اخبار روز

خفاش شگفت انگیز ۶ گرمی که زیر برگ زندگی می کند (+ عکس)

در جنگل های بارانی هندوراس مستعمره کوچکی از خفاش های سفید هندوراس وجود دارد که چادر خود را می سازند.

به گزارش فرادید، نام علمی خفاش سفید هندوراس «Ectophylla alba» است و نام آن به عنوان گونه ای در حال انقراض به فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت اضافه شده است. طول متوسط ​​این حیوانات تنها 3.7 تا 4.7 سانتی متر است و وزن آنها فقط در حدود 6 گرم است.

خفاش سفید هندوراسی متعلق به خانواده خفاش های پوزه برگ است که شامل 17 گونه است که هشت گونه از آنها منحصراً در چادرهای ساخته شده از برگ زندگی می کنند.

خفاش سفید برای ساختن چادر، برگ گیاهان از جنس گل خرچنگ آنها پیدا می کنند و به ساختن یک خانه عالی برای زندگی و مخفی شدن از شکارچیان دلبسته می شوند.

خفاش‌ها در گروه‌های 2 تا 15 نفره، از جمله مادران و فرزندان و همچنین بزرگسالان غیرمرتبط می‌نشینند. وقتی نور خورشید به این برگ‌های زنده برخورد می‌کند، خفاش‌ها را سبز نشان می‌دهند و به طور طبیعی آنها را از شکارچیان استتار می‌کنند.

همانطور که از نام این خفاش پیداست، این خفاش ها کوچک، کرکی و سفید هستند، اما رنگ پریده نیستند، در عوض صورت، پاها و بال هایشان به رنگ زرد مایل به نارنجی روشن است. آنها خورنده هستند و فقط انجیر گونه Ficus colubrinae را می خورند. پوست انجیر حاوی رنگدانه زرد رنگ کاروتنوئیدی به نام لوتئین است که احتمالاً دلیل رنگ زرد آن است.

خفاش شگفت انگیز 6 گرمی که زیر

رژیم غذایی این خفاش ها که تقریباً به طور کامل از انجیر تشکیل شده است، این رنگ متمایز را به آنها بخشیده است

یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که مردانی که فرم بدنی بهتری داشتند بینی های زرد روشنی داشتند. این تمایز نشان دهنده دو رنگ بودن جنسی در این گونه خفاش است.

متأسفانه، حافظان محیط زیست می ترسند که منابع غذایی و سرپناه آنها به دلیل ترجیحات بسیار محدود تغذیه و لانه سازی این خفاش ها به خطر بیفتد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا