اخبار روز

خطر قطع برق در گوش ایرانیان/ وضعیت فعلی مصرف برق را ببینید

با توجه به روند کنونی مصرف برق، دو راه پیش روی همه وجود دارد: یا با خاموشی مقابله کنیم یا مانند چند روز گذشته ادارات را تعطیل کنیم و تولید را کاهش دهیم. راه سوم این است که دچار قطعی برق یا بستن دفاتر و ادامه تولید نشوید. به این ترتیب یک جمله این است: صرفه اقتصادی داشته باشیم وگرنه همه سکوت خواهند شنید.

به گزارش همشهری، کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با توزیع نامحدود بیش از 100 میلیون کیلووات ساعت انرژی در یک شبانه روز، محدودیت تامین برق در شهرستان تهران به نقطه عطفی در تاریخ صنعت برق رسید.

شرکت توانیر تاکنون علیرغم رکوردهای بی سابقه مصرف، تلاش کرده است تا برق خانگی را قطع نکند و در عوض ساعات کاری در ادارات را کاهش داده است. داستان ساده است: مصرف برق نسبت به سال قبل بیش از 7 درصد افزایش یافت و به 78 هزار مگاوات رسید که بیش از 10 هزار مگاوات بیشتر از تولید نیروگاه هاست. حال اگر این مقدار مصرف تا 15 باشد مرداد وقتی به 80000 مگاوات رسید، خاموشی یکی از اقدامات اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وضعیت مشترکین برق خانگی

32 میلیون مشترک برق خانگی وجود دارد که از این تعداد 75 درصد مصرفی معادل استاندارد، 15 درصد مصرفی 1.5 برابر استاندارد، 8 درصد مصرفی تا 2.5 برابر استاندارد و 2 درصد مصرفی بیش از 2.5 برابر استاندارد دارند. تا امروز 29 میلیون پیامک هشدار برای مشترکین پرمصرف ارسال شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا