر استفاده کنید: سیر سیاه طعم شیرینی دارد و می توانید آن را به صورت خام نیز مصرف کنید. سیر سیاه را می توانید به عنوان ادویه در غذاهای مختلف مانند سالاد و پیتزا استفاده کنید. می توانید سیر سیاه را با کره یا سرکه بالزامیک ترکیب کرده و به عنوان سالاد استفاده کنید. سس استیک … سیر سیاه را با مقداری پیاز تفت دهید و از آن به عنوان چاشنی یا دارچین برای تزیین ظرف خود استفاده کنید.

منبع: سلامت نیوز

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا