اخبار روز سینما

خلاصه داستان فصل دوم سریال لطف یارا


ذوب کاری یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی ایرانی به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان است که بر اساس رمان بیست زخم نوشته محمود حسینیزید برای سرویس پخش فیلمو ساخته شده است. هنرمندانی چون جواد عزتی، رعنا آزادی ور، الهه حصاری، سعید چنگیزیان، امیر دژاکام، مرتضی امینی تبار، مه لقا باقری و سید جواد هاشمی در فصل اول این سریال و همچنین در فصل دوم ذوب کاری حضور دارند. شراب شیرین یا تلخ اسپانیولی. علاوه بر این بازیگرانی چون کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک به جمع بازیگران سریال ذوب کاری اضافه شدند. فیلمنامه فصل دوم سریال «ذوب کاری» به صورت گروهی و زیر نظر محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی این سریال بر عهده محمدرضا تخت کشیان است.

آیا فصل دوم هنوز بازسازی است؟

مهدویان نویسنده بسیار سرسختی است و شکی نیست که کسی که عاشق نوشتن باشد خواننده خوبی هم خواهد بود. زمانی که «ایستاده در غبار» اکران شد بر اثر دانش و تجربه او شاهد دریچه های جدیدی از فیلمسازی و قصه گویی در سینمای ایران بودیم. بنابراین، جای تعجب نیست که کسی در این موقعیت داستان های معروف شکسپیر را بداند.

او با انتشار مجموعه خود افراد زیادی را به خواندن «مکبث» و کتاب «بیست زخم» که موفقیت بزرگی به شمار می رفت علاقه مند کرد. بنابراین، آیا او قصد دارد از داستان های بزرگ در فصل دوم استفاده کند؟

با توجه به اینکه هنوز داستان این فصل را نمی دانیم، می توان حدس زد که این فصل می تواند نمایشنامه «شاه لیر» را برای ما بازگو کند. با این حال هنوز باید منتظر اولین قسمت های این فصل یا اظهارات مدیران باشیم.

آیا صاحبش زنده است؟

جواد عزتی پس از چند سال محو شدن در دنیای بازیگری، با فیلم ها و سریال های تلویزیونی زیادی چون «شنای پروانه» و «زخوم کاری» به محبوبیت دوران «بابا گوشت» بازگشت اما این بار با تحسین جدی تری. و به سلیقه مخاطب امروزی.

جواد عزتی از همان ابتدای فعالیت سینمایی خود به قدری محبوب بود که در زمان خود به عنوان یک بازیگر پولساز مطرح شد. شاید به خاطر ظاهر کاریزماتیک یا بازی عالی اش بود. به هر حال هیچ بیننده ای از دیدن آثار او خسته نمی شد.

حتماً تا به حال آخرین سکانس «یارا» را تماشا کرده اید. فاتحه این سریال را پس از شنیدن سخنان منصوره «عزیزم ما حساب کرده اند» در لحظه افتادن مالک روی زمین می خوانید. اما محمدحسین مهدویان اجازه نمی دهد شخصیت طلایی سریالش به این راحتی از بین برود. بنابراین احتمالاً در سری دوم «جراحت» شاهد بازگشت قدرتمند جواد عزتی خواهیم بود.

سرنوشت شخصیت های قبلی چه شد؟

با اعلام لیست بازیگران فصل دوم، برخی از بازیگران این اپیزود همان چیزهایی را با قسمت قبل به اشتراک می گذارند، همه ما مروری بر گذشته آن ها خواهیم داشت. این را هم اضافه کنیم که در ادامه این سریال بازیگران جدیدی چون کامبیز دیرباز، مهران غفوریان و الناز ملک و همچنین بازیگران جدید حضور خواهند داشت.

جواد عزتی در سریال یارالار

نقش اصلی و طمع این داستان مالک بود که به اصرار «بانو مکبث» یا سمیرا جوگکاری دست به قتل بزرگ خانواده ریزآبادی زد. او در قسمت قبل توسط منصوره چاقو خورد و نمی دانیم چگونه برمی گردد. او یا به نقشه طمع آمیز خود برای جمعیت های خرد ادامه می دهد یا سرنوشتی متفاوت برای خود و خانواده اش خواهد نوشت.

رعنا آزادی ور در سریال ذوب کاری

آیا دسیسه های این زن حیله گر در قسمت قبل را فراموش نکرده اید؟ سمیرا زنی بسیار تاثیرگذار بر همسرش و اطرافیانش بود. با این حال، سرنوشت این شخصیت در فصل اول به خوبی به پایان نرسید. او کار خود را با قدرت و احساس برتری آغاز کرد، اما در نهایت به جنون افتاد و دخترش را به خاطر آن از دست داد. حال باید ببینیم آیا آنها هنوز در این قسمت افکار بدی در مورد جمعیت های خرد دارند یا خیر.

سری زخم

سعید چنگیزیان در درام «ذوب کاری».

ناصر همیشه پسر ضعیف و درمانده پدرش بود. بی اعتمادی پدرش به او همیشه او را نسبت به مالک حسادت می کرد. او همیشه مالک را مانعی بر سر جایگاه خود می دید و با از دست دادن دخترش، نفرت او تشدید می شد. او آماده بود تا زهر خود را همه جا روی مالک بریزد، به همین دلیل مالک را به همراه خواهرش در ساحل مجروح رها کرد. بعید است فردی که با ضعف و عدم اعتماد به نفس بزرگ شده تبدیل به فردی قوی شود، اما باید دید نویسندگان این سریال در مورد او چه نظری دارند.

الهه حصاری در سریال زخم

کیمیا شخصیت عجیبی داشت. او که به ظاهر مظلوم و ساده است، نمی داند چه نقشه شیطانی برای مالک و جمعیت اندک در سر دارد، اما هیچ کس نمی تواند انجام دهد. کیمیا تمام تلاش خود را کرد تا به مالک نزدیک شود که خوشبختانه با برقراری رابطه عاطفی به هدف خود رسید. بعد از صحبت های سمیرا با کیمیا به نظر می رسید دیگر او را در این سریال نبینیم اما حالا با بازگشت این سریال باید منتظر شخصیت جدیدی از او باشیم.

او در ابتدای کارش پر از کودکی و انرژی، عاشق و بی حوصله بود، اما با پایان کار پدر و مادرش، از طرفداران عشق دوران کودکی اش شد. بعد از چند قسمت دیگر میثم پرشور را نمی دیدیم، بلکه عاشقی شکست خورده و مجروح را می دیدیم. کسی که به زودی به تلخی زندگی پی می برد و در دام نیرنگ های کثیف می افتد. حالا میشم با زخم های قدیمی و کارش جدی تر و جسورتر از سری قبلی به نظر می رسد.

شخصیت دستمالچی برای اکثر بینندگان قابل پیش بینی بود. او مانند بسیاری از شخصیت های این سریال، از طریق شهرهای کوچک و رابطه اش با مالک توانست قدرت را به دست بیاورد، اما بعدها چهره ای متفاوت از خود نشان داد که خالص نبود. احتمالا در سری دوم این مجموعه شاهد حضور آن خواهیم بود اما این بار برای هیچ کدام از ما مشخص نیست چه کسی در زمین بازی خواهد کرد.

مهناز در این کار شخصیت بسیار ساده ای بود. شاید ازدواج با ناصر او را عروس ریزآبادی ها کرده بود، اما او هرگز خوشبخت نبود و قدرتی را که زنان دیگر داشتند، پیدا نکرد. شاید او در این سریال حضور پررنگ تری داشته باشد که در سری اول دخترش را از دست داد.

همه چیز از غیبت و رفتن این شخصیت شروع شد. نعمت ریزآبادی با وجود اینکه دقایقی در این سریال حضور داشت اما کار او توانست داستان را تا پایان ادامه دهد. اقدامات او به عنوان سرپرست خانواده ریزآبادی باعث پیدایش شخصیت‌های مختلفی مانند ناصر، مالک و سمیرا شد که باعث شد داستان پس از مرگ او ادامه پیدا کند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا