سبک زندگی

خفن‌ترین خانه‌ در سینمای ایران

تدوین: خانه ها و عمارت ها در برخی موارد می توانند راوی بی نظیری برای داستان و شخصیت های آن باشند، به همین دلیل است که لوکیشن های فیلم همیشه فضایی شبیه به داستان فیلم دارند. این نقش حیاتی در برخی فیلم ها آنقدر پر رنگ است که ممکن است برای ما هم همینطور باشد. یکی به یکی از عوامل تداعی کننده فیلم تبدیل شوید.

در زیر قصد داریم خانه ها و عمارت های خاصی را بررسی کنیم که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده و حتی برای برخی از ما خاطره انگیز است. با ما بمان.

عمارت بزرگ آقا/ شهرزاد

یکی یکی از لوکیشن های اصلی سریال شهرزاد عمارتی بزرگ و مجلل است که کل داستان از آنجا شروع می شود. عمارتی باشکوه و پر زرق و برق اما ترسناک و ترسناک مانند صاحبش! عمارت 230 ساله وطوق الدوله در خیابان پیروزی امروزی عمارتی است که بازیگران سریال شهرزاد برای نشان دادن قدرت بزرگ آقا انتخاب کردند. این عمارت که در باغی دو هکتاری قرار دارد، ساختمانی دو طبقه با معماری گجری است.

پنج لوکیشن خفن در ایران که خاطره انگیز شدند

با ورود به طبقه اول وارد سالنی با دیوارهای کنده کاری شده می شوید که بزرگتر از طبقه دوم است. نمای داخلی این عمارت با استفاده از گچ بری و آینه کاری شباهت زیادی به معماری ایرانی دارد که زیبایی آن را دو چندان می کند. این بنای ماندگار اکنون متعلق به کمیته ملی ایکوموس (شورای بین‌المللی بناها) است که برای بازدید عموم آزاد است. با بازدید از این عمارت، طعم کمی از زندگی مجلل آقای شهرزاد را خواهید چشید!


خانه / ایلخانی اسدالله خان

چه کسی می تواند قلمرو تحت حکومت اسدالله خان را فراموش کند؟ قلمرویی به وسعت یک خانه روستایی با اتاق هایی در داخل هم که هر کدام داستان متفاوتی دارند. خانه اسدالله خان در سریال پدرسالار. یکی یکی از نگاه های ماندگار تلویزیون ایران است که شاید زیبا و مجلل نباشد اما در عین حال بار ایران قدیم را به دوش می کشد که برای بسیاری از ما جذاب و زیباست.

پنج لوکیشن خفن در ایران که خاطره انگیز شدند

این خانه خشتی به سبک معماری ایرانی ساخته شده و حیاط آن قسمت اصلی آن است. پاسیو مکانی برای اعلام اخبار مهم، دیدن خانواده و جریان زندگی است. جایی که همه همسایه های خانه یک سهم دارند. نمای اصلی این حیاط با صفا ایوانی با ستون‌های بلند و پنجره‌های آبی رنگ است که همگی به سبک ایرانی طراحی شده‌اند. یکی یکی دیگر از نکات مهم در معماری خانه اسدالله خان، چوب زیبای ایوان است که با کنده کاری های هنرمندانه روی چوب، زیبایی حیاط را تکرار می کند. این خانه و این پاسیو گواهی عجیبی بوده که پس از سال‌ها در ذهن بینندگان تلویزیون ادامه دارد.


خانه عفاف خانم/مهمان مامان

شاید خانه عفت خانم در فیلم «مهمان مادر» تمیزترین خانه تهران باشد که آجرهای رنگ و رو رفته اش ما را یاد غذاهای رنگارنگ می اندازد. خانه ای قدیمی از دوران قاجار که اکنون به جای نام اصلی آن را مهمان خانه مامان می شناسیم. عمارت سرهنگ ایرج از ابتدا. یکی یکی از مکان های مورد علاقه سینماگران بود اما در نهایت مرحوم داریوش مهرجویی فرصت پیدا کرد تا دوربینش را در حیاط این خانه بکارد.

پنج لوکیشن خفن در ایران که خاطره انگیز شدند

یکی یکی از مهمترین نکات معماری این بنا استفاده از چوب در نمای آن است. چوب یکی یکی از مصالح اصلی در ساخت و ساز ایرانی است و در این بنا علاوه بر کاربری فنی، به صورت زینتی نیز استفاده شده است که زیبایی بسیار بدیعی به آن بخشیده است.


خانه فرهاد/ در دنیای تو ساعت چند است؟

مطمئناً همه لوکیشن های اصلی فیلم در پایتخت نبودند و سایر استان ها نیز در این ماجرا نقش دارند. رشت زیبا یکی یکی از شهرهایی است که از دوربین فیلم استقبال کرد. عمارت نبی زاده رشت لوکیشن اصلی فیلم دنیای تو ساعت چند است یکی یکی از بهترین گزینه هاست.

پنج لوکیشن خفن در ایران که خاطره انگیز شدند

همانطور که قبلا گفته شد لوکیشن های انتخاب شده در فیلم ها باید قرابت قابل قبولی با داستان فیلم داشته باشند و عمارت نبی زاده یعنی خانه ای که فرهاد در آن زندگی می کرد کاملا با این عامل همخوانی دارد. خانه ای رنگ و رو رفته با دیوارهای خاکستری که تمام زیبایی خود را مدیون همین سادگی و بی رنگی است. خانه ای مناسب برای صاحبش فرهاد که به زندگی پاکی ادامه می دهد.


عمارت شاهرخ / آینه باغ

لوکیشن اصلی فیلم «آینه باغ» عمارت محل زندگی شاهرخ است. یکی یکی از مکان های معروف سینمای ایران است. در ابتدا این مکان بینندگان را شگفت زده کرد، زیرا هیچ کس باور نمی کرد چنین کاخ مجلل و زیبایی در ایران وجود داشته باشد.

پنج لوکیشن خفن در ایران که خاطره انگیز شدند

این ساختمان کاملا سفید که بیشتر شبیه ساختمان های یونانی است و با الهام از این سبک ساخته شده است، همه تماشاگران را شگفت زده خواهد کرد. گفته می شود در زمان فیلمبرداری این فیلم 2 میلیارد تومان برای اجاره این عمارت پرداخت شده است که رقم معقولی برای چنین عمارتی است!

منبع:برترینها

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا