وزارت اطلاعات از خنثی سازی 30 انفجار همزمان در تهران و دستگیری 28 تروریست خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ وزارت اطلاعات درباره خنثی سازی 30 انفجار همزمان در تهران و دستگیری 28 تروریست توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اطلاعیه ای صادر کرد.

شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و به یاد حماسه بزرگ دفاع مقدس تسلیت باد و درود بر حماسه سازان غیور و شهدای خداپرست و شهدای نستوه و پیشوای این تاریخ نگاران حضرت امام خمینی (ره) . (ره) به ملت شریف ایران یادآوری می کند که دانش آموختگان مکتب دفاع مقدس و سربازان جبهه گمنام تمامی عاملان توطئه هفتگی انجام 30 حمله تروریستی همزمان در مراکز پرجمعیت را کشف، خنثی و دستگیر کردند. ایران به برکت تهران حضرت ولیعصر رضی الله عنه. .

انفجارهای مورد بحث که با هدف شکستن مقامات امنیتی و ایجاد تصویری ناپایدار از کشور، ایجاد یأس و ترس در جامعه و برانگیختن ناآرامی ها و اعتراضات صورت گرفت، دقیقاً برای سالگرد ناآرامی های سال گذشته برنامه ریزی شده بود.

جان برکفان ایران اسلامی که نامش فاش نشده، طی چند روز اخیر طی یک سلسله عملیات همزمان در استان های تهران، البرز و آذربایجان غربی به چندین پایگاه و منزل تیمی تروریست ها حمله و 28 نفر از اعضای شبکه تروریستی مذکور را دستگیر کرد. این عناصر با گروه جنایتکار حرفه ای داعش مرتبط هستند و برخی از آنها سابقه همکاری با تکفیری ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستان عراق را دارند.

علیرغم اینکه فعالان دستگیر شده داعشی هستند، مدل طراحی این عملیات و الگوهای رفتاری این تروریست ها بسیار فنی و پیچیده تر از الگوهای معمول تحرکات تکفیری بوده و با روش ها و سازوکارهای شناخته شده صهیونیست ها مطابقت دارد. رژیم اشغالگر بکارگیری تخصصی ترین روش های سازماندهی نامنظم و سلولی، استفاده از روش های فریب و به کارگیری عوامل اطلاعاتی خودی، تمرکز ارتباطات در شبکه های اجتماعی خارجی به ویژه واتس اپ، استفاده از عناصر واسطه ای و چندگانه در ارتباطات، استفاده از جعل کنندگان کاملا حرفه ای برای ارائه مدارک لازم و ده ها جزء دیگر. برخی دیگر از این دست همگی به وجود منشأ خارج از گروه داعش در پشت صحنه عوامل دستگیر شده اشاره می کنند.

ادوات و ادوات جنایی کشف شده در عملیات اخیر عبارتند از: مقادیر زیادی مواد منفجره و بمب های تمام شده و همچنین مقدار زیادی پیش ساز بمب، یک بسته 100 عددی مواد منفجره و انواع وسایل الکترونیکی برای بمب ساعتی، 17 سلاح کوچک آمریکایی و اقلام مرتبط. گلوله، وسایل ارتباطی هوشمند و ماهواره ای متعدد، لباس نظامی و جلیقه انتحاری، مودم های مورد استفاده در اقلیم کردستان عراق و مقادیری ارز.

شایان ذکر است که در جریان عملیات علیه یکی از منازل این تیم، تروریست ها با فداکاری و سرعت اقدامات شجاعانه مردان گمنام در انجام عملیات انتحاری که می تواند به ساکنان خانه های همجوار آسیب برساند، برنامه ریزی کردند. از عملیات انتحاری جلوگیری شد اما این اقدام متأسفانه منجر به مجروح شدن دو سرباز گمنام امام زمان (عج) شد.

وی در خاتمه از همکاری متعهدانه و بی‌تردید مردم در شناسایی و مهار تروریست‌ها صمیمانه تشکر می‌کند و ضمن دعای سلامتی دو برادر مجاهد مجروح، از ملت شریف ایران اسلامی می‌خواهد در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک مراتب را به مرکز اطلاعات این مرکز اطلاع رسانی کنند. وزارت در شماره 113 مانند گذشته. بگوییم.”

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *