به گزارش نمناک، روغن دانه سیب، روغن تصفیه شده ای است که در دانه های سیب یافت می شود. این روغن برای مصارف دارویی و آرایشی استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که دانه های سیب دارای پروتئین و چربی بالایی هستند. روغن دانه سیب حاوی اسیدهای آمینه و عناصری مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن و کلسیم است. این روغن حاوی مقدار کمی ماده به نام آمیگدالین است.

روغن دانه سیب همچنین حاوی فیبر، گوگرد طبیعی، اسید آلفا لینولئیک، اسید اولئیک، آهن و اسید لینولئیک است. این ماده به عنوان یک ماده در لوسیون ها، صابون ها، کرم ها، مرطوب کننده های لب و محصولات مراقبت از مو استفاده می شود.

دانه های سیب حاوی سیانید هستند که مضر است، اما روغن دانه سیب سالم است و می تواند به عنوان روغن پخت و پز یا بخشی از مراقبت از پوست استفاده شود. این روغن طعمی مطبوع و ملایم با رایحه ای شیرین دارد.

تاریخچه روغن دانه سیب

این گیاه حدود 1000 سال است که در اروپا و آسیا کشت می شود و توسط استعمارگران اروپایی به آمریکای شمالی آورده شده است. در فرهنگ های یونانی، نوردیک و مسیحی اروپا دارای اهمیت اساطیری و مذهبی است. منشا این گیاه در آسیای مرکزی است.

فواید روغن دانه سیب برای سلامتی

علاوه بر فواید سیب برای سلامتی، دانه های موجود در مرکز میوه فواید سلامتی شگفت انگیزی نیز دارند. این ماده برای تسهیل سنتز کلاژن و بازسازی پوست استفاده می شود.

تقویت ظاهر پوست

روغن دانه سیب حاوی اسیدهای چرب است که ظاهر کلی پوست را بهبود می بخشد. این ماده نقش اساسی در عملکرد بدن دارد و لطافت و مواد مغذی پوست را تامین می کند.

تولید کلاژن را تحریک کنید

روغن هسته سیب حاوی ترکیباتی است که سنتز کلاژن پوست را تقویت می کند. کلاژن پروتئینی است که سلول های پوست را تحریک می کند و در نتیجه پوستی جوان به نظر می رسد. تولید آن با افزایش سن کاهش می‌یابد و سلول‌ها را ضعیف‌تر و پوست را کدر و بی‌جان می‌کند. این روغن به پوست نرمی و خاصیت ارتجاعی می بخشد.

کند کردن روند پیری

همانطور که قبلا ذکر شد، اجزای روغن دانه سیب سنتز کلاژن را تقویت می کند، که باعث فعال شدن و همچنین تولید کلاژن می شود که پوست را سفت و جوان می کند. این روغن ظاهری درخشان‌تر به پوست می‌دهد و چین و چروک‌ها و خطوط ریز را که نشانه‌های رایج پیری هستند، کاهش می‌دهد. علاوه بر این، حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و علائم پیری را به تاخیر می اندازد.

از آسیب نور خورشید جلوگیری کنید

روغن دانه سیب به دلیل خاصیت خنثی کننده اشعه ماوراء بنفش طبیعی می تواند به عنوان لوسیون ضد آفتاب قبل از حمام آفتاب برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید استفاده شود.

پوست را نرم کنید

روغن دانه سیب ساختار پوست را نرم و محافظت می کند. همچنین درخشندگی را افزایش می دهد و برای افزایش درخشندگی و شفافیت بدن بر روی مدل ها قبل از عکاسی استفاده می شود.

بازسازی پوست

روغن دانه سیب برای تقویت و روشن شدن پوست استفاده می شود. این روغن ظاهری جوان کننده به پوست می دهد. در مراکز ماساژ و مراکز درمانی برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود. این ماده به دلیل خاصیت جوان کنندگی پوست به عنوان یک ماده اولیه در پکیج های بازسازی پوست صورت و محصولات آرایشی و بهداشتی صورت استفاده می شود.

افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

روغن دانه سیب باعث انعطاف پذیری پوست می شود. مصرف منظم روغن دانه سیب در دوران بارداری به از بین بردن علائم کشش در ناحیه شکم کمک می کند. علاوه بر این، این روغن پوست را مرطوب، نرم کرده و از سلامت آن محافظت می کند.

جلوگیری از سرطان پوست

روغن دانه سیب می تواند از سرطان پوست پیشگیری کند. این ترکیب را می توان به عنوان روغن ماساژ استفاده کرد و به طور منظم استفاده کرد.

درمان آکنه

روغن دانه سیب برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه استفاده می شود. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است که به پاکسازی پوست و درمان آکنه کمک می کند.

خاصیت ارتجاعی بیشتر پوست

روغن دانه سیب عطری شیرین و ملایم دارد. بنابراین به محصولات مراقبت از پوست و عطرها اضافه می شود. این روغن می سازد

کاربردهای سنتی روغن دانه سیب

برای ماساژ نوزادان استفاده می شود.

همچنین برای مبارزه با علائم پیری، درمان آکنه و از بین بردن علائم کشش روی سطح پوست استفاده می شود.

این ماده برای آرام کردن التهاب، بازگرداندن عملکرد طبیعی انسداد و تثبیت وضعیت پوست و مو استفاده می شود.

این ماده برای محافظت، نرم کردن، تغذیه و مرطوب کردن مو و پوست استفاده می شود.

این روغن فرآیند نوسازی پوست را تقویت کرده و سنتز کلاژن را افزایش می دهد.

از روغن دانه سیب برای رفع التهاب سطح پوست نیز استفاده می شود.

این ماده برای جلوگیری از احتمال ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان پوست و پیری زودرس استفاده می شود.

روغن دانه سیب برای حفظ سلامت پوست و درمان آکنه و سایر بیماری های پوستی استفاده می شود.

روغن دانه سیب باعث رشد مو، رفع گرفتگی معده، کاهش سطح قند خون و جلوگیری از اسهال می شود.

اقدامات احتیاطی روغن دانه سیب

افرادی که به میوه هایی مانند سیب، توت فرنگی، بادام، زردآلو، هلو و آلو حساسیت دارند نباید از این روغن استفاده کنند.

افرادی که مشکلات سلامتی دارند باید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

باید از روغن دانه سیب به مقدار متوسط ​​استفاده کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما