تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان مدعی قهرمانی و تیمی که باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف غول های نامدار غرب آسیا برود، خود را برای بستن یک تیم مدعی نیز آماده می کند.

در حالی که فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران از چند روز پیش آغاز شده و تیم‌ها در تلاش برای حذف و اضافه کردن بازیکنان مورد نظر خود هستند، تیم‌های مدعی شروع به جذب بهترین‌ها قبل از پر شدن بازار کرده‌اند. .

طبق قوانین فصل جدید هر تیم قادر خواهد بود لیست ۳۳ نفره‌ای بر اساس شرایط ذیل به سازمان لیگ برای حضور در رقابت‌ها اعلام کند:

۱۹ بازیکن سهمیه بزرگسال

۶ بازیکن زیر ۲۳ سال

۶ بازیکن زیر ۲۱ سال

سهمیه 6 بازیکن تحت عنوان (سایر بازیکنان) برای بازیکنان درافت، قرضی، تیم B و جوانان (ثبت شده در رده پایه همان باشگاه) که محدودیت سنی ندارد.

تیم فوتبال پرسپولیس به عنوان مدعی قهرمانی و تیمی که باید در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف غول های مطرح غرب آسیا برود، خود را برای بستن تیم مدعی نیز آماده می کند، اما گل محمدی و یارانش برای اضافه کردن بازیکنان جدید با موانعی روبرو هستند. لیست پرسپولیس از آنجایی که لیست پر از موانع است، مقابل هم قرار می گیرند، برای این منظور باید چند بازیکن از تیم پالپاس جدا شوند تا فضا آزاد شود.

با این تفاسیر به نظر می رسد لیست مازاد پرسپولیس شامل 2 + 3 بازیکن است; یعنی 3 ایزوله قطعی و 2 تا احتمالی، اما این بازیکنان چه کسانی هستند؟

اولین بازی قطعی پرسپولیس باید شیخ دیابته باشد، مهاجمی که نه تنها انتظارات را برآورده نکرد، بلکه در بیشتر فصل قبل با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد، حتی زمزمه خداحافظی او از مستطیل سبز شنیده می شد.

گزینه دوم برای خروج از گروه فارغ التحصیلان گل محمدی باز هم مهاجم خارجی است. لئاندرو پریرا این بازیکن با وجود اعلام امضای قراردادش نتوانست انتظارات را برآورده کند و با یک گل از پرسپولیس خداحافظی خواهد کرد.

با وجود قرارداد مشروط مهاجم برزیلی برای فصل دوم با توجه به رقم قرارداد بالای او بعید است نه تنها گل‌محمدی، بلکه مدیریت باشگاه هم به این موضوع تن بدهند و باید او را دومین جدا شده قطعی از جمع سرخ‌پوشان دانست.

اما سومین بازیکن یکی از مهره‌های تأثیرگذار فصول اخیر پرسپولیس است؛ سیامک نعمتی.

نعمتی در نقل و انتقالات تابستانی لیگ هفدهم در سال 1395 با قراردادی 2 ساله به پرسپولیس پیوست تا شروع دوران درخشان این بازیکن در پرسپولیس باشد.

البته رابطه نعمتی و گل‌محمدی فصل قبل شکرآب شد جایی که گل محمدی در کنار حامد پاکدل او را در لیست مازاد قرار داد، اما نعمتی حاضر نشد قراردادش با پرسپولیس را فسخ کند و به نیمکت نشین صرف تبدیل شد تا ثابت شود گل محمدی او را نمی‌خواهد.

البته هنوز یک فصل دیگر از قرارداد نعمتی با پرسپولیس باقیمانده و باید دید این بازیکن چه تصمیمی برای آینده‌اش خواهد گرفت، آیا همچنان می‌خواهد به نیمکت‌نشینی در پرسپولیس به امید روزهای خوب ادامه دهد یا از سرخ‌چوشان جدا خواهد شد؛ اما آنچه مشخص است گل‌محمدی او را نمی‌خواهد و به طور قطع این فصل هم در لیست مازاد قرار خواهد گرفت.

البته پرسپولیس با این 3 جای خالی می تواند بازیکنان مورد نظر گل محمدی را جذب کند که در آنجا اسامی 3 بازیکن در پست های مدافع، هافبک و فوروارد را به طور شفاف به باشگاه اعلام کرد.

اما اگر برای حضور قدرتمندتر در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به تقویت تیم باشد، شاید نام های بیشتری به این لیست اضافه شود، نام هایی بزرگتر از نام های ذکر شده.

شایعات زیادی در این زمینه وجود دارد و از 2 کاپیتان باتجربه پرسپولیس یعنی کمال سغدنیا و امید عالیشاه به عنوان دیگر افراد احتمالی حاضر در لیست مازاد گل محمدی نام برده می شود. البته احتمال ماندن عالیشاه به خصوص با گل تعیین کننده ای که در دربی پایانی جام حذفی به ثمر رساند بیش از یک موفقیت است، هرچند تصمیم نهایی گل محمدی خواهد بود.

در این میان شایعات فراوان دیگری نیز در مورد اضافه شدن به این لیست شنیده می شود، از جمله وحدت حنان اف و فرشاد فرجی که احتمال ماندن آنها بیشتر از رفتن است مگر اینکه گل محمدی تصمیم به قطع همکاری با این بازیکنان بگیرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *